Tatsuya pov:Bila aku balik ke kediaman aku...... Ada sebahagianya hancur....dan dalam kerja membaik pulih....
Tiba2 Leon datang kepada aku...diikuti Liliana dan Reika." Maafkan kami tuan sebab tak jaga kediaman ni dengan baik. " - Leon,Liliana,Reika
" Tu saya tak kisah sebab boleh bayar nanti yang saya kisah ada orang tercedera tak? " tanya aku dengan bimbang.
" Tiada sesiapa yang tercedera tuan. Sebab Reika dah tolong kami kalahkan raksasa yang cuba menghancurkan kediaman tuan. " kata Leon.
" Hebat betul Reika👍👍👍. " sambung Liliana pula sambil thumbs up kepada Reika.
" Hmmm.... tahniah Reika. Mulai harini awak dah boleh ikut saya keluar untuk tolong saya uruskan kerja sebab awak dah pandai guna kuasa. " kata aku kepada Reika lalu pergi.
End Tatsuya pov.
Reika Pov :
Mukaku merah seperti ceri menahan malu....kenapa semua orang nak puji aku? Aku lawan raksasa tu sebab terpaksa kot.
Kemudian, semua orang kembali melakukan kerja masing2. Ketika aku dalam perjalanan ke pejabat tuan Tatsuya aku ternampak dia di taman kediamanya mengusap seekor ayam yan lari sambil dipeluk oleh seorang pembantu beberapa hari lepas....aku pun melihat mereka disebalik semak.
" Haa, kat sini pun kau Poppy. Puas aku cari kau. Nasib baik kau tak kena sembelih, kalau tak marah adik aku sebab aku tak jaga ayam peliharaan dia baik2 . " kata Tatsuya sambil mengusap ayam itu.
" Pffftttt..... " aku tergelak.
" Siapa tu ? " kata Tatsuya.
Aku pun terus berlari ke pejabat tuan Tatsuya untuk elakkan ditangkap. Sementara tu aku berfikir....tak sangka ayam yang kene serang haritu rupa-rupanya ayam adik tuan Tatsuya ahahahahahaha....
Skip......
Keesokan harinya.....
Liliana pov:
" Reika, bangun. " kata aku sambil mengejutkan Reika.
" Hwuaa..hmm ada apa ? " kata Reika yang masih mengantuk.
" Tuan Tatsuya suruh aku,kau dan Leon bersiap. Kita kena iringi dia ke istana. " jawab aku.
" Haa?! Oh ok ok. Aku pergi bersiap sekarang. " kata Reika lalu dia berlari sepantas kilat ke bilik air.
" Wuish.....lajunya. " gumam aku seorang diri.
Beberapa minit kemudian......
" Aku dah siap. Jom! " kata Reika.
" Jom " balas aku.
End Lili pov.
Leon pov:
" Lamanya korang..... " kata aku sambil melihat jam poket aku . Diorang lambat lima minit kot.....
" Aku lambat sebab budak rambut putih sebelah aku ni terbangun lambat. " kata Lili.
" S...sorry korang....🙇🙇🙏🙏 " kata Reika.
" Hmm dahlah baik kita cepat. Kang nanti tuan marah pulak. " kata aku lalu berlari sepantas kilat diikuti Lili dan Reika.
End Leon pov.
Tatsuya pov:
" Haaaa, korang tak boleh lambat lagi ke ? " perli aku.
" Bukan kitaorang tak nak lambat lagi tuan. Tapi nanti takut tuan marah. " jawab Reika.
" Pandai betul menjawab. Dah jom gerak cepat. " arah aku kepada penunggang kereta kuda.
" Dah dia tanya, aku jawablah " kata Reika sebelum dia naik keatas kudanya.
Skip.....
Apabila mereka tiba di istana....." Tatsuya Lucretius datang menghadap tuanku. " kata aku.
" Masuk. " ????
" Baik, tuanku . " kata aku lalu masuk memghadap Raja Dreamland.
" Tatsuya.....beta ada satu mission yang kamu perlu buat . " kata raja dreamland.
" Apa dia tuanku? " kata aku dengan gementar.
" Kamu perlu menumpaskan Silentbreaker. Kamu tahu kan yang Silentbreaker telah menawan negara di utara. Jika kamu dapat menewaskan dia negara kita akan selamat. Beta telah track location kawasan diorang. Mereka berada di ...PULAU NERAKA. Seperti gelaranya pulau itu mengandungi jutaan air mata ,derita,kesakitan,kesunyian penduduk Dreamland, Lightland, Shadowland dan Fantasy Empire. " kata Raja dreamland.
" Baik tuanku, saya akan lakukanya. "
kata aku." Baiklah, beta akan panggil adik kamu, kembar Marquess , Luna, Lina dan Putera Albert untuk membantu kamu. " kata Raja.
" Baik tuanku, saya minta diri dulu. " balas aku lalu pergi.
" Oh, beta lupa. Pembantu peribadi kamu tu rupanya hampir sama dengan Puteri beta, Aria." kata raja dreamland.
Aku baru tersedar yang rupa Reika mirip Puteri Aria.
Dalam perjalanan balik.....aku tenung muka Reika lama......muka dia betul2 mirip Puteri Aria.
" Kenapa tuan pandang saya lama ni?" kata Reika tidak selesa kerana aku asyik memandangnya.
" Tiada apa2 ." balas aku sambil memandang tempat lain.
" Oh, saya lupa. Minggu depan Liliana,Leon dan Reika kena ikut saya pergi buat mission. " kata aku.
" Mission apa? " tanya Leon.
" Kita kena tumpaskan Silentbreaker."
balas aku." Silentbreaker?! takkan kita kena tumpaskan mereka. Mereka mesti kuat sebab dah tawan Shadowland yang berada di utara ." kata Liliana terkejut.
" Jangan risau Raja dah hantarkan adik saya, kembar Marquess, Luna, Lina dan Putera Albert untuk bantu kita "
" Kalau macam tu okeylah. " kata Liliana.
Skip....
End Tatsuya pov.Reika Pov:
" Macam mana ni? "
" Aku dah la tak power lagi. Pastu dah kena ikut tuan Tatsuya pergi buat mission. Dah la musuh tu kuat. Alamatnya matilah aku. "
" Ishhhhhh blablabla " bebel aku seorang diri lalu melihat bintang di tingkap.
" Hmmm, takpelah. Aku akan berusaha untuk menjadi kuat untuk menempuh pengembaraan minggu depan. " balas aku sambil mengukir senyuman.
End chapter 4.....
YOU ARE READING
Dreamcatcher : A Long Journey To Catch My Dream
FantasyREIKA. Gadis yg normal dengan kehidupan yang normal. Seperti gadis - gadis lain dia juga punya impian iaitu untuk mencipta novel yang best. Tapi segalanya menjadi aneh apabila dia termasuk ke satu dunia yang tidak pernah diketahui sesiapa.....