Bab 12: Lari

1.2K 16 0
                                    

~ IT'S THE LOVE THAT GOES THROUGH THE HARDEST TRIALS AND SURVIVES THAT'S WORTH IT ~

🕊️

Tangannya yang lembut memegang jari jemari firash.

Firash tergamam saat aisy mula memegang tangannya dengan berani.

" Ke-kenapa kau?! " firash terkejut.

" kalaulah tangan ni tak naik kat muka.. " entah mengapa aisy boleh berkata begitu.

Flashback, 2 tahun lepas

Latihan rumah sukan citrine

Aisy berjalan menuju ke arah cikgu aini untuk bertanyakan tentang tempat untuk berkumpul.

" Aisy ke..cikgu ingatkan sapelah tadi" sapa Cikgu Aini yang sedang memegang file ini.

" cikgu..rumah sukan citrine nak berkumpul kat mana? " soal aisy lembut pada gurunya.

" kat padang sekolah..macam biasalah tahun lepas pun kat situ kan " jawab cikgu aini.

" oh..okay cikgu thanks! "

Figura pelajar lelaki berkulit cerah, tinggi dan memakai hoodie hitam itu menarik perhatian aisy.

" Tina..kau nampak tak apa yang aku nampak?? " soalnya sambil memeluk lengan qistina.

" nampak apa? " soal qistina kembali.

" Tu..budak lelaki tu dah kenapa dia pakai hoodie tengah-tengah panas ni.." kata aisy sambil menunjuk jari ke arah lelaki itu.

" ntahlah...demam la kot " qistina memandang aisy.

Encik suhairi menghampiri pasukan rumah sukan citrine untuk meneruskan latihan yang pertama.

" Okay..baiklah semua haritu saya dah bagitau kan siapa yang jadi ketua rumah sukan ni? " soalnya kepada pelajar - pelajar ini.

" Dahh Cikgu! " jawab mereka dengan bersemangat.

" Untuk ketua rumah sukan citrine saya dah melantik seorang pelajar lelaki dan nama dia adalah..."

" Firash Mikael "

Kedatangan firash membuatkan mereka rasa terpegun dengan ketampanannya.

" Hai guys..sorrylah aku tak berapa sihat sangat harini tu yang pakai macam ni hahaha.. " katanya sambil tertawa kecil.

" Wahhhhhh!!! " semua pelajar perempuan yang ada di situ cair bila mendengar dia ketawa.

" Tak sihat pun still cute!! " menjerit semua pelajar perempuan.

Mata aisy tidak berhenti memandang aura ketampanan firash, tapi dia sedar dia bukanlah sesiapa bagi firash melainkan hanya seorang junior.

" Kayy guyss..korang dah boleh mulakan latihan ye " kata firash lembut kepada semua pasukan ahli citrine.

" Auchhhh baikk hensem! " Ishh tak malu betul budak perempuan panggil dia macam tu.

Izinkan Aku PergiWhere stories live. Discover now