Sekarang semua kesedihan tu datang semula, bukan saja kesedihan bahkan kesedaran.. Yes, now aku sedar kenapa dia jadi macam tu.. Aku tau apa yang berlaku.. Maafkan oppa hyein... Oppa kejam pada orang yang hyein sayang...
"beberapa tahun lalu, hyein meninggal dunia" terang puan ahn.. Dia memang ade excident depan mata aku lepas kami putus tapi tak teruk..
"sebulan lepas hyein meninggal dunia, saeyoon demam panas yang sangat teruk.. Omma ingat, demam biasa je.. Tapi lepas 2 minggu pun masih tak kebah, kami bawak dia ke hospital"....
"doktor sahkan saeyoon alami gangguan imphobia.. Kerana kehilangan insan tersayang.. Dia menjerit, memanggil nama hyein.. Meraung, meronta.. Sampai nurse kena suntik ubat tidur untuk tenangkan dia"....
Air mata seorang ibu ni, menitis kembali.. Omma memang tak kuat waktu tu.. Dengan hyein yang baru saja meninggal, tambah pulak dengan keadaan sakit saeyoon yang macam tu....
Flashback
"omma, hyein tak boleh omma, hyein sayang kan saeyoon sangat sangat.. Dia adik yang banyak berkorban untuk hyein.. Sekarang hyein nak lepaskan jimin untuk dia..."
"unnie, unnie!!! Tengok ig namja ni handsome kan.. Dia satu kolej dengan unnie laa, jimin nama dia, saeyoon sukalah kat dia" sebagai seorang kakak.. Aku kenalah berkorban kan???
"maafkan hyein oppa, hyein dah gugurkan kandungan.. Hyein harap oppa tak cari hyein lagi... Mianhaeyo oppa"....
Unnie lepaskan cinta unnie untuk saeyoon.. Sebab unnie, dah takkan ade selama nya untuk saeyoon.. Tolonglah jaga jimin elok elok untuk unnie ya??? Hati aku sedih, tapi.... Aku tak mampu nak lakukan apa apa
2 minggu sebelum itu....
"cik hyein, mengandung pada usia yang muda.. Tapi maafkan saya cik hyein.. Cik terpaksa gugurkan kandungan cik kerana cik menghidap kanser rahim tahap yang terakhir.. Cik cuma ade dalam 2 bulan yang terakhir".....
Takdir tu memang kejam... Tapi apakan daya, untuk manusia kita harus menerima dengan hati yang terbuka... Kita tak boleh mengubah takdir... Cinta itu hilang.. Kerana takdir yang kejam....
End of flashback
"kamu ingat hyein sengaja korbankan cinta dia untuk saeyoon dan diberikan pada kamu? Dia sakit jimin.. Tapi dia tak mampu nak beritahu kamu, malah di langsung tak sempat nak berjumpa dengan saeyoon sebab saeyoon bersekolah asrama di ulsan waktu tu..."
"omma, tak boleh beritahu saeyoon apa apa sebab tu hanya memburukkan keadaan dia je... Omma hilang seorang anak, tapi kerana pengorbanan seorang anak juga omma hampir hilang seorang lagi anak omma".....
"kalau kamu betul betul sayangkan saeyoon.. Tolong jaga dia macam nyawa kamu.. Sebab nyawa hanya satu, tiada dua dan tiga.. Omma harapkan kamu tak sia sia kan semua pengorbanan hyein untuk kamu jaga saeyoon..."
Aku tekad..
Kini, aku tahu..
Cinta sememangnya wujud...Aku melihat saeyoon yang terbaring kaku dihadapan ku.. "oppa janji akan jaga saeyoon, macam mana oppa jaga hyein dulu.. Gomawo hyein-ah untuk semua pengorbanan hyein.. Oppa takkan lupakan"
"now saeyoon, im not your tuan anymore.. Im your... Future husband" kata ku lalu mencium lembut dahi miliknya...
Aku.. Betul betul... Ingin menebusnya...
Sambungssss
YOU ARE READING
My Blue's Husband
Romance"Ini ialah kali pertama aku lihat dia tersenyum riang sebegitu... mari, kita hidup dengan sisa kenangan kita... mari, lupakan hari semalam... dan majulah ke hadapan..dan jangan pernah berfikir bahawa aku tidak sayang padamu, Hyein" semua tu macam sa...