Reika pov:Sudah lama aku berjalan, kakiku berasa sakit akibat berjalan terlalu lama.......tiba-tiba aku dikelilingi sekumpulan mahluk yang hodoh dan menakutkan. Setiap mereka memegang senjata. Aku berasa takut dan gementar.
" S-siapa k-kau ? " kata aku perlahan tapi masih dapat didengari.
" ENGKAU TIDAK TAHU SIAPA KAMI? KAMI IALAH GOBLIN.MAHLUK YANG SENTIASA LAPARKAN DARAH DAGING MAHLUK SELAIN KAMI. SEMUA TAKUT DENGAN KAMI. MALAM NI, KAMI AKAN JADIKAN KAU SEBAGAI MAKAN MALAM KAMI." kata goblin itu.
" TAPI SEBELUM KAMI MAKAN KAU, ADA SESUATU YANG MENARIK TENTANG KAU. KAMI DAPAT MERASAKAN YANG SEPARUH DARI JASAD KAU BUKAN DARI DUNIA NI. HATI KAU PULA SANGAT SARAT DENGAN KEGEMBIRAAN YANG CUBA MENUTUP MASA SILAM KAU DI DASAR HATI YANG PALING KELAM. SIAPAKAH KAU SEBENARNYA? "
" Apa kau cakap ni ? Aku tak tahu apa2!! " jerit aku kebingungan.
" TIDAK MENGAPA JIKA KAU TIDAK MAHU MENJAWAB. KERANA KAMI MAHU MAKAN KAU SEKARANG ." kata goblin itu lalu mula menyerang Reika.
Tiba2 tanganku bercahaya tanpa aku seru kuasa aku.
" ARGHHHH!!!! TIDAKKKK!!!!! " jerit goblin itu sambil menggelupur kesakitan lalu mati.
" Cahaya apa yang tiba2 keluar dari tangan aku tadi? " tanya aku seorang diri.
Selepas beberapa minit aku kebingungan, aku pun meneruskan perjalanan kerana takut kalau2 ada goblin lain yang akan muncul.
Sambil aku berjalan aku berfikir.
Apa maksud goblin tu yang separuh jasad aku berada di dunia lain padahal seluruh jasadku memang dari dunia lain iaitu di bumi. Apa kaitan sebenarnya diantara aku dengan dreamland. Aku ligat berfikir.Setelah Aku berjalan terlalu lama. Aku mula merasakan yang hutan itu makin gelap sehingga aku tidak nampak apa2 langsung.
Aku mula merasakan yang.....AKU TIDAK AKAN DAPAT MENCARI JALAN PULANG.
Aku mula berasa takut dan trauma ......peristiwa ini terlalu sama dengan peristiwa yang aku takutkan dahulu.
Flashback......
" ANAK TAK GUNA!! SIAPA SURUH KAU PECAHKAN PASU AKU HAH?!!! PASU TU AKU TEMPAH DARI LUAR NEGARA TAHU TAK?!! KALAU AKU JUAL KAU SEKALIPUN TAKKAN CUKUP LA NAK GANTI PASU TU BALIK!!!! " pekik Claire yang merupakan ibu tiriku.
" Maafkan saya ibu...hiks..hiks " rayu aku sambil menangis.
" SAPA MAK KAU HAH?!! AKU KAHWIN DENGAN BAPAK KAU SEBAB AKU NAK HIDUP SENANG DENGAN ANAK AKU!!! BUKANYA NAK JADI MAK TIRI KAU! "
" Betul, tu. Siapa nak jaga kau hah!! Kau tu layak jadi hamba je kat rumah ni ahahaha!! " kata adik tiri aku Clarissa dengan sinis.
" HUKUMAN KAU AKAN DIKURUNG DI DALAM BILIK DUA HARI TANPA MAKANAN. ALANG2 BAPAK KAU TU OVERSEA DAPATLAH AKU SEKSA KAU CKUKUP2 . KALAU DIA BALIK JANGAN BERANI KAU BAGITAU DIA PASAL APA YANG AKU BUAT KAT KAU ATAU NAHAS KAU!!!! BIBIK PERGI TUTUP PINTU CEPAT!!! " arah ibu tiriku lalu pergi.
Pembantu rumahku hanya memandang dengan wajah simpati sebelum meletakkan aku di dalam sebuah bilik kosong yang gelap dan menguncinya dari luar.
Beberapa jam kemudian pintu bilik itu dibuka.....
" Nah, cik muda. Makanlah roti dengan ayam panggang ni pastu minum air masak ni. Kesian cik muda tapi apakan daya, saya hanya pembantu rumah sahaja. "
" Tak apa, terima kasih. " kata aku sambil makan
Selepas dua minit aku makan.....
" OOO, NI RUPANYA YANG KORANG BUAT. TANGKAP HAMBA NI. SEBAT DIA 20 KALI!!!!! " arah Claire.
YOU ARE READING
Dreamcatcher : A Long Journey To Catch My Dream
FantasyREIKA. Gadis yg normal dengan kehidupan yang normal. Seperti gadis - gadis lain dia juga punya impian iaitu untuk mencipta novel yang best. Tapi segalanya menjadi aneh apabila dia termasuk ke satu dunia yang tidak pernah diketahui sesiapa.....