Elsa
När vi kom hem gick jag direkt upp till mitt rum och slängde mig i sängen. Jag låg där en stund och kollade lite sociala medier innan jag bytte om till mjukiskläder. Jag tog fram datorn och satte på en serie.
Williamzetterlund har addat din snapchat
Stod som notis när jag tog upp mobilen igen. Av någon anledning godkände jag hans förfrågan men la inte någon mer tanke på det, tills det plingade till i mobilen, från honom.
"Vad gör en snygging som dig just nu?" Stod det med en bild på hans käkben. Vad är det med killar och att ta bild på sina käkben? Jag suckade men tog en bild där jag skrev "Inget, kollar på film. Ville du något eller?"
"Oj, arg. Det är fest hos mig på fredag, du borde komma." Svarade han. Jag skrev in ett svar i chatten där jag skrev "Vi får se."
Jag återgick till min serie och la inte något vidare mer fokus på mobilen som låg bredvid mig. Jag hörde hur ytterdörren öppnades och hur mamma skrek att hon var hemma. Jag höre även Simbas tassar som studsade på trägolvet. Han sprang upp för trapporna och in till mitt rum, där dörren var öppen. Jag satte mig genast vid sängkanten.
"Hej, min fina lilla kille. Åhh vad du är söt!" Sade jag och gick upp åtminstone 10 tonarter. Han hoppade upp i min säng och försökte slicka mig i ansiktet. Jag begravde mitt huvud i hans päls och lämnade små pussar.
"Hej gumman, hur har din dag varit idag?" Frågade mamma när hon ställde sig i dörrkarmen. Jag vände upp blicken mot henne.
"Den har väll varit bra, antar jag." Svarade jag och började mysa med Simba igen.
"Bra, men du jag ska göra mat. Vill du ha något speciellt?" Frågade hon. Jag tänkte en stund på alla olika slags rätter.
"Ehm, kanske pasta carbonara?" Svarade jag som en fråga. Hon nickade och log och gick ner för trapporna. Simba sprang efter.
Jag tog upp min mobil och såg att Sofie hade skickat en snap.
"Ska vi dra till stan imorgon efter skolan? Måste köpa en grej på NK." Skrev hon i chatten, jag svarade med ett enkelt ja och återgick till serien jag kollade på.
Efter ett par timmar hade klockan blivit 23:00. Jag hade ätit, gått ut på en promenad med Simba, duschat (även fast jag gjorde det imorse) och myst lite i soffan med mamma, men nu tänkte jag sova. Jag puffade till kuddarna och skakade täcket rätt i påslakanet innan jag la mig ner och drog det varma täcket om min kropp. Jag la efter en stund undan mobilen och släckte lamporna, sedan föll jag in i en djup sömn.
*
Jag vaknade för cirka en timme sedan och har satt på mig ett par ormskinns-skinn byxor och en röd one shoulder tröja. Till det har jag ett silvrigt månhalsband, ett par örhängen och några armband. Sedan ska jag ha en pälsjacka, mina Uggs och en Zadig väska. Jag sminkade mig lite innan jag gick ner till köket och åt lite yoghurt och flingor. Jacob och jag åkte tillsammans till skolan idag igen. Vi gick in genom dörrarna tillsammans.
"När slutar du idag?" Frågade han mig. Jag tänkte efter en liten stund innan jag svarade.
"Jag tror jag slutar vid 13:40, men jag och Sofie ska åka in till stan efter skolan. Så om du tänkte på att åka hem tillsammans så tackar jag nej." Svarade jag och log. Han skrattade till.
"Så du antog att jag skulle fråga dig det?" Frågade han med ett skratt.
"Ja, vad annars?" Svarade jag.
"Eh, jag skulle fråga det. Men ta det försiktigt sedan." Sade han sedan allvarligt. Jag himlade med ögonen.
"Jacob, jag tror jag klarar att vara på stan med Sofie." Sade jag med en suck. Jag vet att han bara är överbeskyddande och inte vill att jag ska råka illa ut, men jag är snart 18 år, jag klarar mig på stan själv.
YOU ARE READING
Mina händer mot din hud
RomanceElsa går andra ring på gymnasiet. Hon är skolans populäraste tjej. Hon är vacker, smart, trevlig. Hon är tjejen alla tjejer vill vara och alla killar vill ha. Alla i hela staden vet vem hon är. Hon blir inbjuden till alla fester, och håller själv i...