Intro For This Part 👆💜
Park Saera_
" Taehyung , Chukahae ." Aku terus menyalam tangan taehyung lalu memeluk isterinya , Yejin .
" Thanks , Btw kau dengan Jungkook bila pula ?" Taehyung terus tersenyum sinis membuatkan aku memandang jungkook yang tersengih disebelah .
" Minggu depan ? Ehee ," Jungkook tersengih memandang aku . Aku tergelak kecil dan terus menggelengkan kepala .
" Jemputlah Makan ," Taehyung terus mempelawa kami . Aku terus mengangguk dan mengambil tempat duduk disebelah jungkook .
...
" Awak-Awak tahu tak saya malu tadi ?" Aku terus memeluk tubuh , Bibirku dimuncungkan dan menjeling jungkook yang menunggu enjin keretanya memanas .
" Alah-Benda betul kot , Tapi tak nampak ke betapa banyaknya sorakan bila aku kata turn kita dah sampai ?" Jungkook terus mengusap tanganku . lalu memakai kaca mata hitamnya .
" Hurmm ," Tanpa banyak bercakap jungkook terus menekan pedal minyak dengan pantas . Keretanya meluncur sederhana laju .
" Eh kita nak kemana ?" Soalku sebaik sahaja melihat jungkook yang baru sahaja melepasi jalan untuk keappartmentku .
" Kita pergi tengok baju kahwin ." Jawabnya dan kaca mata hitamnya diperbetulkan . Aku disini hanya memerhati .
" Awak , Kenapa awak hensem sangat ?" Soalku tanpa sedar . Jungkook terus tergelak . " Kenapa ? Awak dah jatuh cinta dengan saya ya sayang ?" Soalnya dengan nada yang lembut .
Bulu romaku serta merta menegak , Apabila terdengar panggilannya yang bertukar kepada saya-awak .
" Saya memang dah jatuh cinta dengan awak pon ." Balasku cuba untuk memecahkan suasana kekok . Dia tergelak kecil .
" Kau rasa kita patut buat persembahan tak nanti ? Takdela bosan sangat macam majlis taehyung tadi ." Soal Jungkook cuba memberi pendapat . Aku terus mengerutkan dahi .
" Persembahan apa ?" Soalku pelik , Jungkook tersenyum dan terus memusingkan stereng kereta .
" Secret , Aku bagi kau masa lepasni untuk practice sebab kita tak akan berjumpa ." Jungkook terus memberhentikan keretanya ditempat memarkir kereta .
" Kenapa-Ouh ok , Awak nak buat apa ?" Soalku lagi . Jungkook terus menggigit bibirnya dan terus tersenyum .
" Something special For you ." Katanya dan terus keluar dari kereta meninggalkan aku yang terpinga-pinga .
" Kajja ." Dia mula menghulurkan tangannya , Aku menyambut dan muka keluar dari kereta .
...
" Yang ni sesuai ?" Soal Jungkook sambil mengangkat kening memandangku . Aku terus menggelengkan kepala .
" Terlampau seksi ," Kataku . Mataku terus terjatuh kearah baju yang tergantung elok disebelah jungkook .
" Yang tu okay tak ?" Aku terus menunjuk kearah dress dibelakangnya . Dia terus memalingkan wajah memandang dress tersebut dan membutangkan mata .
" Cantik ," Dia terus menoleh memandang kearah aku bersama senyuman manis . Aku terus tersengih .
" Nak try tak ?" Soalnya , Aku terus mengangguk . Dia mengambil dress tersebut dan hulurkannya pada aku . Aku terus menyambutnya dan berlalu masuk kedalam fitting room .
...
" Cantik kau pakai dress tu tadi , Tak sabar pulak nak berkahwin dengan kau ihihi ." Sengih jungkook dihujung ayat , Aku tergelak kecil .
" Dah , Ini hari terakhir kita berjumpa ya ? Semalam Omma ada call aku . Katanya jemputan kahwin belah aku semua dah beres , Belah kau pon sama . Tinggalnya rakan-rakan kerja kau ." Muka jungkook kembali serius .
" Jadi tinggal rakan sekerja saya sahaja ? Okay , Tapi bila kita berkahwin ?" Soalku sambil mengerutkan dahi menahan panas .
" As i say tadi , Minggu hadapan ." Aku terus tergelak malu . Tanpa segan-silu aku terus memeluknya dihadapan appartmentku .
" Saya akan rindu awak tahu ?" Aku terus melentokkan kepalaku didadanya . Kedengaran jantungnya berdegup dengan rancak membuatkan aku tersengih .
" Iya , Alah jangan rindu sangat-Tak lama lagi je ." Jungkook terus mengusap rambut aku . Aku melepaskan pelukan dan terus melambaikan tangan .
" Anyeong . Hati-hati driving . " Dia hanya mengangguk . Aku terus memasuki rumahku dan terus tersenyum .
Kepalaku aku gelengkan dan terus meletakkan beg berisikan dress diatas sofa .
" Persembahan ! Nak buat apa ya ?" Aku terus merenung tv dihadapan . Senyuman mula terbit dibibirku saat sudah mendapat idea .
" Gotcha !" Aku memetik jari dan terus masuk kedalam bilik mencari pakaian yang bersesuaian .
Secret Agent .
Jeon Jungkook .
YOU ARE READING
[C] SECRET AGENT
Conto" Selesaikan misi kau , Semuanya akan jadi seperti biasa ." [ COMPLETE ] [ 1st OCTOBER 2018 ] Cover made by ; @Taegi_s