im sorry

28 4 4
                                    

Jimin mengajak aku ke cafe, manakala jungkook dan raeun pula menunggu kami di rumah jungkook untuk berbincang.. Pasal.. Hah syaiton tu lah sape lagi kalau bukan V....

"nae?" soalku, aku pantas menghirup hot coffee itu, maklumlah sekarang ni musim peti sejuk kat korea ni.. "oppa nak mintak maaf pada saeyoon, oppa dah tau kebenaran nya.. Oppa tau saeyoon dengan jungkook kena perangkap" kata ku dengan kesal....

"ainyo oppa, saeyoon ok" kata ku lalu tersenyum dan menyentuh lembut wajah nya.. Aku nampak rasa bersalah tu.. "oppa bodoh sebab percayakan dia, sedangkan dia sibuk nak putuskan hubungan kita" kata jimin lagi...

"gwenchana, jungkook dengan chagi dah kumpulkan bukti" kata ku tenang.. Kita tunggu v serang...

Di rumah jimin~~

"kook aku mintak maaf" peluk jimin.. Hoiii ni semangat brotherhood eh bukan gay.. Tak main laa gay ni..."its ok bro" kata jungkook... Kalau bukan sebab v yang puaka tu....

"raeun tapi kau ni siapa ye untuk v? Semua benda kau tau pasal dia" soal ku pelik... "aku... Hahaha aku cuma seorang gadis yang sayangkan seorang lelaki yang tak pernah nampak aku" raeun  mengesat air mata nya..

"aku sebenarnya mula mula kerja dekat syarikat jimin ni sebab v upah aku untuk intip jimin.. Tapi lepas aku jumpa kawan kawan macam korang, aku sedar, walaupun aku sayang.. Aku tak patut buat korang macam tu.. Korang tak salah" kata raeun lagi... Sebak pula hati aku bila dengar cerita raeun ni...

"but now aku rela, aku rela korban kan sayang aku untuk v.. Sebab lepas ade kawan kawan macam korang, aku sedar aku layak untuk dapat yang lain" kata raeun lalu tersenyum.. Aku memeluk raeun.. Tak sangka, aku ada kawan yang bukan saja setia, malah sanggup berkorban sebab nak tolong kitorang...

Kini dah genap sebulan.. Semua nya terungkai.. Tapi v.. Mana dia??

"arghhhh!!!!" pasu bunga kaca dari bulganda itu pecah seribu.. Perasaan yang  terbuku di hati v masih belum reda.. "kau tengok...betina tak guna tu pun dah berpihak kat diorang!!! Aku tak kira, diorang kena mati jugak supaya aku dapat jimin" marah v....

"oppa!!!" aku peluk jimin.... "eh chagi ni oppa kiss kang depan orang ramai ni" kata jimin mengusik.. Cinta aku yang aku hancurkan tu v kembali teguh.. Dan raeun pula dapat kebahagian dia, bila jungkook sendiri mengaku yang dia sebenarnya dah lama sayang dengan raeun..

Semua nya nampak normal, tapi? Kenapa hati aku risau? Lama aku tatap wajah jimin yang sibuk memandu tu.. "waeyo? Ahahah oppa hensem sangat ke harini sampai saeyoon tenung macam tu?" kata jimin dengan malunya... Hahaha ...

"aniyo, saeyoon cuma risau.. Lepas semua benda yang jadi ni, v mesti akan kembali" kata ku lalu menunduk salah ke? Seorang gadis untuk mencintai lelaki yang disayangi nya...

"aku nak kau umpan dia... Aku nak semua mati.. Hahaha then baru hati aku ni bahagia kau tau tak?" kata v lalu menunggu masa yang sesuai untuk membalas dendam...

V tatap gambar jimin lama, v rindu kan masa itu, masa dimana dia dan jimin masih rapat.. Pergi ke sekolah bersama, duduk di rumah sewa yang sama.. Tak sangka, keakraban tu menjadi sayang dalam hati v.. 

"aku janji jimin.. Aku selamanya untuk kau dan kau..selamanya untuk aku" kata v lalu memeluk gambar jimin...

"aku akan kembali kan kasih sayang kau jimin...."

Throwback 5 years ago

2 orang budak lelaki berumur 17 tahun yang akhirnya tamat high school..

Seoul Art High School (SAHS)

"yeayyy.. Akhirnya kita graduated!!!" lompat jimin gembira.. V yang hanya tersenyum menepuk bahu jimin... "hahaha lets party!!" jerit v... Jimin pantas mengangguk...

End

V rindukan saat itu.. Saat dimana dia masih rapat dengan jimin...

"walaupun terasa bagai mimpi yang tak pasti untuk mencintaimu, aku tetap bersyukur kerana kenal dan mendapat peluang untuk jadi sesuatu terhadap mu... Aku, rindu kan kita yang dulu"

Aku lihat jimin termenung saja sejak kebelakangan ini, "oppa?" tegur ku.. Dia hanya tersenyum kelat melihat ku.. Aku, pasti ni mesti ada something wrong ni..

"waeyo oppa?" kata ku lalu menggengam erat tangan nya.. "oppa rindu waktu oppa dan kawan kawan oppa masih rapat dulu" kata jimin.. "saat di mana, kitorang masih tak perlu risaukan apa apa, fikirkan apa apa, oppa rindu..." kata nya...

Betul, makin kita membesar dan jadi matang.. Kita makin sendiri sebenar nya.. Kawan kawan dah semakin jauh.. Dan perlahan lahan berubah...

Aku menepuk lembut bahu nya.. "oppa jangan lah risau" kata ku lalu memeluk nya... Angin dingin bulan disember ini seakan memahami perasaan yang serupa mimpi ini.... Mimpi? Atau... Takdir?

Dalam perjalanan balik dari seoul park, tiba tiba sahaja....

"arghhhh oppaa!!!!" aku dicekup oleh seorang namja... Jimin pula sudah pengsan kerana dihentak oleh lelaki yang satu lagi.. Dalam keadaan yang panik itu, dan aku yang hampir pengsan.. Aku dapat lihat dengan jelas seorang jejaka berambut merah... Tetapi mukanya aku tidak pasti....

Yang pasti mana dia nak bawa aku?? Dan jimin??? Adakah... Aku terpaksa mati untuk jimin dapatkan kebahagian dia? Dan aku rebah.. Di sisi dia, yang aku cintai....

Sambungsss.

My Blue's HusbandWhere stories live. Discover now