Elsa
Jag vaknar hastigt upp. Väckarklockans ringtoner gör mig nästan döv, så jag trycker irriterat av larmet på mobilen och suckar, klockan är 06:15. Idag är det måndag, även första skoldagen efter jullovet.
Jag tog tag i täcket och drog av det från min kropp. Kylan slog hårt som en vägg och jag var tvungen att resa mig för att inte lägga mig under täcket igen och somna om. Jag ställde mig upp och jag går fram till min garderob för att ta fram rena underkläder, sedan gick jag mot badrummet, i hopp om att den inte var upptagen, för att duscha. Turen låg för en gångskull på min sida så jag gick in i badrummet, låste dörren och tog av mig kläderna. Jag satte på vattnet så att det hinner bli varmt, innan jag hoppar in för att tvätta mig.
Jag ställde mig i duschen och började tvätta håret. Jag masserade in schampot medans jag lät det varma vattnet mjuka upp mina spända muskler. Jag sköljer ur schampot och tar balsam som sitter i medans jag tvättar kroppen. Jag använder min Vanilla chai tvål som jag fick i julklapp. Jag rakar mig här och där och sedan sköljer jag ur balsamet. När jag är klar går jag ut och tar två handdukar, en för håret och en för kroppen. Jag gillar att använda två, det känns fräschast så. Jag går in i mitt rum och när jag är någorlunda torr sätter jag på mig mina underkläder och sedan mina resterande kläder.
Med ett par skinnbyxor, en beige V-ringad tröja, ett par pärlörhängen och några armband och min klocka är jag nöjd med min outfit. Jag går vidare till mitt sminkbord och applicerar lite foundation, concealer, puder, contour, ögonbryns gel och mascara. Jag har redan ganska mörka och fylliga ögonbryn så jag behöver inte fylla i de. När det är klart borstar jag igenom mitt mörkbruna hår och tar fram min mobil som har legat på laddning sedan jag vaknade. Klockan är 07:30 och jag börjar 08:30 så jag har gott om tid på mig.
Jag drar ut laddaren från mobilen och går ner för trappan för att gå till köket. Vid köksön ser jag min storebror Jacob med sin mobil i handen samtidigt som han äter en macka. Jacob är ett år äldre än mig och han går sista ring på gymnasiet. Vi går även på samma gymnasium. Jag skulle säga att vi har en väldigt bra relation, liksom vi vet vart vi har varandra och vi vet att vi alltid kan lita på varandra. Vi skrattar alltid med när vi är med varandra och han är bland mina favorit människor att umgås med, även fast jag vill strypa honom ibland.
Han hör att jag kommer bakom honom så han vänder sig om och mumlar ett 'Godmorgon' vilket jag besvarar lika tyst. Jag går fram till kylskåpet och tar fram avokado, tomat och juice. Sedan tar jag fram två mackor som jag rostar och så tar jag mina avokados som jag mosar, skär upp tomaterna och häller på lite örtsalt. Jag häller upp min juice innan jag sätter mig bredvid Jacob och äter mina mackor medans jag slökollar igenom Instagram.
"När börjar du idag?" Frågar jag honom. Han kollar upp från mobilen och vänder blicken mot mig.
"08:30. Dudå?" Svarade han. Jag släppte ut en lättad suck.
"Samma, kan jag åka med dig?" Frågade jag. Jag visste redan att han skulle säga ja, men jag ville ändå fråga.
"Ja, vi åker om 40!" Säger han innan han går till diskhon och lämnar sin disk, sedan går han upp till sitt rum. Jag sätter på en Youtube video innan jag också går upp till mitt rum. Jag går och borstar tänderna, och sedan bäddar jag sängen och städar lite bland mina saker. Helt plötsligt har klockan blivit 08:05 så jag går ner och sätter på mig mina svarta låga Uggs, min Peak Performance jacka, en grå mössa och så tar jag mina väska på armen. Jacob och jag går till hans BMW och åker till skolan. När vi kommer fram så går vi båda tillsammans mot byggnaden och bara småpratar lite, sånt som syskon pratar om.
När vi går in i huset känner jag genast blickar på mig. Vi ska åt olika håll så vi säger ett snabbt hejdå och bestämmer att vi ska åka hem tillsammans. Jag möter upp Sofie medans vi går till våra skåp som finns bredvid varandra.
YOU ARE READING
Mina händer mot din hud
RomanceElsa går andra ring på gymnasiet. Hon är skolans populäraste tjej. Hon är vacker, smart, trevlig. Hon är tjejen alla tjejer vill vara och alla killar vill ha. Alla i hela staden vet vem hon är. Hon blir inbjuden till alla fester, och håller själv i...