Kini dah genap seminggu sejak aku menjaga jimin di seoul hospital ni.. Dia masih belum sedarkan diri, "oppa, saeyoon datang ni oppa.." kata ku lalu mencium lembut pipinya..
"saeyoon omma nak cakap thanks sangat sangat sebab jagakan jimin.. Omma dengan oppa terpaksa pergi oversea pulak waktu jimin excident tu" senyum omma jimin pada ku...
"aniyo aunty, saya yang kena ucap thanks pada aunty, sebab jimin selamatkan saya,"kata ku lalu memandang jimin dengan penuh sayu...
"tak perlu panggil aunty, panggil omma je, lagipun jimin banyak cerita pasal kamu saeyoon, macam mana dia happy bila kamu dengan dia, omma tahu" kata omma jimin lalu memeluk ku...
"thanks omma" aku membalas pelukkan nya.. Setelah omma meminta diri untuk balik kerana ada urusan, hanya aku yang saja yang tinggal di situ.. Menunggu jimin bangun dengan penuh setia...
Sekali sekala aku terasa bosan juga, jadi aku mengemas sikit bilik itu, walaupun semuanya sudah kemas.. Aku beli sedikit buah, kot kot nanti jimin bangun.. Boleh aku makan dengan dia...
Aku makan bubur ayam saja tengah hari itu, tekak aku sibuk menolak semua benda, tapi aku lapar.. So dari mati kebulur, aku kena makan juga kan?
Tanpa aku sedar, air mata aku perlahan lahan membasahi pipi.. Aku letak bekas bubur itu ke tepi, "oppa, bangunlah oppa, oppa tak rindu saeyoon ke oppa?" tanya ku dengan sendu sendu tangis yang bersisa...
Aku hanya menangis, aku sedar aku banyak susahkan jimin.. Sejak aku cintakan dia, tak habis habis dia dilanda malang... Memang malang laa aku ni... Kata ku mengutuk diri sendiri...
Tiba tiba ada sebuah tangan yang perlahan lahan mengusap kepala ku lembut.. Bila ku buka mata perlahan aku terlihat yang setia menanti aku untuk bangun hanyalah dia, saeyoon, ye kekasih ku...
"oppa!!" kata saeyoon sedikit gembira dan memeluk ku lembut.. "oppa saeyoon takut sangat, saeyoon tak kuat oppa" kata ku dengan esakan yang terus menerus...
"shhh, oppa ade ni sayang.. Kenapa sedih sedih ni hah?" kata jimin dengan senyum kelatnya... Luluh hati aku bila tengok saeyoon nangis macam ni.. Aku pun tak sedar dah berapa lama aku terlantar kat sini...
Cuma tiap tiap malam, aku selalu rasa hangat.. Dan aku sedar yang ade orang yang sentiasa peluk aku setiap malam, orang tu ialah saeyoon...
"oppa mintak maaf sebab buat chagi risau ye, mianhae" kata jimin lalu kiss lembut dahi ku.. Aku rasa selamat, dan yang penting aku bersyukur sangat sebab tuhan masih pinjamkan jimin untuk aku bermanja dan berkasih sayang...
Doktor masuk dan memeriksa jimin.. Doktor kata jimin dah stabil, dan boleh keluar dalam 2/3 hari lagi...
Aku mengelap air mata ku, lalu tersenyum melihat jimin.. "kenape ni chagi, oppa dah sihatlaa hahaha" kata jimin lalu ketawa seakan mengejek aku... Kadang kadang anoyying juga aku, tapi sebab sayangkan?? Letak jauh dulu laa anoyying tu...
Park jimin saranghae!!!
Disebalik kegembiraan itu, ada sepasang mata yang memandang penuh kebencian... "kalau tau haritu, aku suruh konco aku bunuh je dia tu sampai mati" kata lelaki berhoodie disebelah v...
"kau ingat sikit.. Jimin tu aku punya, kau bunuh dia, aku boleh bunuh kau bila bila masa je" ugut v.. Lelaki itu hanya merungut dan berlalu pergi begitu saja...
"yo jimin" tegur v.. "kau dah sihat bro?" tanya v.. Jimin hanya tersenyum mengangguk... Aku keluar sebentar untuk biarkan mereka bersembang...
Dan secara tiba tiba aku ditarik dan dia menekup mulut ku.. "kau ni kan memang tak reti reti nak mati kan? Hahahaha ni lah balasan kau sebab jatuh cinta dengan orang yang banyak kisah silam macam jimin!!!" dia mencalar kan sedikit pergelangan tangan ku dengan pisau..
"arghhh!!!" dia terus berlalu pergi.. Dan membiarkan aku disitu.. "saeyoon!!" kata jimin lalu berlari ke luar wadnya untuk melihat saeyoon...
"saeyoon-ah!!!" jerit jimin.. Bila melihat tangan ku berdarah, "nurse!!" jimin segera memanggil nurse..
Nurse itu segera membalut luka ku, "nasib baik lah tak dalam, kalau tak.. Haih ia akan tinggalkan parut untuk awak" kata nurse itu lalu berlalu pergi...
Muka ku pucat, aku dah agak dah!!! Aku memang dah agak dah yang dia tu jahat!!!
Sambungsss
YOU ARE READING
My Blue's Husband
Romance"Ini ialah kali pertama aku lihat dia tersenyum riang sebegitu... mari, kita hidup dengan sisa kenangan kita... mari, lupakan hari semalam... dan majulah ke hadapan..dan jangan pernah berfikir bahawa aku tidak sayang padamu, Hyein" semua tu macam sa...