•25•

182 9 5
                                    

Onder je warme dekbed lig je in je bed. Je bent moe, maar je kan niet slapen. Iets wat vaker gebeurt. Je weet dat het niet slim is, maar je zit op je mobiel. Drie uur s'nachts en nog steeds wakker.

Een frons wordt zichtbaar tussen je wenkbrauwen als je een berichtje van Jeongguk binnenkrijgt.

Ggukkie: Waarom ben je nog online?

Jij: Kan niet slapen.

Ggukkie: Je weet dat het alleen maar slechter maakt als je op je mobiel zit.

Jij: En wat doe jij dan? ;p

Ggukkie: Ik heb geen slaapproblemen Y/N-ie.

Jij: Oké, oké, ik ga pitten.

Ggukkie: Lekker slapen Y/N-ie.

Jij: You too.

Als je je telefoon weglegt stap je uit bed om naar de badkamer te gaan.

Als je in de spiegel kijkt zie je dezelfde rode ogen. Je buigt voorover om een beetje water in je gezicht te gooien.

Als je weer omhoog komt zie je een zwart geraamte achter je staan. Het gevoel van angst glijd over je lichaam heen. Er is geen gezicht te zien, alleen een zwarte bedoeling. Je brengt een hand naar je mond en kijkt naar achter, waar het geraamte hoort te staan.

Er is niets te zien. Je brengt je ogen weer terug naar de spiegel, maar er is niets meer te bekennen.

Met een beetje snelheid ren je terug naar je slaapkamer. Je hart klopt in je keel en je handen trillen. Je pakt je mobiel en trekt je benen dicht tegen je buik aan. In een bolletje gerold zit je op je bed. Je opent je mobiel en appt Jeongguk.

Jij: Ben je nog wakker?

Ggukkie: Ja, hoezo?

Jij: Ik zag iets in de spiegel achter me staan, maar nu is het weg.

Ggukkie: Rustig Y/N.

Jij: Hoe kan ik rustig doen?

Ggukkie: Je hallucineert, dat gebeurt met weinig slaap.

Je kijkt naar de letters op het scherm. Het klinkt heel logies wat Jeongguk zegt, maar dat betekend dat het vaker kan gebeuren en dat wil je echt niet.

euphoriaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu