Abaterea 11: ce este iubirea?

39 2 0
                                    

Pentru început, o zic scurt: iubirea începe întotdeauna cu noi. Pentru a putea oferi iubire celor din jur trebuie în primul rând să începem cu noi înșine, să simțim iubirea din noi, să ne-o oferim ca mai apoi să o oferim celorlalți, iar a te iubi pe tine însuți înseamnă a te respecta în primul rând. Noi suntem responsabil pentru fericirea noastră și nu a celorlalți. Dacă cineva ne propune să facem un anumit lucru este important să descoperim dacă dorim cu adevărat să facem acel lucru sau pur și simplu îl facem ca să mulțumim acea persoană.

Primul lucru practic, concret, pe care vi-l pot spune şi pe care îl puteţi face în acest sens este ca atunci când aveţi o pornire de dragoste către cineva să nu vă apucaţi să o exteriorizaţi imediat. Nu puneţi mâna pe telefon, nu trimiteţi mesaje, inimioare, rahaturi de genul. Țineţi-o puţin în inimă la dospit, ţineţi persoana respectivă, gândul acela puţin în inimă şi vedeţi ce se va întâmpla după aceea. O să rămână aproape mai nimic din el pentru că se duce foarte multă zgură. În pornirea aceasta de dragoste sunt foarte multe componente, să le spunem aşa, mai trupeşti ori mai puţin trupeşti, mai psihologice ori mai puţin psihologice, mai duhovniceşti ori mai puţin duhovniceşti. Sunt foarte amestecate, foarte confuze şi încearcă să te ia pe sus. Lăsaţi inima să aleagă, să discearnă. Lăsaţi inima să îşi arate puterea ei de a deosebi (are o putere foarte mare de a deosebi, crede-mă amice).

Iubirea înseamnă să le acorzi totală libertate și tot spațiul de care au nevoie ceilalți. Înseamnă, de asemeni să îți acorzi propriul tău spațiu și propria ta libertate. A iubi înseamnă a respecta și a accepta ceea ce vor ceilalți să împlinească în viața lor. Înseamnă a învăța să respecți și să accepți dorința și părerea celorlalți chiar dacă nu ești de acord și chiar dacă nu înțelegi. Iubirea înseamnă, de asemenea, să dăruiești și să sfătuiești fără să aștepți ceva în schimb. A iubi cu adevărat înseamnă a accepta pe celălalt așa cum este, a-i accepta dorințele chiar dacă nu le înțelegem sau nu suntem de acord cu ele, a-i respecta spațiul. De fiecare dată când încercăm să controlăm pe cineva, să-i schimbăm sau să-i controlăm acțiunile, vorbele și gândurile intrăm în spațiul acelei persoane iar asta dăunează foarte grav.

Cu siguranță sunt puțini cei care pot iubi astfel. Unii deși își doresc să fie iubiți astfel simt o oarecare teamă vizavi de libertatea pe care o poate oferi acest tip de iubire, unii s-ar putea gândi că nu sunt iubiți de ajuns că celuilalt nu-i pasă defapt de el și de aceea îi oferă atâta libertate. Idei total greșite căci a oferi libertate și spațiul de care are nevoie persoana iubită nu înseamnă că iubești mai puțin sau că nu-ți pasă de ceea ce face aceasta, ci pur și simplu iubești atât de mult acea persoană încât nu vrei să o ții legată de tine.

Uită-te în ochii mei: mă simți?

Cugetări Matrimoniale Vol. 2Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum