Bab 2: Dia senior aku 🐾

502 14 2
                                    

" DIAMMMMMM AKU CAKAP DIAMMM!! " lelaki itu menampar aisy dan menarik rambutnya dengan kuat lalu kakinya ditendang, agak-agaknya aisy dapat alamat yang something bad happen to her in 2 years later?

" let me go!!! " meronta-ronta aisy minta dilepaskan.

*

" Aisyyyy bangunnnn kau dah lambat gi sekolah ni oiiiii!!! apa benda yang kau duk terjerit tu " harraz mengejutkan adiknya yang dari tadi menjerit..mengigau la tu.

Aisy terkejut terus bangun
" haaa haaa..sape lelaki tadi tu asal dia buat aisy macam ni?? " aisy dah mula gelabah pasal mimpi dia.

" Apa kau merepek nii?? laki mana pulak ishh kau ni tula sebelum tido tak basuh kaki " harraz mengingatkan adik dia.

" Ohhh mimpi je eh? " aisy terus bangun dan tengok jam.

" DAH PUKUL 7?! " baru dia tahu yang dia lambat nak pergi sekolah.

" tu laaaa abang kejut dari tadi tak bangun-bangun siap la kau kena tulis nama " harraz gelakkan adik dia.

" Cepat cepat cepat!! " aisy lari laju nak masuk kat dalam sekolah.

" ehhh aisyy finally nasib baik kau sampai tak lewat sangat!! " aira lega kawannya sampai cepat kalau tak dah kena tulis nama dengan pengawas.

" Asal kau lambat?? " ni lagi satu kawan aisy, aisyah.

" aku terbangun lambat lahh ni semua sebab mimpi tak guna tu punya pasal! " aisy bengang.

" MIMPI APA?? NAK TAHU GAKK!! " dua orang kawan aisy sibuk tak sabar nak tahu.

" nantilah aku cerita..taktau lah kalau korang sanggup ke tak nak dengar "

" omgg whyyy?!? kau kena kahwin paksa keee?? " soal aisyah.

" Ya Allah apa benda kau merepek niii memang taklahhh woi! " aisy lebih rela pergi lari rumah daripada kena kahwin paksa.

" wehhh kelas dah start jomlah kita masuk " tiga orang budak dah masuk kat dalam kelas diorang.

" Aisy.." panggil gurunya.

" ye cikgu? " aisy menyahut.

" tolong hantarkan buku-buku ni kat kelas 5 Ict letak kat atas meja ya " pinta cikgunya.

" baikkk cikgu! " aisy menerima saja arahan daripada cikgu sara.

Sampai saja di depan kelas 5 ICT terus dia gelabah nak masuk ke dalam.

" alamakkk nervous pulak dahlah diorang senior aku " menggeletar tangannya tiba-tiba.

" Assalamualaikum " aisy memberi salam dengan lembut dan sopan.

" Waalaikumsalam " kedengaran satu suara saja yang menjawab salamnya itu.

" Aikkk sorang je ke dalam kelas ni? " soal aisy hairan.

" ye nak apa girls? " soal pelajar lelaki yang memakai uniform PRS ini.

Ehhh dia ke yang senyum kat aku hari tu kan?! mai godddd dia kelas 5 ict rupanya!! tajam matanya memandang ke arah lelaki ini.

" erkkk nak hantar buku ni je.. " aisy tergagap nak cakap ayat ini.

" ohhh thanks letak kat sini je " firash menunjukkan tempat yang harus diletakkan buku ini.

" mana yang lain? " soal aisy.

" sekarang ni waktu pj..i datang kelas balik sebab nak ambik botol air je " haish, panggilan "I" itu membuatkan hati aisy cair mendengarnya..Wahhh lembutnya cara dia cakap..memang boyfriend material betul la!

Mata mereka bertentangan.

" Btw u junior form 3 kan kat sini? " soal firash dengan lembut.

" ah yaaa! form 3 " jawab aisy dengan penuh ceria.

" nama i Firash Mikael, u? " soalnya sambil memberikan senyuman yang agak manis.

Firash Mikael...hmm sedap gak nama dia kena dengan rupa dia..

" Aisy Ariana " aisy memberitahu namanya.

" cantik nama tu sama macam orangnya hehe.. " firash senyum sinis padanya.

" eh takdelah hahaha " eleh nak menafikan lah tu.

" u prs lah sama dengan i..bolehlah kita selalu jumpa kan.. " katanya sebab aisy juga memakai uniform yang sama.

Perasaan ni aisy rasa macam dah jatuh cinta dengan senior dia sendiri.

" Yess bolehlah kita selalu jumpa masa nak buat kerja nanti kan " kata aisy pula.

Firash mendekatkan sedikit wajahnya dengan aisy dan mata mereka bertentangan,
" will u be mine? " usiknya.

" ehh apa?? " aisy terkejut bila seniornya berkata begitu, berdegup jantungnya.

" Hahahaha i gurau je laa..boleh tak kalau i nak number u? " coverline pulak.

Wahhh dia mintak nombor aku!!

" boleh-boleh 016******* " aisy terus bagitau nombornya.

" okayyy nanti i wassap u " katanya.

" ig ada tak? " soalnya lagi dengan lembut.

" ada-ada! _aisy ariana " semangat terus dia bila senior dia mintak nombor dan akaun instagramnya.

" Okayy thanks my sweety.. " firash keluar menuju ke padang.

Y-Y-ESSSSS!!! dia mintak ig aku siap number lagi..aduhhh cairlah macam ni dahlah cara cakap macam lelaki melayu terakhir!!

Aisy balik ke kelasnya sambil menyanyi dengan ceria.

" happy semacam kau ni..asal dapat surat cinta ke? " soal aira.

" Takk la mana ada surat cinta zaman sekarang ni apa la kau ni hahaha " betul la kan..orang sekarang guna henfon je nak contact.

" senior daripada kelas 5 ict mintak number aku " aisy berkata jujur dengan kawannya ini.

" Ohhh patutlah happy semacam pasal crush dia rupanya hahaha " kata qisrina pula.

" weh pj kita dah start lah jom gi padang! " ajak si aisyah.

" okay guys jommmm! " aisy ambik air botolnya dan pergi.

Setelah sampai di padang
aisy ternampak seorang gadis menghampiri firash dan memegang bahunya.

" opss aisy melepaslah kau dia dah ada girlfriend!! " kata qistina.

Aisy dan kawannya cuba untuk mendekati mereka.

" firash sayang! " siap panggil sayang pulak tu.

Kedua-dua mereka berpegangan tangan, kononnya nak tunjuk sweet la tu.

" Hey my cute alyssa mana u pergi tadi? i miss u so much.. " soal firash dengan gaya mengada.

Aisy pun tak tahu tentang perasaannya pada firash...adakah dia dah mula jatuh cinta pada firash?

" ahh takpe lah jom kita pergi sana " malas nak tengok diorang berasmara, aisy mengajak kawannya pergi ke tempat lain.

" Aisy kau ok tak? " soal qistina.

" aku ok jela asal kau nampak aku tak ok ke? " soal aisy kembali.

" Weh aku faham perasaan kau bila dapat tahu lelaki yang kau suka dah ada girlfriend " aira memujuk aisy.

" entahlah beb..aku pun tak tahu kenapa aku rasa cemburu takkan lah aku dah jatuh cinta kat dia..mustahil lah! " aisy melepaskan keluhannya dan berlalu pergi.

Firash ternampak aisy di situ dia ingin cuba menghampirinya.

" Aisy ariana!! " firash memanggil aisy yang leka berjalan itu.

FIRAISY - gabungan antara nama watak si hero dan heroin.

Izinkan Aku PergiWhere stories live. Discover now