~ Bab 17: Tewas ~

1.1K 18 2
                                    

JARI-jemarinya menyentuh buku album gambar bersama ibu dan arwah bapanya, perlahan air matanya jatuh menitis tepat pada gambar ini, rindu kepada kedua arwah ibu dan ayahnya tidak dapat nak menggambarkan..pastinya teramat sedih dan pedih.

Ibu..ayah aisy rindu..aisy selalu berharap yang ibu dan ayah akan balik kat aisy balik, tapi semua tu tak mungkin jadi..

Tak dapat nak menahan keperitan yang dialaminya, hatinya cukup sakit dengan apa yang jadi pada dia sekarang..dia diperlakukan seperti perempuan yang tiada harga diri.
dijadikan mangsa dendam lelaki yang sangat kejam? itu bukan kehendaknya, dia pun tidak menyangka lelaki yang pernah menjadi crush dia dulu berubah sampai ke tahap ini..sampai bila dia harus tersiksa dengan segala perbuatan firash pada dirinya?

Yang pasti sekarang..dia sungguh membenci abang tirinya, harraz, disebabkan abang tiri dia, dia yang menjadi mangsa dendam firash.

Jangan harap yang aisy akan maafkan abang, i hate you so damn much!

Tangan kanannya digenggam perlahan, dia sungguh tak kuat, air matanya yang melebat dikesat dengan selimut merahnya.

FLASHBACK : (ketika ibunya meninggal pada usia dia 14 tahun)

Aisy menatap penuh wajah ibunya yang sedang baring di atas katil ini dengan keadaannya yang lemah.

Ibu..aisy sayangkan ibu, tolong jangan tinggalkan aisy hiks...

Mengalir air mata Maria bila melihat anaknya sedih dengan keadaannya.

" Aisy..jangan mac-am ni sayang..janji dengan ibu yang aisy akan sentiasa berbaik dengan abang tiri aisy ye nak? " kata maria sambil memegang tangan anaknya dengan lembut.

Pegangan tangan seorang ibu tiada bandingannya dengan yang lain.

" Ibu..aisy tak kuat kalau ibu dah tak ada nanti..hiks..aisy dah rasa kehilangan ayah, aisy taknak bu.. " tangisannya makin lebat membasahi pipinya.

Di saat maria menghembuskan nafasnya yang terakhir, saat itu juga hidup aisy sudah lagi tiada makna..kehilangan kedua-dua ibu dan ayahnya sungguh terasa amat-amat perit sekali.

Aisy memegang baju kurung moden berwarna putih yang menjadi peninggalan terakhir ibunya untuk dipakai pada hari raya nanti.

Terima kasih ibu untuk segala pergobanan ibu pada aisy..

Sekali lagi dia tak dapat nak menahan air matanya daripada jatuh menitis dengan laju, tangannya mengenggam erat baju ini.


*

" Kau nak buat apa kat aisy?! " soal anas dengan terkejut.

" Kau rasa? " soal firash kembali dengan senyuman yang agak sinis.

Otak anas mula memberi signal pelik, takkan lah firash sanggup nak buat sampai macam tu sekali? setahu anas firash bukanlah jenis yang suka nak sentuh perempuan.

" No..batalkan niat kau pls jangan hancurkan masa depan dia firash " pujuk anas sambil memegang lengan kawannya itu.

" Kau siapa nak halang aku?? she's mine and aku berhak buat apa je kat dia! " firash menepis kasar tangan anas.

Anas semakin bengang dengan firash, disebabkan alyssa, dia berubah teruk.

Izinkan Aku PergiWhere stories live. Discover now