sad fate?

24 2 0
                                    

"omma?" tanya ku.. "ni hah bos kamu datang" kata omma ku.. Kenapa pulak laa sampai rumah dia cari aku ni? Baru sehari cuti... Haih, matilah kau saeyoon....

Aku lihat tuan dan kawan nya duduk di sofa ruang tamu, aku duduk jugalah walaupun sangsi... "saeyoon, awak macam mana? Saya dengar awak sakit" tanya nya...

Oh..tu rupanya sebab datang sini, risaukan aku laa tu.. So cute!! "saya cuma pening dan selsema sikit, esok mungkin saya datang" kata ku...

"kalau awak masih tak sihat, tak perlulah datang" katanya. Aku nampak rasa bersalah tu dalam mata dia seolah olah macam dia dah berkasar dengan aku, memang dah pun... Tapi salah aku jugak, sibuk sangat nak tahu kenapa... Macamlah aku ni penting untuk dia....

"tuan tak payah laa risau atau kesian kan saya, saya dah biasa kena hina dan maki macam tu" kata ku lagi...

Aku cuma lepas ni dah tak nak ambil tau pasal dia.. Aku cuma nak fokus kepada kerja aku, dan aku rasa cukup lah semua benda yang aku pernah bagitau dia.. Memang betul apa dia cakap tu, aku bukan sesiapa untuk dia  jadi aku tak perlulah beriya sangat nak risau kan?

Biarlah kalau dia rasa sedih ke kecewa ke, mungkin setiap yang jadi pada masa masa lalu tu memang layak pun untuk dia.. Dia tu yang bersalah....

Dan aku nak cepat cepat tamatkan takdir sedih ni.... Supaya kami boleh teruskan hidup dengan takdir yang lebih bahagia...

Mungkin kah aku terlupa sesuatu?

7 years ago...
"hyein-ah, jung hyein!!!!!"
Bammmmmmmmm!!!!!!!!!!!!!!!

Sambungssss

My Blue's HusbandWhere stories live. Discover now