☆23

1.8K 212 5
                                    

Intro For This Part 👆💜

Saera mula terduduk dilantai biliknya . Perlahan-lahan dia merebahkan diri diatas lantai dengan nafas yang tercungap-cungap .

Penat Menari sorang-sorang dibiliknya . " Bilik aku tak cukup besar nak buka langkah , Aku perlukan studio—Hmm."

Saera mula mengukirkan senyuman . Dia terus bangun dan menyarungkan hoodie oversized dibadan menutup badannya yang sedikit terdedah dengan singlet pendek yang dipakainya .

" Hah , Nasib baiklah office aku ada studio kekeke. "

...

" Wah ! Hebatnya anak omma menari ! Suaranya pon sedap !" Omma jeon terus menepuk tangannya dengan laju . Wajah anaknya yang kepenatan dipandang teruja .

" Agak-agaknya persembahan apa yang menantu omma buat ?" Puan Jeon terus menongkat dagu sambil mendongak keatas . Jungkook yang tercungap-cungap terus tersenyum .

" Saera tu seksi sikit , Kook tak rasa dia buat persembahan yang comel-comel atau mengarut ." Ujar jungkook sambil meneguk air kosong .

" Iyeke ? Wahh—Omma suka tengok perumpuan muda seksi dalaman ." Tutur puan jeon tanpa bertapis . Jungkook terus membeliakkan mata .

" S-seksi dalaman ?"Soal Jungkook gagap . Wajah ommanya dipandang dengan pipi yang sedikit memerah .

" Iya , Maksud omma—Dia lebih seksi didalam dan bukan diluar . Kamu mesti tahu tahap keseksian dia sebab kamu dah tidur dengan dia kan ?" Jungkook pantas menggeleng .

" Aniyo ! Jungkook hanya tidur okay tidur , Just sleep . There's nothing happend between us ." Jungkook mula menggeleng laju . Omma jeon terus tergelak mengejek dan mengangguk .

" Practice suara kamu tu sikit . Sebab omma tak meremang dengar suara kamu . Bagilah omma meremang ."

" Erm ehem ! You Are the cause of my Euphoria ~ Okay tak ?" Nyanyi jungkook dengan lembut . Wajah ommanya yang tergamam itu dipandang .

" Omo ! MEREMANG BULU KETIAK !" Sebaik sahaja ommanya berkata begitu , terus jungkook meletuskan tawanya dengan kuat .

...

Wedding time .

"

Saera , Dah habis ke makeup ?" Saera yang sibuk mengoles gincu berwarna merah terus memandang pintu yang terkuak dicermin .

" Dah , Tapi yejin . Nampak tak aku pakai seluar ?" Saera terus berdiri . Yejin tersenyum dan memeluk tubuh .

" Kau lagi cantik dari aku time weeding aku dengan tae haritu . Tak nampaklah . Okay je—"

" Saera ? Palliya ." Ayah Saera mula menjenguk . Saera mengangguk dan mula memeluk lengan ayah angkatnya .

Sebaik sahaja pintu utama dewan tersebut terbuka . Terus semua tertumpu kearah mereka . Suasana yang tadinya riuh mula diam dan hanya bunyi erengan lagu sahaja yang kedengaran .

" Anak Ayah cantik , Menantu ayah handsome . Cucu ayah mesti comel macam kamu berdua ." Saera tergelak kecil , Wajah nervousnya cuba dikawal dengan riak biasa .

Saat matanya bertembung dengan jimin . Terus dia tersenyum . Muka jimin yang sedikit tidak puas hati mulai hilang pabila terlihat senyuman saera .

" Ayah lepaskan kamu ." Sampai sahaja diatas pentas . Terus tangan saera dipegang oleh jungkook . 'Dia nampak—Lain .' ujar saera didalam hati .

Rambut jungkook kini berwarna hitam . Selalunya warna Merah pink . Itu menambahkan lagi kemachoan dirinya .

" Jeon Jungkook ," Paderi yang sama turut memanggil nama jungkook .

" Ya saya ," Jawab jungkook sambil matanya tidak lari dari merenung mata hazel saera .

" Sudikah kamu menerima Park Saera sebagai isteri dan peneman hidup kamu sehingga ketua ?"

" Ya , Saya Sudi ."

" Park Saera ,"

" Ya ,"

" Sudikah kamu menerima Jeon Jungkook sebagai suami dan peneman hidup kamu sehingga ketua ?"

" Saya sudi ."

" Now ,You may kiss your bride ." Paderi tersebut terus menutup bukunya dan tersenyum melihat jungkook yang mengucup bibir Saera dengan lembut . Dia mula menuruni pentas dan berjalan ke mejanya .

Bukan macam taehyung , Gelojoh je . macam tak ada hari esok . Tetamu-tetamu mula menepuk tangan .

Boom !

Suasana mula menjadi riuh apabila lampu tiba-tiba sahaja terpadam . Masing-masing baru sahaja hendak membuka flashlight ditelefon tetapi terhenti apabila lampu suluh mula terarah kepada jungkook yang menunduk diatas pentas .

" Bwoya ?" Para tetamu sudah mula berbisik . Terdengar sahaja music bergema terus semua tersenyum gembira .

JK'S PERFOMANCE . 👇


Selesai sahaja membuat persembahan . Lampu sekali lagi terpadam . Jungkook terus berlari dengan pantas menuruni pentas . Punggungnya dilabuhkan dengan kasar keatas kerusi dengan nafas yang tercungap-cungap .

Matanya pula hanya memandang kearah pentas . Menunggu turn saera yang bakal datang—

Secret Agent .
Jeon Jungkook .

[C] SECRET AGENTWhere stories live. Discover now