22

3.6K 101 79
                                    

Noels perspektiv

"Tja mannen"

jag tittar upp och ser Jack sittandes bredvid mig. Vi har pratat några gånger och hängt vid skate-parken tillsammans men aldrig haft något riktigt samtal tillsammans. Han är en sådan typ som dricker sig full var och varannan dag.

"Tjena Jack" säger jag och gör vårt lilla handslag.

"Jag ser att du har hittat en ny liten leksak" säger han och höjer ögonbrynen. Ett flin syns på hans läppar.

"ursäkta mig?"

"Den lilla ettan som hela tiden följer efter dig, jag tycker hon är svinsnygg" säger han och jag känner hur ilskan byggs upp inom mig.

"Nej" säger jag och biter ihop mina tänder.

"Jag skulle absolut ligga med henne, hur gjorde du?"

Innan jag själv vet ordet av det står jag på fötter och även han. Nästa sekund ligger han ner på marken med en blodig näsa. "Absolut inget alls, för jag är en schysst kille, till skillnad från dig" säger jag och ser hur en lärare kommer ut i korridoren.

"För fan? Slog du mig nyss Flike?" utbrister Jack och tar sig upp på fötter igen. "Ser ut som att jag gjorde det ja" säger jag och lägger mina armar i kors. "Jaså?" Hans knytnäve kommer i kontakt med mitt öga och får mig att snubbla bakåt. Jag lyckas precis med att hålla balansen och inte falla omkull.

"Vad ser det ut som nu då?" frågar han hånfullt.

"Killar! Killar lägg ner med detta omedelbart!" säger läraren och försöker ta sig emellan oss för att stoppa bråket. Dock lyckas han inte så bra.

Jag knyter mig näve och slår in den i Jacks mage. "Säg aldrig något sånt om henne igen, fattar du?" säger jag ilsket och läraren tar tag i Jack. "Båda två, rektorns kontor, nu!" nästan skriker hon ut. Sån tur är det bara en timme kvar av skoldagen.

Vilket inte var så mycket tur är att jag kommer komma till Philippas hus med en blodig knytnäve och en blåtira.


Philippas perspektiv

"Denna tröjan då?"

Noel håller upp en vit 'vans off the wall' tröja mot kameran. Han försöker leta reda på en tröja att ha på sig ikväll. "Jag tycker den är fin, precis som alla andra du visat mig" säger jag och fnissar. Noel har verkligen bra klädsmak, det är en sak som är säker. Så att han stressar så mycket över vad han ska ha på sig förstår jag inte riktigt då verkligen alla hans kläder är snygga.

"Min mamma sa åt mig att jag behövde se välklädd ut" säger han och suckar smått. "Ta det lugnt Noel, ärligt, få se dig i den" säger jag och ler mot honom.

När jag frågade honom var jag inte beredd på att Noel skulle ta av sig sin andra tröja mitt framför mig. Min blick fastnar på hans välformade mage men några millisekunder senare är det över. Till min stora tur verkar det inte som om Noel har märkt att jag stirrade. "Det ser jättebra ut Noel! Själv vet jag inte vad jag ska ha på mig än.."

Han småskrattar lite och lägger sig ner i sängen framför där han har ställt sin telefon. Äntligen lyckas jag få en någorlunda klar bild över hans ansikte. Något står inte rätt till.

"Noel, är det något fel med ditt öga? Det ser så..svart ut..runtom alltså" frågar jag oroligt. Han blir tyst för ett ögonblick. Sedan följer en suck. "Jag borde kanske komma en annan gång Philippa" säger han tungt.

"Varför? Va? Nu fattar jag verkligen inget?"

"Jag slog till någon idag, vi slogs, jag bröt hans näsa men detta är allt han gjorde med mig. Dina föräldrar kommer inte tycka om någon som kommer dit med en blåtira"

han i trean ➳ noel flikeWhere stories live. Discover now