bad dream

29 2 0
                                    

"jimin kau tak rasa ke kau kasar sangat dengan saeyoon??" tanya jungkook, kawan baiknya... " dia layak itulah yang setimpal, dia tak perlu sibuk lah dia tu bukan sesiapa pun".....

Betul ke dia tu bukan sesiapa? Jimin.. Kalaulah kau salah cakap kan, mungkin kau dah hilang satu satunya peluang untuk betulkan benda lalu tu. Pabo jimin!!!

"tuan, keluarga saeyoon ada telefon, katanya saeyoon tak dapat hadir tuan, dia sakit" kata raeun... Dalam hati aku terdetik, takkan laa sebab aku cakap macam tu dia terus sakit?  Pelik ni.....

Last night
Back of head memory.....
"awak ni tak faham lagi ke hah? Saya tak cintakan awak laa!!!" melayang tangan perempuan tu ke arah muka seorang jejaka...

Aku pelik laa perempuan ni kerap pula muncul dalam mimpi aku sejak aku kenal tuan jimin...  Dan kenapa dia tampar lelaki tu ye? Apa yang sebenar nya jadi ni??? Aku tak faham langsung laaa.....

"kau tak layak laa untuk dia!! Takkan pernah!!!" perempuan tu menangis, kali ni lagi pelik.. Takdir sedih apa yang sedang tuhan tunjukkan ni??? Oh tuhan, beri lah sedikit petunjuk.. Saya takkan faham apa apa kalau berterusan macam ni....

Aku rasa letih pagi tu sebab tak cukup tido, semalam suntuk aku fikir apa makna mimpi mimpi tu, tapi takde satu pun yang masuk akal.... Haih, saeyoon-ah, kau ni tak serik ke hah?

Dia dah herdik kau, dah hina kau pun.. Tapi eh, kenapa tiba tiba aku terus libatkan tuan pula bila aku mimpi macam tu? Mungkin ke? Tuan ade kena mengena?

"saeyoon-ah......."

Sambungsss

My Blue's HusbandWhere stories live. Discover now