Reika pov:Seminggu kemudian... Aku sudah bersedia...untuk selamatkan Alice. Sejak aku dikejutkan dengan kata-kata Tatsuya tempoh hari.. aku mula berlatih bersungguh-sungguh...aku bertekad untuk move on dari berputus asa dengan misi baru:
UNTUK MENGHAPUSKAN SILENTBREKER DAN SELEMATKAN DUNIA BARU AKU NI.
Sedang aku bersungguh-sungguh berlatih, Felix menghampiri aku dengan membawa perintah ibunya.
" Reika, pemaisuri Sera meminta kau dan yang lain untuk datang menghadap dia dua jam kemudian. Mohon bersiap segera. Jamuan akan diadakan. " ucap Felix sambil memegang surat titah pemaisuri.
" Baik. " ucap aku lantas memberi tunduk hormat atas perintah yang diberi.
Dua jam kemudian...
Aku dan yang lain mula pergi ke takhta pemaisuri dan mula menghadap pemaisuri Sera. Kelihatan riak wajah baginda yang serius membuatkan aku berfikir bahawa perkara buruk telah berlaku.
" Apa hajat tuanku memanggil kami semua? Dari riak wajah tuanku pasti ianya perkara yang sangat penting. " -Reika
" Reika.... Beta... Mahu beritahu kamu tentang... PERKARA SEBENAR. Tentang siapa DIRI KAMU YANG SEBENAR. " -Pemaisuri Sera
Yang lain mula memaparkan wajah dengan penuh tanda tanya.
" A-apa yang tuanku maksudkan? Siapa saya? " Aku bertanya dengan penuh kehairanan.
" Sebenarnya kamu adalah anak kepada Puteri Aria. " kata Pemaisuri Sera sambil menghembuskan nafas berat.
Yang lain mula memaparkan riak wajah yang sangat terkejut kecuali Felix dan Gordon.
Badanku mula kaku dan aku tidak percaya dengan apa yang berlaku pada diriku. Puteri Aria bidadari lagenda ibuku?
" Tidak! Aku sendiri nampak mamaku. Aku nampak dia sewaktu dia hidup dan pergi dari dunia ini.... Puteri Aria bukan ibuku! " ucap aku sambil mengalir air mata menafikan bahawa bidadari itu bukan ibuku.
" Beta tahu memang berat untuk kamu terima...... Tapi yang hidup dengan kamu di dunia itu merupakan dayang yang ditugaskan untuk menjaga kamu. Bapa kamu membawa kamu lari dari dunia ini supaya kamu selamat dari buruan silentbreaker. Ibu kamu mati kerana terkena racun buatan silentbreaker. Maaf.... kerana selama ini beta dan ayah kamu merahsiakan perkara ini. " ucap Pemaisuri sambil mula mengalirkan air mata.
" Jadi, selama ini saya anak Puteri Aria ?" kata aku sambil mula mengalirkan air mata deras.
" Iya, kau anak Puteri Aria. Sebab tu kau bole datang ke dunia ni Reika." -Felix
" Ini dia potret Puteri Aria, kamu serta ayah kamu Puteri Reika. " Gordon menunjukkan sebuah potret kami bertiga.
Jadi memang benar aq anak Puteri Aria.
Ibu memang kelihatan sangat cantik seperti mereka katakan.
Rambut silver, mata biru, bibir merah dan kulit putih pucat.
Sangat cantik.
" Jadi, maknanya dia sepupu beta? Anak makcik Aria? " -Albert
" Iya." -Pemaisuri Sera
Kemudian aku merasakan pelukan hangat dari Albert.
" Selamat pulang sepupuku Puteri Reika. " ucap Albert sambil memberikan pelukan hangat.
" Terima kasih Tatsuya kerana kau jumpa Reika. " -Albert
" Okay. " -Tatsuya
" Alright, mari kita stop drama ni. So Puteri Reika right? Kau patut balas dendam kat silent breaker sebab dorang yang hancurkan family dan cuba hancurkan kerajaan kau. " ucap Christa selamba.
" Baiklah, aku akan tuntut balik derita dunia ni termasuk apa yang dia buat kat keluarga aku. " ucap aku dengan penuh semangat.
End Reika pov.
3 hari kemudian....
Author pov:
Setelah itu mereka mula menyiapkan beberapa juta Askar dari empat kerajaan sebelum ini. Pelbagai senjata telah disiapkan. Reika dan yang lain berlatih dan membantu apa yang perlu.
End Author pov.
Sementara itu....
Di markas Silentbreaker.....
" Apa benda ni?! " -Alice
" Alat yang membantu aku untuk menghidupkan mesin pemusnah aq yang paling hebat.... IAITU KAU. " -???
" Kau patut bersyukur sebab dia jadikan kau sebagai alat yang penting untuk dia. " -???
" ( T-tak aku bukanya alat. Kak Reika selamatkanlah aq cepat.) " -Alice
End Chapter 16.
Bonus:
" Sorry sebab chapter ni agak pendek dari yang lain sebab author otak tinggal kt sek. " -author
YOU ARE READING
Dreamcatcher : A Long Journey To Catch My Dream
FantasyREIKA. Gadis yg normal dengan kehidupan yang normal. Seperti gadis - gadis lain dia juga punya impian iaitu untuk mencipta novel yang best. Tapi segalanya menjadi aneh apabila dia termasuk ke satu dunia yang tidak pernah diketahui sesiapa.....