Reika pov:Aku mula berjalan masuk ke dalam hutan itu. Langkah demi langkah aku berjalan tanpa tengok belakang. Setelah 5 minit aku berjalan aku mula ternampak bayangan aku, keluarga tiriku dan ayahku berdiri beberapa langkah dihadapanku. Bayangan itu mula berkata:
" Reika, kenapa tinggalkan ayah? Kenapa Reika pergi ke dunia tu. Baliklah segera ini bukan tempat kamu Reika. " kata bayangan ayahku lalu menghilang.
" Kau memang patut mati je time jatuh dalam laut tu. Kenapa kau tak mati hah?! Menyemak ruang je kat dunia ni. Pergi mampuslah! " kata keluarga tiriku yang kejam lalu menghilangkan diri seperti bayangan ayahku.
" Mula2 aku hidup aku hancur kat bumi dan disebabkan sesuatu aku tiba2 ada dekat dreamland. Kat sini aku bahagia tetapi persolan demi persoalan mula menghantui aku. AKU NI SIAPA SEBENARNYA HAH? Kenapa aku tak tahu siapa diri aku? " kata bayangan aku tetapi bayangan itu tidak menghilang sebaliknya terus berdiri seperti menunggu aku untuk berkata sesuatu.
" Aku tak tahu siapa diri aku huh? Aku ni memang kesian kan? Sampai tentang hidup sendiri pun aku tak tahu. Tapi aku tak kisah sebab apa yang aku perlu buat cuma survive dari segala masalah ni. Hahaha... aku memang menyedihkan. " kata aku sambil tersenyum sinis serta berubah personaliti kepada seorang yang menakutkan. Aura dingin menyelubungiku. Tidak seperti aku yang selalu kelihatan seperti budak2 baik (cehh perasan betul). Aku terus berjalan keluar dari hutan itu dan berjaya melepasi ujian itu.
End Reika pov.
Diana pov:
Selepas kami habis menjalani ujian itu. Aku mengarahkan mereka untuk berehat dan mula berbincang tentang masalah Silentbreaker. Sementara mereka berbincang aku pergi berjumpa Ratu.
" Ada apa tuanku panggil patik? " kata aku dengan hormat.
" Beta mahu memberitahu bahawa beta akan membantu kamu semua secara personal untuk menumpaskan ahli silentbreaker yang berada di kerajaan beta. "
" Ta-tapi tuanku, patik dan yang lain sudah cukup untuk menumpaskan silentbreaker yang berada di kerajaan kita. Tuanku tak perlu bersusah payah untuk melibatkan diri di dalam pertempuran kami. Tuanku perlu berehat dan membantu Raja menguruskan hal istana."
" Beta tak perlu berehat kerana beta sudah rehat secukupnya. Tentang hal istana tak usah kamu risau kerana beta tidak penat dan masih mempunyai masa lapang untuk melakukanya."
" Tapi... misi ni berbahaya. Patik tak mahu tuanku cedera. "
" Tak perlu risau. Beta seorang Ratu. Lagipun beta tak lemah. Kamu pun tahu kan kebolehan yang beta ada? "
" Patik tahu tentang kebolehan tuanku. Tapi patik mahu berkhidmat untuk tuanku untuk membalas budi tuanku menjaga patik dari kecil. " kata aku dengan harapan supaya penyelamat hidupku tidak membahayakan dirinya.
" Kalau kamu nak balas budi beta, dengar arahan beta. " kata Ratu dengan tegas.
" Baik, tuanku." kata aku dengan sayu.
End Diana pov.
Leon Pov:
Aku berlatih berlawan dengan semua ahli yang lain kecuali Tatsuya, Diana dan Albert yang sibuk menguruskan hal masing2. Apa yang diorang buat pun aku tak tahu. Main mercun kut.
" Hei Leon, jom kita tunjukkan kebolehan masing2. " kata Lili.
" Okay, sapa nak start dulu? "
" Kami dulu. " kata kembar Marquess.
" Okay, kau mula dulu. " kata aku dengan muka tak boleh bla.
" Hodoh betul muka kau. Ok, mari mulakan. Ilusi, jadi ramai. " kata kembar itu serentak.
Tiba2 jumlah mereka bertiga jadi ramai.
" Ok, Crystal laser!! "
Dan berlakulah tembakan laser yang muncul entah dari mana disebabkan kekeliruan jumlah mereka yang ramai. Aku dan yang lain lari lintang pukang menyelamatkan diri. Bangang betul kembar ni.
" Opss, sorry terlebih pulak. " kata kembar itu sambil buat muka nerd.
Aku ketuk kepala diorang sampai benjol. Padan muka.
" Ni kebolehan kami. Muncullah semangat kuda kesatria bulan dan matahari! " kata Luna dan Lina serentak.
Muncullah satu semangat kuda bewarna hitam dan putih melalui aura mereka. Kuda2 itu kelihatan sangat cantik. Luna dan Lina pula bertukar kepada perisai masing2. Mereka kelihatan seperti kesatria siang dan malam dengan menunggang kuda masing2.
" Aku pulak. Shadow fantasy aku create shadow kitten. " -Christa
Muncullah anak kucing yang comel.
" Nyaaa "-kucing
" Kawaiiii~~~ " kata kembar Marquess sambil berlari untuk memeluk kucing itu.
Apabila mereka mahu memeluk kucing itu pun hilang dan kembar tiga itu berlanggaran sesama sendiri.
" Arggh...sakit... " - kembar marquess
" Hahaha padan muka. Alolo.. janganlah nangis, lagi hodoh muka tu kang. " kata Christa sambil ketawa terbahak2.
" Senyap ah kau. " - Kembar Marquess
" Ooo pandai dah derhaka budak tiga ekor ni... " kata Christa lau membaling bebola shadow kepada budak tiga ekor itu lalu menghilang.
" Aduh! Tak guna punya Christa. " -kembar Marquess
" Next! " kata aku seperti pengarah.
" Muncullah energy healer! " jerit Lili.
Tiba2 ada satu aura kuat disekeliling kami. Aura itu membuatkan kami berasa lebih baik dari sebelum ni.
" Giliran kami! Jom Alex! " jerit Katsu dengan bersemangat.
" Aku dah kata panggil aku Xander.... Ok aku join... " kata Xander dengan muka tenang dan malas.
" Fire katana! " -Katsu
" Wind cutter.." -Xander
Katsu kelihatan hebat dengan katana berapinya manakala Xander menyeru angin yang mampu memotong apa2 sahaja dan angin itu tertebang salah satu pokok yang terdapat disekeliling kami.
" Ni pulak kuasa aku. Tembakan air! "
Dengan sengaja aku menembak kembar tiaga itu dengan air. Habis basah lencun mereka. Opps.
" Setann betul la. Asyik kitaorang je yang kena. " kata kembar itu.
" Kejap, biar aku tolong. Serangan angin! " kata Xander dengan tenang.
Mereka dikeringkan dengan angin yang kuat. Selepas dikeringkan aku nak tergelak tengok rambut kembar tiga tu dah macam rumput dan lagi teruk dari rumput. Kalau aku bagi lembu pun lembu tak nak makan hahaha...
" Ok giliran aku pulak. Cahaya bintang! " kata Reika.
Kelihatan cahaya bintag yang sangat cantik di tapak tanganya. Semua orang terpegun untuk seketika sebelum kembali sedar.
" Kebolehan kau sangat cantik seperti selalu. Ok, sekarang ni giliran kau pulak Alice. " kata aku dengan penuh bersemangat.
" Um... n-ni kebolehan s-saya. Timekeeper teleportation. To garden. " kata Alice dengan muka gementar.
Dan sekelip mata kami berada di taman bunga diraja.
Sekarang aku baru faham kenapa Alice ada kuasa istimewa. Sebab kebolehan masa jarang ditemui dan sangat berkuasa.
" Wah, kuasa kau memang istimewa Alice. " puji aku.
" T-tak ada apa2 lah. B-biasa2 sahaja. " kata Alice dengan muka yang merah.
End Leon pov.
Skip...
Pada waktu malam...
Di taman diraja...Reika pov:
Aku duduk di bangku panjang berdekatan dan menikmati pemandangan taman diraja pada waktu malam. Sewaktu aku leka melihat pemandangan aku terdengar bunyi seseorang bercakap. Aku pun pergi ke tempat tersebut dan melihat....
YOU ARE READING
Dreamcatcher : A Long Journey To Catch My Dream
FantasyREIKA. Gadis yg normal dengan kehidupan yang normal. Seperti gadis - gadis lain dia juga punya impian iaitu untuk mencipta novel yang best. Tapi segalanya menjadi aneh apabila dia termasuk ke satu dunia yang tidak pernah diketahui sesiapa.....