Intro For This Part 👆💜
Saera Pov .
" Awak—Sini !" Aku terus menepuk sofa disebelahku beberapa kali membuatkan jungkook yang sibuk mengunyah biskut itu terhenti .
Dia mengangguk perlahan dan mula berjalan menghampiri aku . Sebaik sahaja dia duduk disebelah aku , Aku terus melentokkan kepala dibahunya .
" Saya dapat arahan dari taehyung ," Kataku dengan sedih . Iyelah baru ingat nak spent time dengan jungkook .
" Alahhhhh—" Rengeknya dengan manja . Aku terus mendongak memandangnya .
" Pukul 6.50 Saya dah kena keluar , Awak boleh ke stay sini ? Atau nak balik rumah omma ke—"
" Hey Chill , Aku bukan budak-budak ." Jungkook terus menarik pinggangku dan memeluk aku dengan erat .
" Memang awak bukan budak² , Tapi lepas kawin ni manja awak lain macam ." Kataku , Dia hanya diam dan mula menggerakkan badannya .
" Hmmm—Kalau boleh langsaikan lah kerja tu dengan cepat—Aku nak bermanja dengan kau ." Katanya , Aku hanya mengangguk dan mengusap rambutnya .
" Sayanggg awak ." Ucapku sambil mengeratkan lagi pelukan . Dia terus tergelak dan mula mengucup bibir aku .
Lalu hidungnya digeselkan dengan hidungku sambil tertawa geli hati . Aku turut tertawa .
" I'm Miss you ."
End Pov .
Puan Jeon tergamam apabila melihat air mata saera yang mengalir . Perasaan sebak terus datang buat kali keberapanya . Laju sahaja tangannya mengesat lembut air mata yang jatuh .
" Kamu rindu jungkook ye sayang ? Tak apa , Jungkook pon rindukan kamu ." Puan Jeon mengetap bibirnya .
" Omma nak keluar sekejap ." Puan Jeon terus keluar dari bilik saera dan bersandar disebalik dinding .
" Omma tak kuat nak hadap semua ni sayang ." Puan jeon terus terduduk dilantai . Dirinya terasa begitu lemah apabila melihat anak dan menantu kesayangannya terlantang dihospital tanpa menyedarkan diri . Sudahla jungkook satu-satunya anak lelaki yang dia ada .
" Ya Tuhan , Kau kuatkanlah Hati aku ." Puan Jeon mula menunduk . Sungguh perit rasanya apabila anak dan menantunya sedang sakit tetapi dia berada jauh dari ibu kota seoul haritu .
" Maafkan Omma sayang . Maafkan Omma ."
...
" So ? Macam mana ? Tak ada apa apa berita ?" Jimin menggeleng . Terus kesemuanya menunduk.
" Aku rindukan saera ." Ujar Hoseok dengan sayu . Mereka semua hanya menunduk .
" Berdoa sajalah buat masa sekarang ni ."
...
Jungkook Pov .
" Kook Merajuk ?" Saera terus duduk disebelah jungkook dan memandangnya yang membuat muka cemberut .
" Alah—Kook , Janganla merajuk muka macam orang utan je—"
" Apadia ?"
" Eh Takdelah. Tehe ." Jungkook terus menjelingnya lalu kembali memandang kearah tv .
" Kook !" Saera terus menjerit namanya membuatkan jungkook menoleh dengan mata yang membulat .
" Mianhae ." Sengih saera lalu hidung besar jungkook dikucupnya sekilas . Jungkook mula tersipu-sipu malu bersama sengihan .
Saera mula tergelak geli .
" Ee , Gediklah awak ni Jungkook . Geli saya dibuatnya Grrr !"
" Sayang—Kau dekat mana ?"
End Pov.
Secret Agent .
Jeon Jungkook .
YOU ARE READING
[C] SECRET AGENT
Short Story" Selesaikan misi kau , Semuanya akan jadi seperti biasa ." [ COMPLETE ] [ 1st OCTOBER 2018 ] Cover made by ; @Taegi_s