"arghhhhhh!!!!!".... Dah hampir 3 bulan Saeyoon ditahan di wad... Selepas kemalangan yang menimpa kembarnya, Hyein.. Saeyoon menderita imphobia iaitu gangguan memori akibat kehilangan insan tersayang...
"saya sarankan puan jangan letak atau gantung apa apa gambar tentang mendiang hyein di rumah, perkara ni boleh memburuk kan lagi keadaan Saeyoon..." nasihat doktor kim..
Walaupun berat untuk seorang ibu melupakan anaknya, tetapi lebih berat untuk seorang ibu melihat anak nya menderita... "baiklah doktor"...
Sejak dari kejadian tu... Saeyoon tak pernah ingat apa apa pun tentang Hyein..malah omma dan appanya juga harus mengaku bahawa Saeyoon adalah anak tunggal....
Sekian lama, rahsia itu telah dipendam.. Bahkan cinta yang disemai sudah malap.. Begitu lah cara pengorbanan nya demi hidup anaknya yang dahagakan kebahagian.
"ape yang awak termenung kan ni?" tanya En. Ahn, ayah saeyoon... "takde lah yeobo, saya cuma teringat tentang hyein" jawap isterinya sayu...
Tiada siapa yang berhak disalahkan.. Semuanya adalah takdir yang menguji cinta, kasih sayang dan kesetian... Kerana pengorbanan, saeyoon dapat tersenyum semula... Omma takkan pernah lupakan hyein, sayang....
Saeyoon masih tidak memahami dan mengerti apa apa.. Dia tidak langsung mengenali hyein.. Dan memori sewaktu kecilnya padam dan lenyap...
"jimin... Memang aku sayang dia, tapi aku pelik, aku rasa macam ade dinding yang menghalang perasaan kami, aku tak faham.. Aku tak faham dia, kesedihan apa? Kesengsaraan siapa? Aku buntu.... Mungkin kah aku terlupa akan sesuatu"
"aku takut untuk mencintai nya, aku takut aku tak mampu pertahan kan nya sebagai mana cinta ku dengan hyein... Aku terdiam kembali, memikirnya"
"biarkan tuhan yang merancang, masa yang menyembuhkan dan pengalaman yang mendewasakan..."
Dan kami... Sepakat untuk berdiam memendam perasaan yang penuh kekeliruan....
Sambungssss
YOU ARE READING
My Blue's Husband
Romance"Ini ialah kali pertama aku lihat dia tersenyum riang sebegitu... mari, kita hidup dengan sisa kenangan kita... mari, lupakan hari semalam... dan majulah ke hadapan..dan jangan pernah berfikir bahawa aku tidak sayang padamu, Hyein" semua tu macam sa...