Elsa
"Du, det är fest på fredag. Vill du gå?" Vi var hemma hos William och jag låg i hans famn i hans säng samtidigt som han pillade med mitt hår.
"Visst, vem är den hos?" Svarade jag och reste mig lite halvt för att se hans ansikte.
"Den är hos Alex." Svarade han och pussade mig lite svagt på huvudet. Hos Alex? Han har aldrig haft fest innan.
"Seriöst? Ska han ha fest?" Frågade jag chockat vilket fick honom att skratta.
"Ja, vadå då?" Frågade han med ett leende, vilket fick mig att le.
"Jag har känt honom hela mitt liv, och han har aldrig haft någon. Visst, han har vart på många men han har aldrig heller velat ha så mycket uppmärksamhet. Men då tycker jag verkligen att vi ska gå." Svarade jag. Han böjde sig försiktigt fram och kysste mina läppar mjukt.
"Då gör vi det, bjud Sofie också." Sade han glatt. Jag lutade mitt huvud ner på hans bröst igen och vi fortsatte kolla på Friends. Jag drog upp min mobil och skrev kort ihop ett sms till Sofie där jag bjöd in henne.
Fredag
Jag och Sofie stod i mitt rum och letade efter något att ha på sig på festen ikväll. Vi hade gjort klart smink och hår men nu var det outfit som återstod. Jag valde en mörkröd topp som var ganska v-ringad tillsammans med ett matchande par kostymbyxor i samma färg. Till det tog jag lite silversmycken och en brunaktig liten väska.
"Kan jag ha det här eller?" Frågade jag Sofie lite osäkert. Hon vände sig om och tittade på mig.
"Herre min gud vad snygg du är. Du skiner hjärtat, om inte William blir kär i dig så blir fan jag det." Sa hon exalterat. Jag skrattade åt henne. Som toppen på i:et drog jag några drag med ett passande rött läppstift till.
"Men du är skitsnygg, mitt hjärta." Svarade jag. Hon hade på sig ett par svarta lack byxor, en vit uppknäppt skjorta men en svart spetsig bralette under.
Vi gick ned för trappan och till hallen för att sätta på oss ytterkläderna. Jag tog på mig mina Uggs och min pälsjacka. Jacob kom till hallen och satte på sig sina ytterkläder han med och sedan åkte vi tre till Alex.
När vi kom fram stod det många bilar parkerade längs hans gata. Ute på hans tomt stod det massvis med människor som skrattade, drack, rökte. Inne i huset var det minst dubbel så många människor som utomhus. Det luktade svett, rök och alkohol som en vägg när man kom in. Jag sökte med blicken efter folk jag kände, och mötte snabbt de ögonen som jag älskar. Jag gick mot honom.
"Hur fan kan du vara så ofantligt jävla snygg?" Stammade William nästan fram när jag kom till honom. Jag log och pussade honom på kinden. Vilken han inte nöjde sig med då han försiktigt tog tag i min kind och kysste mina läppar.
"Du är skitsnygg." Svarade jag. Han var klädd i ett par ljusa jeans tillsammans med en svart skjorta som var lite uppknäppt och uppvikt vid ärmarna.
"Äsch då." Svarade han och flinade. Jag slog skämtsamt till honom på armen. Vi stod och snackade ett tag och jag smittade lite på min drink. Sedan var det dags för lite Beer Pong, fast med sprit istället. Det var kanske 10 pers med så vi delade in oss i två lag, tjejerna mot killarna. Vi kommer spöa de. Mitt lag började och Sofie sköt första och satte den. Sedan var det killarnas tur och där var det Jacob som satte den. Jag tog en för laget och svepte den. Det brände i hela halsen men det var ingen fara. Vi fortsatte så fram och tillbaka och tillsist vann vi.
"Hur känns det då? Att förlora." Sade jag kaxigt och aningen full till William samtidigt som ett flin lekte på mina läppar. Han log mot mig.
"Vi vinner nästa gång." Svarade han med ett flin. Jag fnös och skrattade till. Han höll tag i mig så att jag inte skulle ramla.
"Jag vill så gärna ha dig nu." Viskade jag ärligt och märkte hur han frös till. Stämningen ändrades.
"Då kanske vi borde gå hem." Svarade han sexigt och det kändes som att hela jag skulle explodera. Vi begav oss mot hallen och åkte hem till honom. Jag är stupfull, och han är knappt full. Det känns orättvist. När vi kom hem till honom kysste jag honom intensivt.
"Älskling, jag kommer inte ligga med dig ikväll." Sade han försiktigt och strök min kind. Jag drog bak huvudet och tittade förvirrat på honom.
"Vadå, vill du inte det?" Sade jag aningen sårat.
"Baby, tro mig det vill jag. Men jag vill inte att du ska göra något du kommer ångra eller ens komma ihåg imorgon. Du är för full." Svarade han. Jag nickade lite på huvudet och gick uppför trappen till hans rum. Där tog jag en av hans tröjor och la mig sedan i sängen. Jag orkar inte ta bort mitt smink eller borsta tänderna så jag lät det vara och blundande lite. Efter ett tag kände jag hur platsen bredvid mig tyngdes ned och hur William virade sina armar runt mig och kysste mig på huvudet.
Sofie
"Jacob, vet du vart Elsa är?" Frågade jag honom efter ett par minuters letande.
"Jag tror hon skrev att hon skulle med William hem, den jäveln." Svarade han surt men log lite svagt till mig. Jag suckade högt och slog mig ned bredvid honom med en duns vilket fick honom att titta frågande på mig.
"Vi skulle hem tillsammans och jag skulle sova hos er." Suckade jag.
"Men du kan fortfarande sova hos oss, vi kan ta sällskap?" Svarade han. Jag nickade och log. Vi gick till hallen för att ta på oss ytterkläderna och sen gå hem till de. På vägen hem var det tyst, men inte någon obekväm tystnad utan behaglig. När vi kom hem tog vi av oss ytterkläderna och jag slank ut till köket för att hämta ett glas vatten. Jag kände hur han stod bakom mig.
"Vatten?" Frågade jag. Han nickade så jag tog ned ett glas och fyllde det med vatten och gav det till honom. Han log tacksamt.
"Godnatt då." Sade jag lite obekvämt och slank förbi honom. Jag kände hur det vart en stämning som jag imorgon skulle ångra.
"Hur vill du ha dina ägg imorgon?" Frågade han gulligt. Jag gick baklänges mot trappan.
"Äggröra, alltid äggröra." Sade jag med ett flin och skyndade mig upp till Elsas rum innan något hände. Sedan somnade jag snabbt därefter.
YOU ARE READING
Mina händer mot din hud
RomanceElsa går andra ring på gymnasiet. Hon är skolans populäraste tjej. Hon är vacker, smart, trevlig. Hon är tjejen alla tjejer vill vara och alla killar vill ha. Alla i hela staden vet vem hon är. Hon blir inbjuden till alla fester, och håller själv i...