8

3.8K 31 1
                                    

Elsa

Jag vaknade upp med en extrem huvudvärk. I huvudet lät det som en trumma och det dånade från alla håll. Jag satte mig upp lite för snabbt för att dra händerna igenom håret, vilket var en dålig ide för nu såg jag bara massor av vita prickar framför mig. Snabbt la jag mig ned igen. Jag suckade och stirrade upp i taket innan jag reste mig upp igen och satte mig på sängkanten. Jag hade ett gammalt vattenglas bredvid mig och i min nattduksbordslåda hittade jag några Ipren som jag svalde.

Jag gick fram till garderoben och drog på mig ett par mjukisbyxor, men behöll hoodien som jag hade på mig på. Den luktade gott. I min spegelbild kunde jag se ett trött ansikte och ett fettigt hår. Jag ser verkligen ut som skit. Min hud ser nästan grå ut och påsarna under ögonen är synliga. Jag suckade åt mig själv. Jag tog mobilen med mig och gick ut ur mitt rum för att gå på toa, men jag gick in i någon. Och inte i vem som helst, utan en William i bar överkropp. En snygg William i bar överkropp.

"Ehm hej?" Sade jag lite förvånat och nervöst. Jag visste ju såklart att han sov här, men jag trodde inte att han skulle vara kvar än, då klockan är 12:15.

"Godmorgon prinsessan." Flinade han. Han lär nog märkt att jag fastnat med blicken på hans mage för jag kunde höra att han lät road.

"Det går ju att diskuteras." Sade jag bara innan jag trängde mig förbi honom, då han stod riktigt nära mig, och gick in i badrummet. Jag satte upp mitt hår i en slarvig bulle. Jag tvättade ansiktet och gjorde min hudvårdsrutin innan jag gick ner till köket. Mamma och pappa var på jobbresa så det var bara jag och Jacob hemma. Han och William stod i köket och stekte något.

"Tjenare syrran." Sade Jacob när han lagt märke till mig. Jag nickade bara åt honom men satte mig på en av barstolarna och slökollade på mobilen. William kollade på mig då och då, och ibland möttes våra blickar vilket fick honom att flina, och mig att rodna. Vad är det med mig?

"Snygg tröja." Sade William efter ett tag. Jag kollade snabbt ned på den svarta hoodien jag hade på mig och insåg att det var hans. Jag himlade med ögonen.

"Nej, det tycker inte jag. Jag ska bara gå upp och byta men jag kommer ned strax." Sade jag retsamt. Jag drog fram en blå hoodie istället och satte på mig den. Den var inte alls lika skön och mjuk, och luktade inte lika gott som Williams, men jag kunde inte låta honom vinna. Jag valde att behålla hans hoodie så jag vek in den i garderoben. När jag kom ned igen så stod maten på bordet och de satt och åt.

"Vad händer idag då?" Frågade jag medans jag tog några pannkakor och sylt och ett glas mjölk. Egentligen hatar jag mjölk, men man måste dricka det till pannkakor. Liksom det är ett måste.

"Killarna kommer hit." Svarade Jacob med mat i munnen. Jag suckade tungt och satte mig hårt på stolen.

"Är du seriös? Det är liksom jobbigt att ni två är här och så kommer det typ 7 killar till. Wooow tack för omtanken." Sade jag irriterat.

"Men lägg av." Sade Jacob, också irriterad. Jag tog några tuggor av pannkakorna.

"Men vadå? Jag är bakis, ser ut som skit och känner mig som skit. Det är fan inte schysst." Sade jag fortfarande irriterat. Jag åt upp mina pannkakor.

"Tack för maten. Jag går upp på mitt rum. Snälla bara stanna här nere och stör mig inte." Sade jag och reste mig upp för att lämna min tallrik och sedan för att gå upp på mitt rum. Jag fick ögonkontakt med William som bara kollade in i mina ögon.

"Visst. Varsågod." Mumlade Jacob. Jag himlade med ögonen men gick till badrummet och borstade tänderna. När jag kom in såg det bokstavligen ut som ett bombnedslag. Kläder låg överallt, till och med i sängen. Antagligen för att jag inte visste vad jag skulle ha på mig igår. På mitt sminkbord låg det saker överallt, täcket och allt sånt hängde över sängen och på skrivbordet låg det också saker över allt. Kanske dags att städa.

Jag satte på min spellista på Spotify och tog mig ett ryck att städa bort allt. Alla kläder som var smutsiga lade jag i en hög medans det som var rent vek jag eller hängde upp i garderoben. Allt onödigt skräp som låg överallt som jag inte ville ha slängde jag i papperskorgen medans jag la in allt det andra i lådor. Till sist bäddade jag sängen, men jag valde faktiskt att byta lakan och allt sådant så det gjorde jag också. När jag inte hade något mer att göra så dammsög jag. Högen av all tvätt störde mig så jag öppnade dörren för att gå ned.

Nedifrån hördes det ljud av mycket skratt. Jag suckade. Högen som jag bar på gjorde så att jag inte såg vart jag gick, men eftersom att jag bott här största delen av mitt liv så hittade jag ju självklart till trappan ändå. Men mitt i trappan hände något så jag tappade nästan hela högen. Jag mumlade ett tyst fuck och suckade tungt.

"Går det bra?" Skrattade Jacob. Jag kollade argt på honom innan jag började ta upp min tvätt.

"Käften." Svarade jag drygt vilket fick honom att skratta mer, även de andra att skratta lite tyst. Jag tog upp allt och gick och la det i tvättkorgen. Jag sorterade mina kläder och valde att sätta på en tvätt med ljustvätt. Som den snälla systern jag är så tog jag även Jacobs smutstvätt och la det i tvättmaskinen, innan jag satte på den. Jag kollade på mig själv i spegeln, jag ser absolut inte bra ut just nu, men jag har sett värre ut.

När jag gick mot killarna drog jag ur mitt hår ur bullen och satte snodden kring min handled. Jag satte mig på en puff och kollade på killarna som kollade på mig. Jag satte upp mitt hår i en slarvig hästsvans istället. De granskade varenda litet steg.

"Har ni aldrig sett någon sätta upp håret innan?" Skrattade jag fram medan jag tittade på de förvånade killarna. De skrattade också till.

"Men vad gör ni då?" Frågade jag och mötte Williams blick. Han höll kvar blicken.

"Vi kollar en film, du då?" Svarade Jacob. Jag släppte Williams blick och vände ögonen till min bror istället. Jag skrattade lite för mig själv.

"Tro det eller ej, så har jag faktiskts storstädat hela mitt rum, och jag tänkte fixa mitt badrum också." Svarade jag ganska stolt och log. Jacob och Alex kollade chockat på mig, det vet att jag aldrig städar.

"Du skojar? Jag tror jag aldrig hört dem orden komma från din mun." Sade Jacob chockat fast med ett flin. Jag log stolt.

"Vad kollar ni på?" Frågade jag sedan. Jag såg att det fanns en plats mellan Jacob och William så jag norpade åt mig en filt innan jag gick och satte mig mellan de.

"En Marvel film." Svarade Jacob. Jag slog till honom på armen.

"Och du sa inte det till mig för att...?" Frågade jag. Marvel filmer är en sak jag och Jacob alltid haft gemensamt, och han vet att jag älskar de. Speciellt Captain America som jag nu ser att de kollar på. Jag såg i min ögonvrå hur William kollade på mig, men för stunden valde jag att inte lägga någon mer tanke i det, jag blev dock varm inombords.

"För att du sa att du inte ville bli störd. Och jag ville inte riskera att bli misshandlad." Svarade han och jag skrattade. Jag vände mig lite snabbt mot William och fastnade med mina ögon i hans. Han log åt mig, och jag log tillbaka. Sedan placerade han sin hand på mitt lår under filten och hela min kropp blev varm. Och där satt jag, med min bror som jag älskar mest av allt, hans fett sköna kompisar, och killen som får min puls att öka och kollade på en Marvel film.

Det här sög, men jag känner mig lite skyldig att lägga upp något så här har ni, jag ska börja planera lite bättre också så att jag gör lite som ett schema. Aja hoppas ni tyckte om det lite iaf <3

Mina händer mot din hudWhere stories live. Discover now