Part 7

304 20 3
                                    

NAUFAL RIZAL @ PUTRI AISYA

~~~~~~~~~~

"ISYA?"

Aku terkaku. Terkejut!

"Er... Boleh berdiri tak?"

Soalan dari dia membuatkan aku tersedar dari lamunan.

Cepat-cepat aku berdiri semula tanpa menghiraukan huluran tangannya yang ingin membantu. Bukan mahram dia!

Baru saja aku ingin beredar, tiba-tiba pergelangan tangannya yang berlapik di tarik dari belakang. Terhenti pergerakanku tapi langsung aku tak menoleh.

"Masih marahkan saya?"

Soalan daripada dia membuatkan aku tersenyum sinis. Soalan bangang mana dia dapat ni?

Aku menoleh memandang wajah dia. Dengan senyuman sinis aku tunjuk.

"Oh, ingatkan dah lupa pasal dulu."

Dengan sinis aku berkata. Perlahan dan bukannya hingga mengundang pandangan orang lain.

Pandangan ke arah tangannya yang digenggam oleh dia. Bukan main erat. Macam tak nak lepaskan aje.

"Dah tak tahu hukum haram dan halal sampai nak pegang tangan orang bukan mahram awak?"

Bait kata itu sengaja di tajamkan. Cepat-cepat tangannya dilepaskan oleh dia. Serentak aku menjauhkan tangan dari dia.

"Isya, please... Saya nak kata sesuatu dengan awak."

Aku mendongak memandang wajahnya. Halamak! Tinggilah pulak dia ni. Okay fine! Tahulah dia pendek!

Naufal yang melihat wajahku hampir meletus tawa.

Keningku terangkat.

"Apa gelak-gelak?"

Aku menegur saat melihat dia hampir ketawakan dia.

"Kalau tak ada apa-apa, saya nak pergi."

Aku menoleh ke depan semula. Tak ingin aku nak pandang dia lama-lama. Menyampah!

Baru tiga langkah, langkah yang tadi terhenti secara tiba-tiba apabila sesuatu yang menarik perhatiannya untuk berhenti melangkah.

"I love you, Isya."

Perkataan itu membuatkan aku terkejut.

Langsung aku tak menoleh memandang dia.

"A... apa?"

Entah dia salah dengar? Atau dia hanya bermimpi sekarang?

Lengan aku cubit perlahan. Sakit. Dia tak bermimpi.

Aku menoleh ke belakang semula. Bayangan Naufal hilang dari pandangannya.

Aku memandang sekeliling. Tadi... Bukan dia ada ke?

Keningku terangkat. Hairan. Takkan sekelip mata saja hilang.

Aku geleng kepala.

Aku... hanya berkhayal!

Aku melangkah pergi ke arah Nash yang berada di kaunter lagi. Kejadian tadi dibiarkan saja berlalu.

Nash yang sudah membeli tiket, terus menuju ke aku dengan senyuman lebar.

Cis! Gembiralah tu kehendak hati diturutkan.

"Okay. Ni tiket aku simpan. Jom?"

Aku memandang Nash dengan kening terangkat. Jom?

Perginya Kasih Rindu✔Where stories live. Discover now