my fault?

19 5 1
                                    

Jimin nampak sedikit kusut haritu, aku segera ke dapur mini pejabat dan membuatkan jimin teh herba..

"oppa nampak macam stress sangat lah oppa, minum ni ye, saeyoon dah buat" kata ku lalu meletakkan dulang air itu di meja yang tak jauh darinya...

Jimin hanya mengukir senyuman, aku faham dia busy, tapi aku pun rindu juga dengan perhatian yang jimin beri selama ni.. Gelak tawa dia, lawak bodoh dia, muka muka kelakar dia.. Maklum lah dah genap 3 tahun sejak kami mulakan hubungan ni...

Aku pantas kembali ke meja kerja ku, fail yang bertimbun minta untuk disemak menambah kan lagi kesuraman aku... Tapi nak buat macam mane kan???

"aku dah tak boleh tengok jimin bahagia dengan saeyoon.. Mata aku ni sakit kau tau tak?" rungut lelaki berhoodie hitam di hadapan v... "kau sabarlah baru 3 tahun kan? Hahaha tahun ni last lah.. Aku janji, aku boleh je tembak mati terus saeyoon tu, tapi tak best dia mati awal.. No fun" kata v dengan senyum jahat....

"oppa jom balik, dah lewat ni oppa" kata ku mengajak jimin balik kerana jam sudah menunjuk kan pukul 8.00 malam...

"chagi balik dulu lah ye? Oppa banyak lagi belom setel ni" kata jimin lalu mengusap pipi ku... Apakan daya, jimin kan bos yang baik, sampai sanggup stayback sampai lewat malam..

"takpelah, chagi teman oppa ok? Chagi tak nak tinggal kan oppa dah.. Chagi tak nak" kata lalu tersenyum manis ke arah jimin, sekian air mata yang mula berkaca di mata, aku tahan sepenuh kudrat, supaya jimin tidak syak bukan bukan...

"chagi ni ade ade je eh, nak manja lah tu" kata jimin lalu mencuit hidung ku manja.. "oppa tunggu ye, chagi belikan makanan untuk oppa" kata lalu ingin berlalu pergi...tetapi pantas ditahan jimin...

"tak boleh laa oppa biar chagi sorang sorang, dah malam ni..sejuk pulak.. Oppa teman nae?" kata nya.. "ahaha nae oppa" kata ku dengan muka yang angak cute?hahahahaha

Sewaktu berjalan balik dari kedai yang berdekatan kami dikepung, aku dah mula berdoa banyak banyak supaya kami selamat...

"kau nak hidup kau bagi barang berharga kau!!!" jerit salah seorang dari mereka.. "aku takde ape ape" kata jimin sambil memeluk aku dengan lebih erat...

Salah seorang menyerang dan jimin terus membelasah mereka tetapi malang salah seorang dari mereka berjaya menggores belakang badan jimin dengan pisau... Aku terkedu, melihat darah yang mengalir dari belakang badan jimin...

Mereka yang panik pantas melarikan diri.. Aku mendakap jimin yang semakin lemah di pangkuan ku.. "oppa tarik nafas, oppa bertahan oppa, chagi ade ni oppa" aku menelefon jungkook, kawan baik jimin...

"kook tolong, kami kena samun, jimin cedera!!"kata ku dengan tangisan yang bersisa... "chhagiiiyaa" panggil jimin terketar ketar... "nae oppa, sabar oppa jungkook dah on the way" jimin hanya tersenyum sebelum matanya tertutup...

"oppa!!! Andwae!! Oppa!!! Jangan tinggal chagi oppa!!!" sepanjang perjalanan ke hospital aku hanya menangis, dan mengusap muka jimin yang semakin pucat itu....

Kini semuanya di tangan tuhan, aku tak putus putus berdoa dalam tangisan aku.. Hati aku penat dah, tapi mata aku tak berhenti berair..

Akhirnya, doktor yang merawat jimin keluar dari emergency room.. "cik berbasib baik, walaupun encik jimin hilang banyak darah, dia selamat.. Tapi dia masih belum stabil" terang doktor..

Aku terjatuh tersungkur ke lantai, jungkook segera mendapatkan ku, "bbboleh saya jumpa dia?" tanya ku terketar ketar.. Doktor itu hanya menunduk dan berlalu pergi...

Dengan segala kudrat yang bersisa, aku kuatkan jua kaki untuk melangkah ke bilik jimin, terhuyung hayang aku jalan... "oppa, saeyoon mintak maaf.. Kalau lah saeyoon pergi sorang tadi oppa tak jadi macam ni.. Oppa saeyoon mintak maaf oppa!!" kata ku dengan hati yang luluh..

Akhirnya aku tertido dalam tangisan disamping jimin.. Aku setia menunggu dia untuk bangun.. Dan tersenyum ceria macam selalu... Hati aku pedih tengok dia macam ni....

Sambungsss

My Blue's HusbandWhere stories live. Discover now