Intro For This Part 👆💜
Park Saera_
" Saera , Aku rasa mungkin ini kali terakhir kita berjumpa macamni . Sebab aku rasa mulai bulan ni aku busy sikit ," Jungkook terus meneguk air kopi panasnya sambil memandang mata aku .
Aku dalam diam tersenyum sinis . Dan aku terus mengangguk . " Ah-Saya pon dapat berita dari boss saya yang group kami dah mula untuk selesaikan segala assingment yang tertinggal macamtu je , Jadi kuranglah sikit kita berjumpa ya ?" Kataku dan tersenyum . Jungkook hanya mengangguk .
Dari matanya yang asyik menatap mataku . Aku tahu yang dia sudah mengesyaki sesuatu dari aku , Agak agaknya macam mana nak buat ?
" Awak . Kenapa pandang saya macam nak telan ? Seram saya dibuatnya ." Aku terus menekup mukaku dan memalingkan wajah darinya .
" Eh- Takdelah harini kau nampak cantik ." Katanya kedengaran begitu ikhlas . Jantung aku mula berdegup dengan laju .
" Ermm , Dah habis ? Jomlah . Saya nak balik kerumah ." Kataku dan mula mengemaskan barang . Jungkook mengangguk dan dia mula bangun dari kerusi dan menungguku .
_______
" Yoongi hyung , Aku sunyilah kalau kau tiada . Cuba cerita sikit macam mana kau boleh tertangkap ?" Jimin mula menyatukan jari telunjuknya . Acah malu-malu .
Yoongi mengeluh lalu matanya memandang kearah pintu yang baru sahaja terbuka . " Saera ." Semua terus tersenyum kepada saera .
" Hah hyung ! Palli cerita !" Jimin sudah mula menggedik . Seokjin pula sudah menggeleng . Pastinya jimin ini demam . Haih .
" Sebenarnya , Aku yang serahkan diri aku kepada mereka . Sebab-Aku takut hanya disebabkan kecuaian aku identiti korang semua jugak terdedah , Tambah-tambah lagi kau Saera . Kau tu kena jatuhkan jeon aku pulak orang bawahan dia . Jadi aku rasa kalau aku serah diri , Mungkin akan selamatkan-"
" Itu salah satu perkara yang paling bodoh yoongi ." Saera mula memotong percakapan yoongi . Membulat mata yoongi tatkala saera memotong percakapannya .
" A-Apa ?" yoongi terus mengangkat kening dengan muka penuh tanda tanya . Saera mula menarik nafas sedalam yang mungkin .
" Yoongi-Perbuatan yang kau baru sahaja buat tu adalah satu perkara yang bodoh sebab . Diorang akan tahu identiti kau dan dimana engkau bekerja . Kau tak ingat aku pernah bawak jungkook ke office dan kau siap bersapa dengan dia haritu ? Mestilah dia dah kenal rupa kau . Dia cekap yoongi , Kadangkala aku pon termasuk kedalam perangkap yang dia buat ."
" Dan kau pula dengan senang hatinya merelakan diri untuk dibunuh atau didera oleh Jeon , Dia tak dapat cam muka kau pon sebab mata kau yang bengkak dengan kesan lebam yang ada . Jadi lepasni tolong berhati-hati , Kalau kau ada apa apa mission yang berkenaan dengan Anak buah Jeon . Better kau tanya something pada aku dan buat pemeriksaan . Faham ?" Saera mula menerangkan dengan Lancar . Yang lain sudah terangguk angguk mendengar penjelasan Saera .
Yoongi terus mengeluh lalu mengangguk faham . Kepalanya yang terasa gatal digaru dengan kekok .
" Okaylah kalau macamtu aku balik rumah dulu , Nak mandi apa yang patut ." Saera terus menepuk bahu yoongi lalu berjalan keluar dari wad tersebut .
" Weyh , Kenapa bukan dia sahaja yang jadi boss kita ? Senang sikit takdelah nak sakit kepala aku-"
" Hah kutuk-kutuk ! Kau nak kena pecat ke apa sebab kutuk-kutuk pasal aku ni Ha ?!" Taehyung yang entah dari celah mana mula menampilkan suara di wad tersebut . Bahu namjoon terhincut , Terus dia menoleh kebelakang dan memandang taehyung yang sudah bercekak pinggang .
" Boss ! SORRY ! WRRR ." Namjoon mula menunduk hormat lalu kakinya melangkah keluar dari wad tersebut dengan lintang pukang .
...
" Siapa kau Saera , Siapa kau . SIAPA KAU ?!" Jungkook terus membaling pisau pemotong daging kearah dinding .
Nafasnya turun dan naik menahan amarah yang mendadak . Terus dia mendongak keatas sambil memejamkan mata . Tangannya dicekak pada pinggang .
Dia membuka mata lalu memandang kearah pisau yang tersusuk didinding dapurnya . Bibirnya mula mengukirkan senyuman sinis .
" Sikit lagi aku akan mengenali kau Saera , Kau nak perangkap aku ya bodoh ? Kau taktau kau tu bodoh . Lepastu gedik nak matikan aku yang pandai ni . Tch ," Jungkook terus menapak masuk kedalam biliknya . Sedikit demi sedikit dia sudah tahu misi saera kerana diri saera yang agak menonjol ketika yoongi menyerahkan diri .
Buku Nota berkulit keras miliknya dibuka , Gambar Saera yang dicucinya mula jatuh . Perlahan-lahan dia menunduk mengambil gambar tersebut .
Matanya mula berkaca-kaca apabila hatinya yang terasa seperti dicengkam dan dicucuk-cucuk oleh pisau tajam . Gambar saera tersebut direnungnya .
" Kau cantik . Tapi sayang , Kau dah sakitkan hati seekor cheetah , Dan kau kena terima segala balasannya Park Saera-Shi ."
Secret Agent .
Jeon Jungkook .
YOU ARE READING
[C] SECRET AGENT
Cerita Pendek" Selesaikan misi kau , Semuanya akan jadi seperti biasa ." [ COMPLETE ] [ 1st OCTOBER 2018 ] Cover made by ; @Taegi_s