8. Mobiltelefon
Jeg åbnede glad øjnene. For en gangs skyld lå jeg ikke i Jacks seng, men på min madras. Man kan nærmest kalde mig lykkelig, lige nu! Jeg havde lyst til, at springe op og hoppe rundt af glæde. Jeg gjorde det ikke, men vendte mig bare rundt, så jeg lå på siden. Jeg kiggede ud i rummet, og så alle de andre drenge ligge på deres madresser. Undtagen Henry (Sportsidioten) og Sam (Den sjove, men dumme fyr), de lå på sofaerne, som var deres senge. Jeg lyttede med ørerne og kunne høre en høj snorken, som selvfølgelig kom fra Marco. Jeg fik endelig overtalt min krop til at rejse sig. Jeg fandt noget tøj, og vendte så næsen mod badeværelset.
Badet havde været dejligt langt, og nogenlunde varmt. Ude fra fællesrummet var de andre sikkert begyndt, at stå op. Der kunne ihvertfald høres stemmer derude fra. Dagens outfit bestod af: En sort, løs nederdel, der går til lidt over knæene. Et par nylonstrømpebukser inden under. En sort, langærmet trøje, med skriften "Forever alone" skrevet i hvid. Som tilbehør en sort sløjfe på for hovedet, og en heste hale. Jeg havde en lang korshalskæde, og 3 sorte armbånd på. Armbåndene sad på min højre hånd, og matchede hinanden.
Da jeg åbnede døren, stoppede snakken. Alle drengene sad i sofaerne, og de gav mig alle elevator- blikket. Alle også Max, denne gang. Og Sam kom selvfølgelig med en kæk kommentar: "Black out dag, Eller begravelse?" De andre grinte lidt med ham, men jeg stirrede bare irriteret på ham.
"Dovenskab, eller er det for at imponere mig, du stadig kun har boxershorts på?" Jeg kunne ikke lade hver med at give ham en kommentar igen. De andre drenge grinte nu af ham, højere end før.
"Orhhh, Burnt!" Max viftede den ene hånd frem og tilbage, som om han havde brændt sig. Jeg gav ham et smil, for hans kommentar, og gik hen til min madres. Jeg fik lagt en let make up, og snoede mine fødder ned i et par sorte, flotte støvler. Jeg greb den bog, der lå ved siden af min madres, og puttede den ned i min taske. Jeg proppede andre nødvendige ting derned, som f.eks. min pung, noget mascara og et par handsker.
"Jeg tager i byen." Sagde jeg, til de andre. Max rejste sig straks.
"Jeg går med. Hvis der bliver noget, så ring." Han henvendte sig til Jack, og viftede lidt med sin Nokia. Jack kiggede fra mig til Max, og tilbage igen. Han nikkede, som for at give os lov.
Max vendte sig mod mig og gav mig et smil, som jeg hurtigt gengældte. Vi gik ud af døren, og endte i den lille gyde mellem vores lagerbygning, og en anden lagerbygning. Vi gik til venstre, og kom ud på den vej som næsten kun bestod af lagerbygninger. Den eneste bygning som ikke var en lagerbygning, var diskoteket som lå henne ved indgangen til vejen. Der lå den godt placeret, med alle de skilte ude på hovedvejen, som førte forbipasserene hen til torvet. Det torv som diskoteket lå på. Alt dette lyder meget forvirrende, men det er det ikke. Parkeringspladsen, til diskoteket ligger på lagerbygnings vejen. Mens Torvet lå lige op ad parkerings pladsen, og på torvet ligger diskoteket. Der ligger en masse lagerbygninger rundt om torvet, så diskoteket virker lidt malplaceret.
Vi gik ud til hovedvejen, og fik stoppet en taxa. Vi kørte hen mod det nærmeste center, og snakken gik livligt. Mig og Max snakkede altid godt sammen, vi kunne snakke om alt mellem himmel og jord. Da taxaen stoppede, var vi i gang med en diskusion. Diskussionen handlede om hvorvidt gødning hjalp græsset med at gro. Jeg mente det gjorde, mens Max mente det ikke gjorde. Jep, vi snakkede om alt muligt underligt.
Jeg fik endelig overbevist Max om, jeg havde ret. Jeg svang armene op i vejret, og hujede et sejres råb. Folk kiggede underligt på mig, men både Max og jeg var ligeglade. Når det bare var os to kunne jeg endelig være mig selv. Centeret vi var i var stort, og berømt. Alle kendte det, og alle shoppede her.
Den første butik vi skulle ind i var en mobil butik. Her skulle jeg købe min første mobil! Det var noget jeg havde besluttet, efter i går.
"Hvad for en kan I anbefale, som ikke er alt for dyr?" Jeg spurgte en af de ansatte, fordi jeg simpelt hen ikke kunne beslutte mig for hvilken en jeg ville have.
"Tjooo, der er Nokia Lumia, som koster fra 1200 op til ca. 5000." Han svarede mig med et smil, men jeg kiggede bare måbende på ham. Var det så dyrt, at eje en telefon?! Og det her var bare uden selvskab og alt det der.
"Vi har også nogle sidste års modeller, som ligger mellem 300 og 1000?" Han måtte have set mit ansigtsudtryk, for han fandt nogle frem som var langt billigerer. Jeg fandt en rigtig smart en, som kun kostede 755. Og så ville han hjælpe mig med at stille et abonnement op.
Efter at have betalt, og fået sat et abonnement op, kunne jeg bruge min nye telefon. (ved godt det tager længere tid i virkeligheden, men nu skete det bare lige hurtigt;)) Det første nummer jeg fik kodet ind, var Max's.
Efter at have brugt hele formiddagen, og det meste af eftermiddagen, i centret, tog vi hjem. I aften ville jeg tage på diskotek! Mest for at møde Niall og Harry, hvis de altså var der. Og så ville jeg give dem mit mobil nummer, og det ville blive meget nemmere at komme i kontakt med hinanden.
Jeg glædede mig helt vildt, men mit humør faldt efter jeg havde fortalt de andre, hvor jeg tog hen. "Jeg synes vi alle skal tage afsted, og rigtig feste igennem!!!" Selvfølgelig skulle Marco komme med det forslag.
Hvad skulle jeg gøre nu?! Jeg kunne ikke opsøge Harry og Niall, mens drengene så det!!! Eller kunne jeg?
YOU ARE READING
Tyven - One Direction FanFic
Fanfiction"HEY. STOP, EN ELLER ANDEN STOP HENDE!" Det lød mere som et brøl end som et råb. Jeg kiggede mig over skulderen, og så han prøvede at mase sig igennem den menneske mængede der lige var gået ind foran ham. Jeg blev panisk, og begyndte at løbe. Jeg lø...