maybe a little romance?

25 5 0
                                    

Kami mabuk malam tu.. Aku sendiri langsung tak sedar ape jadi.. Tau tau je aku ade dalam bilik.. And bilik ni memang laa bukan bilik aku sebab ni hotel..

Bila aku cuba ingat, aku cuma ingat aku ikut bos pergi vacay.. And tak mustahil kalau ni.. BILIK BOS??!!!!

"awak dah bangun.. Baguslah ingatkan saya perlu bawak balik mayat tadi" katanya.. Aku memandang dengan rasa geram.. Tapi aku sangat bersyukur yang aku masih lengkap berpakaian...

"kenapa diam?"tanya nya.. "jadi bos nak reaksi ape? Oh good morning oppa.. Saranghae...macam tu ke??" kata ku dengan muka masam mencuka..

Dia cuma gelak, eh lawaknya aku geram ni dia boleh gelak pulak ye?.. "gomawo sebab sedarkan aku" kata nya lalu senyum kepada ku...

Arghhh lelaki ni!!! Saja je nak buat hati aku rasa bukan bukan, tapi kenapa ye aku nampak macam satu bende yang lama dia tak buat.. Ahhh senyum, senyum tu.. Macam sebuah senyuman yang dah lama dia tak ukirkan.. Dan aku boleh rasa, ade kesedihan disebalik senyuman tu...

"dah pergi mandi..nanti pukul 1 kita dah kena check out" katanya...

"tuan sedih sebenarnya kan? Senyuman tuan tu bukan sesuatu yang menggembirakan bukan? Tuan sebenarnya sedih bila tuan kena senyum macam tu kan??" .........

Dia tanpa sebarang jawapan.. Berlalu pergi meninggalkan aku untuk bersiap.. Dia, langsung tak menoleh waktu aku tanya dia...

Dia...... sememangnya sedang mengalami kesedihan dari luka yang lalu... Dan aku, dapat merasanya....

"lupakan semuanya jimin, awak tak pernah layak untuk mengingatinya"

Sambungssss

My Blue's HusbandWhere stories live. Discover now