Aku agak menyesal sebab terburu buru buat keputusan ni.. Aku macam menyesal buat saeyoon macam tu, aku hukum tanpa siasat... Haih jimin jimin....
Late night seoul club
"eh bro? Apesal macam sedih ni? Jom lah kita party sampai pagi... Chill ok? Takkan sebab saeyoon kot" kata v yang sibuk enjoy dengan bunyi bising club tersebut...
Jimin meneguk lagi champage nya hingga mabuk.. Jimin sangat stress sejak macam macam yang melanda hubungan nya dengan saeyoon...
"raeun-ah" panggil ku.. Hari ni jimin tak masuk kerja, raeun kata sebab mabuk sangat pergi club malam tadi.. Aku datang ni pun sebab nak bagi surat je then aku blah laa..
Aku tak kecewa pun dengan jimin, aku tau dia masih sayangkan aku.. Cuma v yang syaiton tu je yang dah hasut dia.. So biarkan masa dan waktu yang gembira pulihkan semua ni... Dan aku nak bersiap sedia untuk revenge aku.. Aku akan balas dendam...
"bagi surat ni kat jimin ok? Kau jangan bagitau dia pulak aku nak ke Songkhla" terang ku.. Aku akan pergi bersama jungkook kami akan kumpul kan bukti.. Kau tunggu laa v!!!
"ok take care saeyoon-ah" kata ku.. Yes, saeyoon belajar lah seni mempertahankan diri tu.. Supaya kau dapat mempertahankan ape yang kau nak pertahankan..
"kajja"kata ku lalu memakai mask di dalam hoodie hitam ku yang tebal.. Bukan ape, nanti kalau kantoi dengan kawan kawan jimin.. Rosak laa plan aku...
Flashback
Lepas je jimin lepaskan aku, aku balik dengan tangisan dendam!! Ye aku dendam dengan V tak guna tu!! Tiba tiba je tangan aku kena tarik.. Rupa nya tu jungkook..
"kau nak ape hah? Kau pun sepakat ke ngan setan tu?!!!" tengking ku lalu menolak nya sekuat hati.. "ehh sabar laa aku cari kau ni pun.. Sebab aku kena benda yang sama kau tau tak?" kata jungkook yang menepis habuk di bahunya..
"aku pun tak tau macam mane aku terjerat sama ni.. Tapi kita berdua kena bekerjasama, cari bukti.. Supaya jimin balik pada kau, dan aku dapat bersihkan nama aku" tegas jungkook..
"aku buntu la, satu klu pun takde" kata ku menyerabut kan rambut ku.. "relax, banyak lagi yang kau tak tahu pasal v yang sial tu" kata jungkook lalu mengajak ku ke cafe berdekatan...
Jungkook menceritakan semuanya.. Aku menghentak meja kami, semua memandang pada kami, aku peduli apa ikut hati nak je aku bakar cafe ni.. Geram punya pasal!!! Rupanya dia jugak yang buat unnie aku mati!!! Bodohnya kau v.. Kau ikat keluarga aku dengan rasa bersalah selama ni...
"kita pergi songkhla dulu, kita belajar apa yang v belajar" cadang jungkook.. Mula mula membuntang juga mata aku bila dia suruh kami berdua belajar seni mempertahankan diri thailand iaitu muay thai...
"kau nak balas dendam kan?" kata jungkook.. Aku mengangguk.. Kalau itu je cara untuk selamatkan jimin aku sanggup.. Even aku tau, nak trainning muay thai bukan senang..
Sesekali menitis jugak air mata aku bila ada dalam flight menuju songkhla, thailand ni.. Aku teringat macam mana jimin sweet sweet dengan aku dulu, waktu takde sape sape pun kacau relay kitorang dulu...
"relax lah saeyoon" kata jungkook cuba menenangkan.. Aku hanya tersenyum.. "aku ni kuat tau" kata ku lalu menyiku tangan jungkook, jungkook hanya tergelak..
Balai ketibaan
Lapangan Terbang Songkhla,Thailand
"jom, kita check in dulu dekat bandar then esok baru kita pergi perkampungan dia" aku hanya mengangguk... "but aku lapar lah" kata ku lalu tersenyum senget.. "hahaha arraseo" kata jungkook....
Esoknya, aku pergi pejabat.. Tapi macam sunyi jelah "raeun, saeyoon mana?" even dia dah buat or entah laa aku tak tau dia buat ke tak, aku tetap sayang dia.. Dan janji aku pada hyein...
"dia takde bos, tapi ni ada surat dari dia" kata ku lalu menyerahkan pada jimin.. "ok" jawap ku pada raeun..
Aku tiba tiba rasa tak sedap hati pulak ni.. Saeyoon-ah, takkan saeyoon merajuk sampai tinggalkan oppa? Tiba tiba timbul rasa menyesal dan sangsi pada v....
From: your chagi(saeyoon)
Oppa, chagi mintak maaf kalau oppa masih fikir chagi buat semua nonsense tu.. Chagi tak buat, chagi janji akan buktikan.. Chagi harap, sepanjang chagi takde.. Oppa jaga diri nae? Maafkan saeyoon oppa, biar saeyoon pergi buat sementara, untuk mencari ketenangan... Saeyoon sayang kan oppa.. Saranghaeyo Park Jimin!!! Take care, bye love...
End of letter
Aku terkedu jugak bila baca, dia pergi mana? Kenapa dia tak bagitahu aku?? Why?? Tapi salah aku juga kan sebab tuduh dia macam macam.. Tapi semua ni ade kena mengena dengan v ke?? Aku akan cari bukti...
"raeun saeyoon pergi mana?" soalku.. "bos, satu je pesan saya, bos jangan hilang cinta bos macam dulu, saya kenal sangat dengan saeyoon.. Saya tahu, dia sangat baik dan tak mungkin dia akan buat semua tu, belakang bos.. Kalau mungkin pun semua ni sebab ade orang yang benci dia, dan mungkin nak dia mati sebab dia kan cinta hati bos.. Cuba bos fikir logik?" kata ku lalu pergi...
"siapa agaknya?" detik hati ku sendiri, aku perlukan bantuan dia.. Yes dia!! Aku segera berlari semula ke pejabat ku dan mendail nombor si dia...
Si dia??? "yeoboseyo?".........
Sambungssss
YOU ARE READING
My Blue's Husband
Romans"Ini ialah kali pertama aku lihat dia tersenyum riang sebegitu... mari, kita hidup dengan sisa kenangan kita... mari, lupakan hari semalam... dan majulah ke hadapan..dan jangan pernah berfikir bahawa aku tidak sayang padamu, Hyein" semua tu macam sa...