Elsa
Veckan hade gått ganska snabbt och idag var det fredag, alltså Williams fest. Jag och Sofie var just nu hemma hos mig och vi fixade oss iordning. Mitt rum såg ut som ett bombnedslag, det var inte en enda tom yta på mitt golv då det låg kläder överallt.
"Vi behöver inte gå, vet du va?" Sade Sofie efter en stund. Jag suckade åt henne.
"Det klart att vi ska gå. Jag har kommit över det och jag har insett att det inte var en sådan stor grej, inget hände ju. Dessutom så var det du som sa att vi skulle gå." Svarade jag. Hon nickade och vi fixade oss mer.
Jag satte på mig ett par svarta nylon strumpbyxor med stjärnor på, en ganska kort kjol med leopard mönster och en marinblå siden blus som jag hade lite uppknäppt och offshoulder. Under hade jag en svart bralette ifall blusen skulle åka upp lite. Sedan hade jag massa silversmycken, mina svarta låga Uggs och en svart pälsjacka.
Jacob skulle också på den här festen sp vi åkte dit tillsammans i hans bil eftersom att jag inte fått körkort än. Vi gick in tillsammans alla tre men Jacob försvann iväg till sina kompisar ganska snabbt. En varsin röd mugg placerades ut i Sofies och mina händer. Vi gick in mot det provisoriska dansgolvet och på vägen passerade och hälsade vi på massa kompisar. Det är många som redan är fulla och då har festen bara hållt på i 20 minuter.
"Jag trodde inte att ni skulle komma." Sade William förvånat när han kom fram till oss. Han verkade inte så full.
"Wow, jag trodde typ att du skulle vara fullast av alla." Sade jag förvånat.
"Nä, jag har inte druckit en droppe. Jag vill vara nykter om något händer, för det är ju i mitt hus." Sade han sedan.
"Aha, aja vi ses." Sade jag i farten när vi gick därifrån. Jag drack upp min mugg och vi gick ut på dansgolvet för att dansa. Vi rör oss i takt till musiken men efter att tag går jag därifrån för att ta något att dricka. Jag hittar min väg till köket och tar en flaska vatten, och lutade mig trött mot köksbänken.
"Asså jag glömde säga förut att du ser jävligt snygg ut." Sade William när han kom in i köket. Han var lite rödmosig om kinderna och hans ögon glänste och såg fulla ut att vara fulla av glädje. Han såg väldigt väldigt väldigt attraktiv ut med sina beiga chinos och mörka tröja.
"Tack, jag kan faktiskt för en gång skull säga detsamma." Sade jag med ett litet skratt och ett leende. Han ställde sig så att han lutade sig mot köksbänken som är mittemot mig.
"Så du tycker jag är snygg?" Frågade han med ett flin. Jag började rodna och han gick emot mig men jag puttade bak honom med ett skratt.
"Erat hus är väldigt fint." Sade jag istället för att svara på frågan. Jag tittade mig omkring i köket.
"Tack, vi flyttade it för inte så jättelänge sedan." Sade han och tittade sig också omkring lite tills hans blick fastnade på mig igen. Jag kände mig lite varm och påverkad så jag tog några klunkar av vattnet och rätade till mina kläder.
"Vi kör snurra flaskan!" Skrek någon i bakgrunden. Jag vek upp min blick och kollade med höjda ögonbryn på William.
"Jag är med om du är med." Sade han. Jag tänkte över lite innan jag nickade och gick till ringen de hade bildat. Jag satte mig på golvet bredvid Sofie och såg på vilka som skulle vara med. Det var många från min skola, och bland de Jacob.
"Nej ska du vara med." Fick jag ur mig till honom och han skrattade. På golvet låg en tom vodka flaska som någon snurrade. Någon kille snurrade den och komiskt nog hamnade den på Jacob.
YOU ARE READING
Mina händer mot din hud
RomanceElsa går andra ring på gymnasiet. Hon är skolans populäraste tjej. Hon är vacker, smart, trevlig. Hon är tjejen alla tjejer vill vara och alla killar vill ha. Alla i hela staden vet vem hon är. Hon blir inbjuden till alla fester, och håller själv i...