Chapter 12

64 5 0
                                    


Reika pov:

Aku melihat Diana bercakap sendirian. Aku terfikir sama ada dia gila atau sunyi. Jadi aku pun pergi mendekati dia.

" Hi. " sapa aku dengan senyuman.

" Hi, tak tidur lagi ke? " soal Diana sambil tersenyum.

" Tak sebab nak menikmati pemandangan istana waktu malam sebelum tidur. Kau kenapa cakap sorang2 tadi. "

" Oh yeke, aku tak perasan pun. "

" Kalau kau ada masalah citer je la kat aku. Aku takkan bagitahu sesiapa. " kata aku dengan tenang.

" Tak de apalah. Hal kecik je. "

" Oh yeke, kalau tak nak cerita takpelah aku nak gi tidur dulu." kata aku sebelum memulakan langkahku.

Keesokan harinya.....

Kami memulakan langkah kami. Leon tengah berusaha untuk track location pengikut2 Silentbreaker yang berada di kota utama Fantasy Empire. Selepas beberapa jam Leon cuba track location Silentbreaker menggunakan kebolehanya akhirnya dia jumpa lokasi rahsia Silentbreaker. Tatsuya mula mengarahkan kami.

End Reika pov.

Tatsuya pov:

" Ok, Kembar kau kena menyamar jadi salah satu pengikut Silentbreaker dan tolong buka laluan untuk kami masuk. Luna dan Lina pula tolong alihkan perhatian musuh dengan buat kecoh. Yang lain bantu aku hapuskan mereka semua. " arah Tatsuya.

" Baik! " kata mereka dengan penuh bersemangat.

" Jika berlaku apa2 yang tak boleh dielak kita akan minta bantuan Ratu degan baling batu magik ni. " kata aku sambil mengagihkan batu magik kepada semua orang.

" Baiklah, malam ni kita akan hapuskan diorang. Jadi, korang kena bersedia. " kata aku sambil memberi isyarat dengan menumbuk dada kananku tiga kali sebagai isyarat kumpulan kami.

" Baik! Mari kita bersedia. " kata mereka serentak sambil melakukan isyarat kumpulan kami.

Pada waktu malam...

End Tatsuya pov.

Kembar Marquess pov:

Kami mula menyamar menjadi salah seorang pengikut silentbreaker dan berjaya masuk ke dalam bangunan terbiar yang menjadi salah satu markas kecil mereka.

" Wey Noah, kau rasa kau ada nampak tak tempat yang sesuai untuk bawak diorang masuk tempat ni ? " soal Nolan.

" Aku pun tak tahu. Nampaknya kita kena merayau seluruh bangunan lah ni. " balas Noah dengan malas.

" Hei, kamu!  " jerit seorang lelaki perut buncit janggut tebal.

" Terkejut aku. " kata Noel sebelum kami memandang ke arah lelaki itu.

" Pergi jaga tingkap kat tingkat 2. Jangan bagi sesiapa menyelinap masuk. " arah lelaki tersebut.

" Baik, tuan!  " ucap kami serentak.

Kemudian mahluk tu pergi sebelum kami menunjukkan jari tengah dan jelir lidah.

Kami mula menghampiri tingkap itu dan mula berhubung dengan yang lain menggunakan alat berbentuk kristal kecil.

" Tatsuya, korang boleh menyelinap masuk ikut tingkap tingkat 2. " Nolan memberikan lokasi.

" Roger. " kedengaran suara Tatsuya di atas talian sebelum kami menutup alat itu.

End kembar marquess pov.

Tatsuya pov:

" Okay, Luna Lina korang boleh pergi sekarang. Yang lain boleh pergi menyelinap sekarang. Aku akan tunggu di sini kalau korang perlukan backup. " arah aku kepada yang lain.

Dreamcatcher : A Long Journey To Catch My DreamWhere stories live. Discover now