Keesokan harinya ......
Liliana pov:
" Baiklah , mari kita mula training. "
" oh ok. " kata Reika sambil buat muka tkde perasaan.
" ok mula-mula kita kena bla2bla3.... "
2 jam kemudian.....
" Pastu kita buat cam ni bla2bla2bla2"
4 jam kemudian.....
" bla3bla2bla3 "
6 jam kemudian....
" haaa dh faham? " tanya aku kepada Reika
" faham..."
" ok , kalau camtu esok kau dh boleh mula buat tugasan.".
" oh , aku terlupa sesuatu. Boleh aku tahu apa kebolehan kau? "
Reika pov
" kebolehan ? Maksud kau ? " tanya aku kehairanan.
" laaa takkan kau tk tau? setiap mahluk di dreamland ada kuasa. Kami panggil kuasa kami kebolehan. Jadi, apa kebolehan kau?"
" A.. Aku tak tau " kata aku sambil melihat tangan aku.
" hmmm takpe nanti kawan aku boleh periksa kebolehan kau"
" siapa ?"
Sementara tu....
Leon pov:
" ini dia tuan. " kata orang bawahan aku sambil menyerahkan dokumen tentang rakan sekerja baru aku.
" Terima kasih. " balas aku sambil membaca dokumen tersebut.
" sama-sama. " kata orang bawahan itu lalu pergi.
" Hmmm.... Reika ya..... "
Keesokan harinya......
Reika pov:
Setelah aku bersiap, aku dengar ada orang ketuk pintu. Bila aku buka pintu.....
" haa dh siap pon, jom kita gi jumpa kawan aku aka rakan sekerja kita . "
kata Lili sambil menarik tangan aku.Selepas 2 minit berjalan...akhirnya aku jumpa rakan sekerja aku...
Seorang jejaka yang rambutnya warna biru gelap...manakala lili pula rambutnya warna pink..... Hmmm bila tengok diorang dah macam pasangan kekasih pulak...
" Haa Reika , perkenalkan rakan sekerja kau. Nama dia Leon. Dia ketua bodyguard kat sini. Jadi, dia ,aku, dengan kau akan selalu berjumpa sebab pangkat kita tinggi. So, nanti dia akan ajar kau cara nak fight sebab tuan muda kita tu ramai musuh . Tuan muda memang selalu kena serang. Jadi, kita sebagai pembantu dia kena lah pandai fight untuk lindungi dia. Jangan risau, tuan muda tu orang yang kuat jadi kau tak perlu takut nak kena fight selalu. " terang Lili.
" Leon, ni pulak Reika. Teman sejawatan kita. Boleh tak kau tolong aku check apa kebolehan dia? " kata Lili kepada Leon.
" Boleh jer, Reika bak tangan kau. " kata Leon kepada aku.
" Oooo , nah. " aku menghulurkan tangan.
Apabila Leon memegang tanganku, aku ternampak air berada di sekeliling tanganku. Tiba-tiba, muka Leon jadi tak tentu arah.
" Kuasa ni....kuatnya....tetapi aneh....aku tak pernah lagi jumpa kuasa macam ni. Maafkan aku, aku tak tahu apa kebolehan kau sebab aku tak pernah jumpa lagi kebolehan macam ni. Tapi apa yang aku tahu, kau kene berlatih untuk asah kebolehan kau ni baru kau akan tahu apa kebolehan kau dan kuasa kau ni kuat sebenarnya... " terang Leon.
" Jadi, apa kata kita berlatih time cuti setiap minggu? nanti, mesti kita boleh tahu apa kuasa kau. " kata Lili pula.
" Jap, Lili. Kau pon boleh fight ke? " tanya aku kehairanan.
" Yup. Kebolehan aku adalah tenaga.
Aku boleh memanipulasi tenaga. Jadi, kebolehan aku lebih kepada pertahanan dan merawat. "" Kau pulak Leon ? Apa kebolehan kau? " tanya aku.
" Kebolehan aku adalah air. Kebolehan aku jenis tracking dan supporter. " terang Leon.
" Hmm baiklah, aku akan cuba untuk cari kuasa aku dan berlatih untuk jadi lebih kuat. " kata aku dengan penuh bersemangat.
Sementara itu....
Seseorang menyorok dalam semak berdekatan Reika,Leon dan Lili.
" Hmm, aku dapat lihat dalam mata dia.... mata penuh dengan impian.... seperti seseorang yang aku pernah kenal. " ?????
YOU ARE READING
Dreamcatcher : A Long Journey To Catch My Dream
FantasyREIKA. Gadis yg normal dengan kehidupan yang normal. Seperti gadis - gadis lain dia juga punya impian iaitu untuk mencipta novel yang best. Tapi segalanya menjadi aneh apabila dia termasuk ke satu dunia yang tidak pernah diketahui sesiapa.....