Dovolená začíná

114 14 4
                                    

Tři chlapci a dívka se - obtěžkaní taškami a kufry - pomalu blížili ke svému cíli. Byla jím starší, přesto ale velmi dobře udržovaná chata, stojící asi půl kilometru od pobřeží. Studenti se s občasným klením prodírali hustým lesem, který odděloval pláž od vnitrozemí, jak jim už dříve vysvětlil Luke. Jejich námaha však byla záhy odměněna. Naskytl se jim nádherný pohled na velkou travnatou plochu se soukromým bazénem a milou dřevěnicí, rozkládající se na více než dvou stech metrech čtverečných. 

,,Páni, to je nádhera." vydechla okouzleně Kate, rozhlížejíc se kolem sebe. Chata sice už začínala obrůstat divokým břečťanem a vykazovat další známky dlouhodobé nepřítomnosti lidí, ale trávník kolem ní byl v dobrém stavu. Luke jim říkal, že před čtrnácti dny sem poslal kamaráda, aby jim na ostrov za tučnou úplatu přivezl nějaké zásoby, posekal trávu, celkově připravil místo k bydlení a především nikomu neřekl, kam jede a co tam bude dělat. Dva týdny  tvrdé práce byly nyní znát, především na interiéru chaty. Všude byl setřený prach, podlahy umyty a postele čistě povlečeny. Nikdo se raději neptal, kolik za to Luke zaplatil. Všichni ale věděli, že si to může dovolit.

Teď vedl své kamarády přímo k chatě a šmátral přitom po kapsách, aby našel klíč. Když otevřel dveře a dal jediné ženské člence jejich party přednost, nikdo z nich se nestačil divit nad tím, co uviděli. Jestli Kate nazvala nádherou samotné prostředí ostrova, nad vzhledem a výbavou interiéru jí došla slova.

Stanuli v dlouhé světelné chodbě, obsahující pouze jednoduchý věšák na kabáty, zrcadlo na stěně a velký botník. V přízemí chaty se nacházela útulná kuchyňka se zapojenou ledničkou a rychlovarnou konvicí, na níž přímo navazoval obývací pokoj s LCD televizí, měkkými pohovkami a velkou knihovnou. Nechyběla ani koupelna se sprchovým koutem nebo vanou a toaletou. První patro, do něhož vedly točité schody, sloužilo právě jako ubytovací část. Nacházely se tam čtyři pokoje, každý s velkou postelí, malou knihovničkou a vlastním sociálním zařízením. Když Luke své přátele prováděl, Richard jen v duchu počítal, kolik si Lukeův strýc mohl vydělat peněz, pokud by chatu pronajímal turistům. Byl by ještě bohatší, než bezpochyby byl. Za takový luxus by se jistě spousta zákazníků doplatit nemohla.

Luke po očku sledoval reakce svých kamarádů a jejich údivem se spokojeně bavil. Vždy jej pokládali za tichého, skromného chlapce, který vždy chodil oblečen stejně jako oni a nikdy ničím nedal najevo své bohatství. Teď pochopili proč. Netušili sice, nakolik je chata zrenovovaná jeho zásluhou, ale bylo vidět, že to dokážou ocenit. 

Všichni čtyři se rozhodli nejdříve se ubytovat. Každý z nich si zamluvil jeden pokoj, jen Kate se pod průhlednou záminkou strachu z cizího prostředí nastěhovala k Richardovi, což Matt uvítal. Měl radost, že dostane pokoj sám pro sebe, což mu nabízelo soukromí, jaké doma se starším bratrem v takové míře nezažil. Všechny pokoje byly téměř identické. Uprostřed stála postel s nočním stolkem, naproti ní knihovna a šatní skříň. Za postelí se skrývaly dřevěné dveře vedoucí do malé koupelny s toaletou, umyvadlem a sprchovým koutem - vana se nacházela pouze ve společné koupelně v přízemí.  
Luke své kamarády pobídl, ať se ubytují a případné jídlo a pití odloží do lednice v kuchyni, kterou před chvílí zapojil.
Protože se venku již začalo mírně šeřit a studenti byli unavení po dlouhé cestě, rozhodli se prozkoumání ostrova odložit na následující ráno. Teď se sešli v obývacím pokoji, Luke postavil na stůl láhev šampaňského.
,,Tak na návrat?" zeptal se, zatímco každému trochu ulil. Čtyři skleničky cinkly o sebe v nenuceném gestu.
,,Na úspěšné dokončení studia." doplnil jej Richard a trochu upil. Všiml si, že i Luke s Mattem si dávají pozor, aby to s pitím nepřehnali. To poslední, co chtěli, bylo strávit dny volna před zkouškovým obdobím, které bude jistě plné nervozity a stresu, s kocovinou. V duchu nevinného upíjení malého množství alkoholu a uvolněné konverzace večer hodně rychle utekl. Nebylo ani jedenáct hodin, když se studenti odebrali každý do svého pokoje, aby byli následující den v kondici a mohli si užít každou minutu volného času, jak jen to šlo.

Tak opět po týdnu další kapitolka 🙂 děkuji moc za čtení a ohlasy, dělá mi to velkou radost 😍

Vzteklina √Kde žijí příběhy. Začni objevovat