Sinopsis + Prologue 🕊️

1.5K 28 0
                                    

Would you swear
that you'll always be mine?
or would you lie?
Would you run and hide?
am I in too deep?
Have I lost my mind?
I don't care, you're here tonight..

FIRAISY - gabungan dua nama antara Firash Mikael dan Aisy Ariana

" You will be regret after this firash " - Aisy

" No, i'll make sure that you can't escape from and you're mine forever no one can touch you except me! " - Firash

Pertemuan di antara dua insan yang seorang menyukai dan seorang lagi mempunyai sifat pendendam.


Watak-watak

Firash Mikael~
Seorang lelaki yang mempunyai wajah yang tampan, tinggi, berkulit putih dan popular di media sosial, dia telah berdendam kepada Harraz Mikayle. lelaki yang telah menlanggar lari ibunya, dan meragut kesucian teman wanitanya, akan tetapi, Harraz telah melarikan diri setelah apa yang dia lakukan kepada Firash, semenjak daripada itu Firash melunaskan segala dendam pada adiknya, gadis yang tak bersalah dan menyukainya dalam diam.

Aisy Ariana~
Gadis yang dijadikan mangsa amarah dan dendam kepada Firash, dia jatuh hati pada seniornya, Firash ketika dia berusia 15 tahun, dan segalanya kehidupan dia berubah disebabkan perbuatan jahat abang tirinya, hatinya hancur berkecai bak kaca yang berderai.

Harraz Mikayle~
Abang tiri kepada Aisy yang berusia 19 tahun, dia menghilangkan diri selama 3 tahun selepas dia membunuh ibu Firash dan meragut kehormatan kesucian kekasih Firash,selepas 5 tahun dia kembali semula untuk menjelaskan tentang kesilapannya dulu,tapi dia tak tahu yang sebenarnya adik dia yang menjadi mangsa dendam selama dia menghilang.

Arish Aryan~
Lelaki yang lemah lembut, ada masanya dia kasar, tapi hanya untuk orang yang dia benci, menyukai aisy sejak dari tingkatan 2..konflik makin menjadi apabila dia dan firash berlawan untuk mendapatkan cinta aisy.

Nur Humaira~ (Aira)
Kawan baik kepada aisy yang setia dengannya..dia berusaha menolong aisy yang terperangkap dalam permainan dendam firash tapi satu persatu ujian menimpa dirinya..hatinya tidaklah gelisah seperti selalu kerana dia sering dibantu oleh kawannya sejak dari kecil, amir, mereka mula ada perasaan antara satu sama lain.

❤️~SINOPSIS~❤️

Aisy Ariana seorang gadis remaja yang berusia 17 tahun, dia diuji dengan penderitaan yang amat sukar baginya, bertemu semula dengan lelaki yang paling kejam, psycho bukanlah kehendak dirinya..kehidupan dia berubah menjadi trauma kerana segala perbuatan Firash pada dirinya yang didera secara mental dan fizikal..dia hanya mampu menahan kesakitan yang amat perit akibat perlakuan ayahnya yang telah melanggar lari Haura Maryam, ibu kepada firash, dan perbuatan terkutuk abang tirinya yang telah menodai kekasih hati firash, Alyssa.

Btw this is my first story based on my own idea ❤️ hope u guys enjoy it..sorry kalau tak berapa best hehe❤️

Follow my instagram: syafiqaa.___
❤️❤️❤️

Preview 🕊️

" Kau tahu apa yang aku nak dari kau?" firash memegang pipi aku dengan lembut.

Aisy yang menjadi tidak keruan itu begitu takut untuk menerima sentuhan daripada lelaki ini.

Matanya dipejam rapat kerana tidak mahu bertentangan dengan mata firash.

" your heart sayang.. " firash mengeluarkan suara dengan nada yang agak lembut.

Wajah aisy berubah kemerahan kerana kata-kata Firash Mikael yang menusuk ke jantungnya.

" U know what..aku suka tengok kau lemah, aku tak tau nak cakap macam mana tapi aku suka tengok reaksi kau yang takut dengan aku " katanya sambil tersenyum sinis.

Tanpa sedar aku berada di dalam pelukannya buat kedua kali.

" Firash mikael..kau adalah lelaki paling kejam yang aku pernah jumpa" aku memukul dadanya dan tanpa sedar, aku menangis dalam pelukannya.

" Dan aku sedar sekarang yang aku mula..mula ada perasaan yang aku susah nak luahkan kat kau aisy "

" bila aku tengok kau tersiksa aku rasa sakit sangat seolah aku yang terkena perbuatan tu " dahiku dicium berkali.

Walaupun dia pernah disiksa seteruknya oleh lelaki ini, tetapi dia tetap tidak mahu firash melepaskan pelukkannya, entah mengapa dia terlalu selesa berada dalam dakapan firash.

" Aku akan buat kau bahagia lepas ni " dia mencium ubun-ubun aku.

Tak semudah itu firash..bukan mudah untuk aku lupakan semua penderitaan yang aku dah lalui.

Adakah Aisy Ariana akan merasai kebahagiaan semula selepas semua penderitaan yang sudah dia lalui?

" aku sayang kau aisy ariana..beri aku peluang untuk mencintai diri kau "

Tanganku dicium kemudian cincin permata yang indah disarungkan ke jari manis aku.

Izinkan Aku PergiWhere stories live. Discover now