Chapter 13

48 4 0
                                    

Reika pov:

Rakyat Fantasy Empire dan pelarian Shadowland menyambut pemergian kami dengan lambaian hangat. Aku pun melambai kepada mereka dengan senyuman manis.

" Terima kasih banyak2! " ucap penduduk tidak henti- henti atas bantuan kami melawan Silentbreaker dan menjalankan bantuan sukarelawan.

Selepas beberapa jam menaiki kuda kami semua berhenti di kedai makan yang berdekatan untuk mengalas perut yang sudah memainkan irama. Kami semua duduk di sebuah meja yang panjang berikutan jumlah kami yang ramai. Aku memesan daging rusuk dan sayur panggang dan menjamahnya dengan nasi. Nyumm sedapnya...

Usai habis mengalas perut, kami meneruskan perjalanan. Malam semakin larut. Kami semua cuba mencari rumah tumpangan berdekatan sebab kalau nak berkhemah Christa dah hancurkan khemah lelaki. Nanti diorang nak tidur mana?

" Leon, cuba kau track kalau ada rumah tumpangan berdekatan? Sebab dah lewat malam ni. " kata aku dengan nada risau.

" Okay aku cuba. " kata Leon.

Kadang2 aku tengok Leon ni dah macam gps.

" Okay, aku jumpa. Dah tak jauh dah dalam 1 kilometer dari sini. " - Leon

" Kalau macam tu kita teruskan. " kata Tatsuya.

Selepas 10 minit akhirnya kami sampai ke rumah tunpangan tersebut. Aku mula melelapkan mata.

Skip...
Keesokan harinya...

Selepas kami selesai bersiap kami pun meneruskan perjalanan. Selepas sehari suntuk menunggang kuda aku pun bertanya Lili.

" Wey Lili bila kita nak sampai ni? " tanya aku.

" Dah nak dekat dah. Dalam 2 tahun lagi. " kata Lili dengan tenang.

" Wtf? " ujar aku dengan terkejut.

" Ceh, tipu je la. Dalam 30 minit lagi sampai lah. " kata Lili sambil tergelak terbahak2. Aku memukul lenganya dengan lembut.

Selepas 30 minit kami menunggang kuda akhirnya kami sampai ke Lightland. Kelihatan banyak ladang buah-buahan dan sayur-sayuran di sepanjang jalan kampung sebelum masuk ke kota utama. Aku menikmati pemandangan indah sepanjang perjalananku. Akhirnya, kami sampai ke sebuah kediaman mewah yang cantik. Kelihatan butler dan maid memberi tunduk hormat menunggu kehadiran kami.

" Kita dah sampai. " kata Tatsuya sambil turun dari kudanya.

Kelihatan seorang lelaki tua berkaca mata datang menghampiri kami.

" Hai, apa khabar semua? Nama pak cik Gordon. Butler kepada pemaisuri Lightland Queen Seraphina. Kamu semua mesti pahlawan tu kan? Jemput masuk. " Ujar Gordon.

Kami semua melangkah masuk kedalam kediaman mewah itu. Aku terpegun melihat kediaman itu. Hiasan dalamanya memberi impak ketenangan berbanding hiasan istana Fantasy Empire yang tak ubah seperti rumah teka teki dan bertemakan Alice In The Wonderland.

" Okay, ini dia bilik tetamu. Kamu semua boleh pilih mana yang kamu suka. Oh, ya. Selepas bersiap sila datang untuk makan malam. " kata Gordon sambil mengukir senyuman.

Dah macam pak cik gula2 pulak.

Skip time dinner...

Untuk dinner aku mengenakan pakaian casual. Dress a line paras lutut bewarna sky blue dipadankan dengan sandal bewarna sky blue juga.
Aku menjamah hidangan steak yang sungguh enak. Aku perasan yang Gordon asyik pandang aku. Aku rasa tak sedap hati lalu terus meghabiskan hidangan dengan cepat dan keluar pergi ke taman mini. Di sini aku berasa lebih tenang tiba2 ada satu tangan yang menyapa bahu aku. Oh, tuan Tatsuya rupanya.....

Dreamcatcher : A Long Journey To Catch My DreamWhere stories live. Discover now