Chapter 5

99 7 10
                                    


Reika pov:

Selepas aku, Lili , Leon dan tuan Tatsuya bersiap, kami ke suatu tempat. Di tempat itu terdapat beberapa lelaki dan wanita.

" Haa, sampai pun. Perkenalkanlah pengikut kau tu. " ?????

" Mesti korang dah kenal Leon dan Liliana so aku kenalkan seorang je. Haaa perempuan rambut putih ni namanya Reika. " kata Tatsuya sambil menunjukkan jarinya kepada aku.

" Oh, hi Reika. Nama aku Luna dan ini adiku Lina. Kami dari fantasy empire. " kata Luna sambil memperkenalkan Lina.

" Hola, kami kembar tiga marquess. Aku Noah, dia ni pulak Nolan dan yang tu pulak Noel. Kami wakil dari Lightland. Gembira berkenalan dengan kau. Oh lupa nak bagitau rupa kau macam Puteri Aria." kata Noah.

" Aku Albert anak abang Puteri Aria iaitu Putera Arlo. Hmmm...rupa kau memang mirip mak cik Aria. " kata Albert.

" Hi, aku pulak Christa. Aku ni adik tuan kau Tatsuya. Aku dan abang aku ni sebenarnya berasal dari Shadowland. Haaa abang. Ayam yang saya suruh abang jaga tu tak mati kan? " kata Christa.

" Kalau kau nak tau Christa, time kediaman tuan Tatsuya diserang.....ayam peliharaan kau tu hampir kena pijak dengan gergasi. " kata Lili.

" Apaaa?!! Abang!!! kan aku suruh abang jaga poppy elok2? Bukanya susah pun. Grrrr! "

" Alaaa.....bukanya mati pun ayam tu."

" Dahlah jom kita start buat mission. Nak tunggu korang bertekak..sampai mati poppy tu pun tak habis. "- Albert.

" Jom !!! " ( semua ).

Skip......
End Reika pov.....

Author pov:

Mereka semua memulakan perjalanan mereka..... untuk ke Fantasy empire yang terletak di bahagian selatan. Untuk pengetahuan semua, Dreamland berada di barat , Shadowland di utara, Lightland berada di timur manakala Fantasy empire di selatan. Mereka perlu pergi ke fantasy empire dan Lightland untuk mendapatkan lebih banyak sekutu untuk melawan Silentbreaker daripada terus mara untuk menawan kerajaan lain. Selepas shadowland ditawan, masih ramai rakyat2 yang sempat lari dan berlindung di Lightland. Hari kian gelap, mereka memutuskan untuk berehat di rumah tumpang di Butterfly village.

Skip......
End author pov.

Reika Pov:

Bila aku bangun dari tidurku......
Aku melihat keluar tingkap.....Butterfly village.....seperti namanya...penuh dengan rama2 dan pari2 kecil yang cantik...

Aku terpegun melihat pemandangan indah itu sehingga tidak perasan akan kehadiran Lili dibelakangku.

" Barghhhh!!!! " jerit Lili sambil menepuk bahuku.

" Opocot, mak kau ayam goreng! " kata aku sambil melatah.

" Pfffttt.....ahahahaha. " Lili ketawa.

" Ish, kau ni kan. Nasib baik aku tak de penyakit jantung. Kalau tak dah mati dah. " marah aku.

" Alololo....tak yah la marah bucuk2 ahahahahaha. " Lili ketawa lagi.

" Grrr! Ha, ada apa cari aku ni? " soal aku.

" Tuan kata kita akan duduk kat sini tiga hari sebelum meneruskan perjalanan. " terang Lili.

" Kenapa kene duduk kat sini tiga hari? " soal aku lagi.

" Sebab dekat sini sebenarnya ada orang Silentbreaker. Orang Silentbreaker kat sini mengugut orang tempatan agar mereka membayar cukai. Jadi, sekarang ni ramai orang tempatan yang hidup susah. Bagi mereka yang enggan membayar cukai akan dibunuh. Jadi, tugas kita kat sini adalah membunuh penjahat disamping itu menjejak Silentbreaker. Inilah yang dinamakan satu tindakan, dua sasaran." terang Lili lagi.

Dreamcatcher : A Long Journey To Catch My DreamWhere stories live. Discover now