☆21

1.8K 214 6
                                    

Intro For This Part 👆💜

Pangg !

" Agh !" Jimin terus menekup pipinya yang sudah terasa kebas dengan tamparan hoseok . Wajah hoseok yang sedang menahan geram dipadangnya bersama jelingan maut .

" Kau dah kenapa ?! Ada aku kacau hidup kuda kau tu ke hah ?!" Jimin mula menyoal tidak puas hati . Hoseok terus menjegilkan biji matanya memandang jimin .

" Kau dah gila ke apa encik calico cat ?! Aku dah kata jangan sesekali tunjuk perangai kunyit kau tu depan aku bodoh !" Hoseok terus mencubit pipi jimin dengan kuat .

" Hey Korang—Jangan nak malukan aku sebab dapat staf macam korang . Semua tengah tengok , Kau nak aku bunuh korang ke macam mana ni hah ?" Taehyung yang dari tadi berada diatas pentas kini turun dan menghampiri mereka berdua yang bising .

" M-mian bosskur !" Jerit mereka serentak . Music perkahwinan yang baru sahaja berkumandang membuatkan taehyung segera berlari naik keatas pentas . Wajahnya mula mengukirkan senyuman sebaik sahaja pengantin perumpuan tiba bersama ayahnya.

" Wey—Cantik sia bini taehyung ." Jimin mula membisik kearah hoseok yang hanya memandang pengantin perumpuan dengan riak biasa .

Semua tetamu mulai melabuhkan punggung diatas kerusi dengan senyuman dibibir . Gembira melihat pasangan serasi diatas pentas tersebut .

" Sayang—Aku rasa kita lagi sesuai ada dekat atas tu betultak ?" Jungkook mula menegur berserta suara yang bangga .

" Hek eleh , Iyelah tu ." Saera terus tergelak kecil lalu menampar pelan lengan jungkook . Manakala jimin sudah menjeling saera .

Rasa jealous mula terbit dihati . Ialah , Entah bila dia nak berteman . Asyik berkawan dengan hoseok kuda itu saja .

" Kim Taehyung ," Suara Paderi menegur Taehyung membuatkan tetamu mulai menumpukan perhatian .

" Ya saya ." Balas Taehyung . " Sudikah awak menerima—"

" Ya saya sudi—" Paderi tersebut terdiam . Pantas dia mendongak memandang kearah taehyung dengan mata yang terbeliak akibat terkejut . Taehyung tergelak kecil .

" Gelojoh ya pengantin lelaki kita , Baiklah sila jawab dengan betul sekali lagi . Kim taehyung sudikah awak menerima Han Yejin sebagai isteri dan peneman hidup awak sehingga ketua ?" Soal Paderi tersebut .

" As I Say tadi , Ya saya setuju ." Jawab taehyung . Mata paderi kini menuju kearah yejin .

" Han Yejin , Setujukah awak menerima Kim Taehyung sebagai suami dan peneman hidup awak sehingga ketua ?" Ucap paderi tersebut . Yejin tersenyum manis .

" Ya saya setuju ." Balas Yejin . Sorakan dari para tetamu mula kedengaran apabila taehyung tanpa sabar mengucup bibir Yejin . Terkejut paderi itu , Matanya membulat lagi , hidungnya pula sudah kembang setaman .

Saera dan Jungkook mula meletuskan tawaan mereka melihat paderi tersebut .

" Ha—Asal kau gelak ?" Soal Jungkook bersama sisa tawanya yang masih kedengaran . Saera hanya ketawa sambil menunjuk kearah paderi tersebut .

" Okay , Dipersilakan tetamu perumpuan untuk berkumpul dan menangkap bunga ." Ujar ibu taehyung sambil tersenyum . Saera yang leka itu hanya mengabaikan .

" Yah Saera ! Kau lelaki ke ? Gi kumpul sana aku nak bersweet dengan JK—Jungkook ," Jimin sudah mula tersengih memandang jungkook . Saera terus menjeling jimin dan memberi isyarat kepada hoseok untuk mengawal jimin .

Hoseok mengangguk dan mula melepuk kepala jimin , Saera yang terlambat hanya memandang makcik-makcik yang sibuk menolak-nolak antara satu sama lain .

" Huh—" Keluh Saera , Dia hanya berdiri tiga langkah kebelakang dari sekumpulan makcik-makcik bawang .

" 1 ! 2 ! 3 !"

" WAHHH !" Jerit makcik-makcik tersebut sebaik sahaja bunga melambong . Saera terus memandang bunga yang semakin lama semakin menghampirinya . Tangannya laju sahaja menangkap bunga yang ingin mendarat elok kepadanya .

Makcik-makcik tersebut hanya mengebil-ngebilkan mata mereka apabila melihat bunga yang sudah berada didalam genggaman saera .

Wajah jungkook dipandang dengan mata yang terkebil-kebil . Jungkook tersenyum lantas dia bangun dan berjalan menghampiri saera .

Pinggang saera ditarik dan bibir saera dikucupnya , Para-para tetamu sudah mula membuat kecoh .

Jimin yang terpana dibelakang mula memandang hoseok yang turut membulatkan mata .

Jungkook melepaskan ciuman dan terus tersenyum memandang saera .

" Sudah tentunya Turn kita untuk berkahwin semakin dekat—" Tuturan dari jungkook membuatkan ramai tetamu yang bersorak sakan .

Saera yang malu mula menekup mukanya didada jungkook .

" JUNGKOOK ! MACAM MANA DENGAN CINTA JIMIN PADA JUN—YAHH !"

" YAH ENCIK CALICO CAT IKUT AKU BALIK !"

Secret Agent .
Jeon Jungkook .

Guys , Sorry chapter makin lama makin hambar . Just wait and see untuk mission saera yang seterusnya .

[C] SECRET AGENTWhere stories live. Discover now