Bab 14: Peristiwa

1K 15 0
                                    

~Arish Aryan as Ariz Lufiaz~

Kringg!!! Waktu persekolahan dah bermula pada pukul 7:30 pagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kringg!!!
Waktu persekolahan dah bermula pada pukul 7:30 pagi.

Aisy masuk ke dalam kelasnya setelah lama dia tak datang ke sekolah.

Semua rakan sekelasnya terkejut dengan kehadiran aisy secara mengejut.

" Heii hei apa kecoh-kecoh ni alamakk!! " aira try hard nak senyapkan diorang yang sedang riuh-rendah itu.

" Aisy!! mana kau pergi?? kitaorang call kau tak dapat pun! " soal budak perempuan pakai cermin mata.

" Aku..kena demam panas tu yang dah lama tak datang sekolah..phone pulak rosak.. " kata aisy yang cuba menipu.

" haihhh tak pelah asalkan kau selamat.. " Mira macam pelik sikit bila tengok pipi aisy bengkak.

" Eh aisy..kenapa ngan pipi kau---? " jarinya perlahan menyentuh pipi aisy.

" tak-takde ape lah! aku terjatuh sikit je.. "

" Tapi macam teruk sangat je..dah gi klinik belum? " soal dengan muka yang agak risau.

" Dah semalam.. " aisy menggaru kepalanya.

Tipulah kalau semua orang tak nampak pipi bengkak dia, merah kot.

" Assalamualaikum semua " sebaik saja cikgu sofia masuk ke dalam kelas, semua murid bangun dan terus menjawab salam.

" hahh aisy..datang pun kamu risau saya kalau kamu dapat surat amaran"

" Maafla cikgu..lepas ni saya datang sekolah macam biasa balik.. " aisy seakan mahu meyakinkan gurunya.

Tak lain, mata Cikgu Sofia bulat memandang pipi aisy yang bengkak dan merah itu.

" Aisy..kenapa dengan--- " belum sempat cikgu sofia nak tanya dia dah jawab dulu.

" terjatuh cikgu..sikit je hehe " senyuman yang manis dilemparkan kepada gurunya.

" Haih kamu ni..lain kali hati-hati la " maklumlah, aisy ni kan murid kesayangan dia.

" baik cikguku yang tersayang~ " aisy mengusik gurunya.

" ada-ada je kamu ni aisy..dah tolong cikgu ambik tote bag kat bilik guru ye.. " pinta Cikgu Sofia.

Mana pernah aisy tak ikut arahan cikgunya, apa je yang cikgu dia suruh mesti dia akan buat.

" Okay cikgu! " aisy terus bangun daripada kerusi dan pergi.

Sampai di setengah jalan, aisy terasa kaki dan tangannya sakit disebabkan kejadian hari itu.

Kain biru sekolahnya diangkat sedikit dan stoking berwarna hitam dibuka.

Perlahan dia menyentuh bahagian kakinya yang luka.

Izinkan Aku PergiWhere stories live. Discover now