Hoe ga je om met liefdesverdriet?

770 22 6
                                    

Dit is denk ik wel een heel belangrijk onderwerp, want iedereen heeft er wel eens last van gehad en ik ook. Ik zat telkens weer te hopen dat hij weer naar met terugkwam en zo en ik keek telkens naar zijn profielfoto hoe hij me bedroog met een ander meisje en dat is juist niet goed, dus ik ga schrijven over wat je moet doen en wat juist niet tijdens liefdesverdriet.

Wat je niet moet doen:

- Bij hem blijven stilstaan en telkens aan hem denken.

- Zijn profielfoto bekijken, want dan ga je weer aan hem denken en stressen en weet ik allemaal niet, maar dat is gewoon heel slecht voor je geest, school, uiterlijk.

- Berichten naar hem sturen, want dat werkt gewoon niet.

Wat je wel moet doen:

- Zijn nummer verwijderen. Het helpt gewoon niet dat als je door je contacten scrolt, dat je zijn naam ziet en weer aan hem moet denken.

- Ontvriend hem!

- De foto's waar jullie beiden opstaan weggooien of op een plek zetten waar je nooit kijkt of komt, want het is misschien leuk om het later aan je kinderen laten zien of kleinkinderen.

- Vrolijke muziek luisteren, daar ga je zelf ook beter door voelen. Ja tuurlijk, je kunt een half uurtje zielige muziek luisteren, maar dan moet het ook ophouden hoor, want je wil niet depressief worden:).

- Ga je mooi maken, mooie kleren, make-up op. Ik wil echt niet zeggen dat je lelijk bent hoor, serieus niet, maar op het moment dat je gedumpt wordt, voel je je misschien lelijk, dat heb ik wel gehad, maar ga gewoon je mooi maken en denken, 'Ik ben mooi, hij weet niet wat hij mist'

- Spreek af met vriendinnen, slaapfeestjes, bioscoop, gewoon in de stad slenteren, thuis film kijken, maakt allemaal niet uit, maar gewoon zodat je hem vergeet en andere dingen aan je hoofd hebt.

- En nog het aller belangrijkste, praat, praat erover, maakt niet uit met wie, je oom, tante, moeder, vader, opa, oma, neef(je), nicht(je), broer(tje), zus(je), vriendin, vriend, buurjongen(tje), buurmeisje, buurvrouw, buurman, je huisdier (helpt echt), maar praat gewoon.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hadden en serieus denk niet aan hem, want dat gaat niet goed. Ik had ook zo'n periode en kreeg ik heel veel puistjes en pukkels in mijn gezicht, omdat ik dan stres en zorgen maak en van alle emoties had.

Succes

Jongens handboek voor meidenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu