☆20

2.1K 214 10
                                    

Intro For This Part 👆💜

" Omma buat asam pedas lagi ? Haih kan kook dah kata kook taknak makan asam pedas dah—"

" Bukan omma tapi bakal menantu omma ni hah , Rasanya entah kita pon taktahu . Appa mana ? Panggil dia suruh turun makan ." Sampuk omma sebelum sempat jungkook menghabiskan ayatnya. 

Jungkook hanya mengeluh lalu berjalan dengan malas memanggil ayahnya . Sebaik sahaja selesai memanggil ayahnya . Laju sahaja dia mengambil tempat disebelah saera sambil tersengih-sengih .

Saera terus tersenyum lalu menggeleng . " Aip jungkook ! Itu tempat omma !" Omma Jeon mula bercekak pinggang bersama sudip ditangan . Jungkook yang baru sahaja hendak membuka mulut bermanja-manja dengan saera terus terdiam .

Wajah ommanya dipandang dengan kesimpatian , " Alah omma—Kook dah duduk sini . Jadi punggung kook dah melekat . Omma duduklah sebelah appa ." Balasnya sambil memeluk lengan kiriku .

" Jungkook , Saya nak ambik nasi ni ." Saera terus memandang jungkook dengan pandangan geram . Jungkook terus membuat muka simpati lagi dan melepaskan tangan saera sambil tertunduk mencebik .

Appa jeon terus tergelak kuat melihat situasi dihadapannya sekarang yini . Manja sungguh anak lelakinya itu .

" Jungkook , Kenapa jadi manja macam baby ni ? Dulu bukan main lagi sado—Gangster , Ini tetiba manja macam si daehwi tu ." Ayah jungkook terus menyoal kepelikan . Jungkook hanya mencebik dan menggeleng .

Tangannya mula mengambil mangkuk kecil lalu kuah asam pedas dicedoknya sehingga penuh . Ommanya yang baru sahaja duduk dihadapannya terus menegur .

" Aye , Dapat habis ke tu ? Kata tak nak makan asam pedas dah ." Kata ommanya . Jungkook hanya mengangguk .

...

" Jungkook , Awak ni kenapa ?" Soal Saera sebaik sahaja mereka tiba diappartmentnya . Jungkook terus memeluk tubuh dan duduk disofa .

" Kook merajuk ?" Saera terus duduk disebelah jungkook dan memandangnya yang membuat muka cemberut .

" Alah—Kook , Janganlah merajuk . Tak hensemlah muka macam orang utan je—"

" Apadia ?"

" Eh takdelah . Tehe ." Jungkook terus menjelingnya lalu kembali memandang kearah tv .

" Kook !" Saera terus menjerit namanya membuatkan jungkook menoleh dengan mata yang membulat .

" Mianhae ." Senguh saera lalu hidung besar jungkook dikucup sekilas . Jungkook mula tersipu-sipu malu bersama sengihan .

Saera mula tergelak geli .

" Ee , Gediklah awak ni jungkook . Geli saya dibuatnya grr !" Saera terus membuka telefon bimbitnya lalu wajah jungkook yang comel tersipu malu ditangkapnya .

" Kyeowo ," tutur saera sambil mencubit pipi gebu milik jungkook .

" Saera , Kook ngantuk—Jom tidur ?"Pelawa jungkook sambil bermain dengan rambut panjang milik saera . Saera terus mengangguk lalu menguap perlahan .

Tanpa menunggu jungkook—Dia terus berjalan masuk kedalam bilik dan berbaring dengan senangnya diatas tilam empuknya .

" Sayang—Kau ni jahat tau tak tunggu aku ." Jungkook terus merebahkan dirinya disebelah Saera lalu pinggang saera ditarik sehingga rapat dengannya .

Kakinya mula diletakkan diatas saera membuatkan saera hanya menggulingkan biji mata . " Saya bukannya bantal peluk awak ."

" Tapi kau gebu , Macam bantal peluk aku je ." Jawab jungkook sambil menutup mata . Saera tergelak kecil lalu tangan jungkook yang berada diperutnya dipegang dan mula melelapkan mata .

Skip Until Taehyung Wedding .

" Awak ?" Saera terus membetulkan tali leher jungkook yang sedikit senget . Jungkook mengangkat kening .

" Takde pape , Kenapa awak hensem sangat ?" Soal Saera lalu tersenyum nakal . Jungkook tersenyum lalu rambut saera diusap .

" Aku handsome untuk kau je sayang  ." Kata jungkook . Baru sahaja saera hendak membuka mulut ada orang menyampuk .

" AGAGAGGA ADAKAH AKAN BERLAKUNYA SCENE YANG TAK DIINGINI ?! SAERA INI PUBLIC !" Jerit hoseok kalut-kalut . Saera tergelak dan terus memeluk lengan jungkook .

" Apa kau ingat aku nak bercium dekat sini ?" Saera terus menanya hoseok yang sudah mencengkam rambutnya sambil matanya memandang keatas .

Jungkook tergelak memandang hoseok lalu rambut hoseok yang sudah serabai itu dibetulkan .

" Orang tengok kau buat macamni lagi memalukan wahai encik kuda ." Kata jungkook dan menarik saera menjauhi mereka .

Hoseok tergamam , Dia memandang jimin disebelahnya .

" Min ! Dia kata aku kuda ! Huaa bagitau mama !" Hoseok terus merengek macam budak-budak . Jimin hanya mengabaikan dan memandang jungkook yang asyik tersenyum bersama saera .

" Hoseok—Kau tak rasa ke Jungkook itu hensem plus seksi ?" Soalan dari jimin membuatkan kepalanya dilepuk kuat .

" Kau jangan nak jadi gay depan aku , Wahai encik calico cat ." Balas hoseok lalu menarik jimin duduk disebelah saera .

Jimin mula bertembung mata dengan jungkook , Pantas dia membuat—

" I lap you !"

Secret Agent .
Jeon Jungkook .

[C] SECRET AGENTWhere stories live. Discover now