Elsa
Jag har varit hemma några dagar, men idag ska jag till skolan igen för jag vill inte missa för mycket. Just nu satt jag och åt en macka samtidigt som jag satt och sminkade mig. Idag bryr jag mig faktiskt inte hur jag ser ut, men med tanke på att andra inte ska spy när de ser mig så sminkar jag mig. Jag orkade dock inte anstränga min outfit så värst så det fick bli ett par blåa bootcut jeans och en svart hoodie med lite smycken.
Jacob hade erbjudit att skjutsa mig till skolan så nu satt vi i bilen och jag åt en macka samtidigt som vi lyssnade på musik. Jag har inte riktigt orkat prata med någon på ett tag så jag sitter tyst nu också. Jag hör hur Jacob nynnar med lite och ibland ser jag i ögonvrån hur han nickar med huvudet, en syn som får mig att skratta lite. När vi kom fram till skolan gick vi tillsammans in.
"Du ringer mig på en gång om du vill hem, okej?" Sade han en aning strängt. Jag log åt honom.
"Jadå, självklart. Jag älskar dig." Sade jag när blev indragen i en kram.
"Jag älskar dig med." Sade han med en suck innan vi skildes åt och gick till varsitt skåp. Vid mitt skåp stod Sofie. Eller rättare sagt, hon stod nog vid sitt.
"Elsa." Hon sken upp i ett leende och kramade mig hårt. Jag kramade henne tillbaka och låg. Vi drog ifrån.
"Hur mår du?" Frågade jag henne samtidigt som jag la in mina saker i mitt skåp.
"Jag mår faktiskt ganska bra, det är skönt med fredag liksom. Själv då?" Sade hon med ett leende.
"Jo, men det är väll helt okej." Svarade jag och blickade in mot skåpet.
"Jag vet vad du behöver." Jag tittade frågande på henne. "Du behöver festa." Sade hon med ett stort leende. Jag fnös till men började sedan skratta.
"Okej då. När och vart?" Frågade jag. Hon log om möjligt ännu större.
"Ikväll hos Isaac." Sade hon. Jag försökte få ett ansikte att passa med namnet men det tog ett tag.
"Williams kompis?" Frågade jag. Hon nickade som svar. Jag suckade irriterat.
"Då kommer ju Jacob definitivt vara där. Varför behövde vi bli så jämngamla att vi går på samma fester?" Suckade jag it. Hon bara skrattade åt mig. Jag slog igen skåpet och vi gick mot lektionen.
Senare
Musiken dunkade hårt när jag och Sofie dansade på dansgolvet. Hon hade rätt, jag behövde festa. Jag var en aning full då jag svept några shots. Just nu står jag med en cider i handen rör mig i takt med musiken. Jacob hade jag inte heller sett till för den delen, tur det. Om han hade sett mig nu, i detta tillstånd, så hade han flippat. Sofie kollade helt plötsligt oroligt på mig.
"Elsa, hur mår du? Gå och drick lite vatten." Sade hon bestämt till mig. Jag kollade först surt på henne men bestämde mig ändå för att göra som hon sa. Jag hittade till köket och tog ett glas som stod framme och fyllde det med vatten. Det var mycket svalare här inne och ljudet var betydligt lägre. Jag bryr mig inte om någon druckit ur glaset. Samtidigt som jag svalde den svalkande vätskan hoppade jag upp på en köksbänk och lutade mig mot skåpet. Jag kände mig lite mer avslappnad och stängde ögonen för en sekund.
"Och vi möts i köket igen." Sade någon som ett påstående, men jag kunde höra vem det var. Jag slog upp ögonen och kollade på William, som var lika snygg som vanligt.
"Mhm." Svarade jag utan att släppa blicken från honom. Han lutade sig mot skåpet mittemot och kollade på mig med ett flin.
"Har du kul?" Frågade han. Jag höjde ögonbrynen.
YOU ARE READING
Mina händer mot din hud
RomanceElsa går andra ring på gymnasiet. Hon är skolans populäraste tjej. Hon är vacker, smart, trevlig. Hon är tjejen alla tjejer vill vara och alla killar vill ha. Alla i hela staden vet vem hon är. Hon blir inbjuden till alla fester, och håller själv i...