" Wa-laaikumusalam.. " lega hati aisy bila bukan firash yang datang ke rumah, dia mula trauma.
Aira ada order barang daripada lazada ke?
" Tandatangan cik yang cantik yang manis lagi anggun eh.. " si pos laju ni nak ngorat aisy pulak.
Selepas dia menandatangani barang itu, aisy terus mengambil bungkusan yang diterimanya.
Eh? ni makeup yang aku tunjukkan kat dia hari tu, tak sangka dia nak beli jugak. lama aisy membelek bungkusan itu.
Aisy mencapai telefonnya di atas meja kecil itu dan mula call aira.
" Aira! kau ada order barang kan?"
Aira sibuk tengah menolong murid baharu ini tapi dia tetap tak lupa nak angkat panggilan daripada aisy.
" Yes..ala makeup yang kau tunjukkan kat aku hari tu, tu la dia yang aku order " jawab aira yang masih lagi tak berhenti menyusun dokumen itu.
" Oh okay, sorry la sebab kacau kau, sambung la kerja aku nak mandi ni bye! "
" Bye-bye aisy jaga diri, kunci pintu tu kalau orang ketuk pintu tengok tingkap dulu..ingat tu! " risau aira kalau sesuatu perkara yang buruk berlaku pada aisy lagi.
**~Program nyanyian di SMK saujana utama~
~Peserta boleh join bermula dari umur 18 tahun~
~Sesiapa yang berminat boleh hubungi no di bawah ini ya~
Terpancar satu getaran hebat buat firash apabila dia mahu join program yang ditawarkan.
Start from now hidup kau akan penuh sengsara...
Wait for me aisy.
Tanpa menunggu lama, firash terus call nombor itu untuk join nyanyian.
" Hello.. "
" Ya saya chen li liu..ada apa-apa yang boleh saya bantu? "
Firash mula bertanyakan tentang program yang ingin dia sertai.
" hmm okay boleh..u boleh datang sini ah nak interview u "
" Ok i datang esok " firash tersenyum sinis, selepas ini aisy ariana akan jadi miliknya.
🕊️Firash segera berjalan menuju ke pejabat sekolahnya.
" Okay nama u apa? " soal teacher chen li liu.
" Firash Mikael " jawabnya dengan wajah yang suci.
" Umur? " soalnya lagi sambil memegang surat.
" 19 tahun " firash makin rimas pula bila teacher tu asyik tanya je.
" Eh..u pernah sekolah sini ke? i macam pernah nampaklah muka u.. "
" yes, dulu i kelas 5 ict tapi dah pindah kat sekolah lain "
" Hmm kayy..mengikut surat ni u boleh join program ini " katanya sambil memandang ke arah firash.
" really? thanks " firash tersenyum sinis, habislah aisy kali ni.
YOU ARE READING
Izinkan Aku Pergi
Teen Fiction+ IN EDITING + - FIRAISY - Mampukah dendam menguasai cinta? 🌹 Aku sakit kerana mencintaimu 🌹 " I'll make sure that you will never want to run from me Aisy Ariana " - Firash " No! aku akan buat sampai kau lepaskan aku " - Aisy ...