Chapter 3

97 12 12
                                    

Akhirnya hari yang dinantikan telah tiba....

Reika  pov:

" Okay, harini kau akan belajar cara untuk tingkatkan tenaga dalaman kau. Dengan ini, kau dapat kuatkan kuasa kau dan lebih mudah nak kawal kuasa kau. " kata Leon.

" Baik. " kata aku dengan gemuruh.

Kemudian Leon bertapa dan selepas beberapa minit bertapa ..... aura yang kuat mula kelihatan disekeliling dia.

" Woah... " kata aku dengan rasa kagum.

Kemudian Leon menyerap tenaga dan auranya lebih kuat dan Leon berhenti.

" Giliran kau pulak " kata Leon

Aku pun mengikut seperti yang Leon suruh dan beberapa minit kemudian.... satu aura yang sangat kuat mula menyelubungiku.

" Wow..... kuatnya.... " kata Lili.

" Tapi kenapa aku rasa aura ni familiar..... " kata Lili lagi

" Samalah.... macam aura seseorang. Tapi dia kan dah lama mati..... " kata Leon.

" Hmm? Korang cakap pasal siapa ? " Tanya aku kehairanan.

" Tak de apalah. Cuma kitaorang cakap pasal seorang bidadari lagenda. Aura dia sama macam kau. " kata Lili.

" Walaupun kitaorang tak tau apa sebenarnya kuasa dia tapi aura dia terlalu sama dengan kau. " - Leon.

" Ceritalah pasal dia. " kata aku dengan teruja.

" Ok mula2 macam ni. Time kitaorang kanak2 dula ada seorang bidadari ni. Nama dia Aria. Dia merupakan bidadari yang terkuat di dreamland dan juga anak kepada Raja dan Pemaisuri dreamland. Dia pernah menumpaskan Putera Roctics yang ingin memulakan pemberontakan membunuh abangnya yang merupakan Raja dreamland. Dia sangat hebat dengan sejuta tenteranya melawan 3 juta ekor raksasa Roctics. Hanya renungan matanya sahaja dapat membunuh sesiapa. " kata Leon lagi.

" Tapi malangnya dia mati selepas melahirkan seorang puteri. Tak silap saya bayi yang dilahirkanya juga hilang selepas beberapa hari dia mati. Aku dan Leon pernah jumpa dia. Dia sangat cantik. Rambut dia warna silver manakala matanya warna biru gelap tetapi sangat bercahaya. Kulit dia pulak putih pucat seperti salji dan bibirnya merah seperti darah. " sambung Lili pula.

" wah, mesti dia sangat cantik kalau macam tu. " kata aku teruja.

" Yup, sangat cantik. Dah baik kau berlatih sekarang. Nanti boleh kitaorang tahu kebolehan kau. " Kata Lili.

" Hmm, baiklah aku akan berusaha!! " Kata aku dengan penuh bersemangat.

Kemudian aku berlatih siang malam dan rehat jika perlu. Selepas tamat waktu bekerja juga aku berlatih dengan gigih sehinggalah ........

Satu bulan kemudian......
Hari yang malang tiba.....
Kediaman Tatsuya diserang oleh seekor raksasa sewaktu Tatsuya keluar dari negara dreamland atas urusan kerja......

" Arghhh!!!! Tolonggg!!!!!! Ada raksasa!!!! " jerit seorang pembantu rumah sambil bertempiaran lari seperti orang gila lalu terlanggar ayam yang entah muncul dari mana dan kemudian terjatuh.

" Wuarghhhhh!!!! " jerit raksasa itu yang mahu menyerang pembantu rumah yang terjatuh terlanggar ayam itu.

" Tidak!!! " jerit pembantu rumah itu diikuti dengan kokokan ayam tadi yang merasakan diri ia terancam.

Liliana pov:
 
" Energy barrier! " jerit aku lalu muncul pelindung tenaga yang melindungi pembantu rumah dan ayam itu dari terkena pijak oleh raksasa itu.

" Terima kasih cik Liliana. " kata pembantu rumah itu sambil lari memeluk ayam tadi.

" Baiklah, energi barrier sekali lagi! " kata aku lalu mengurung raksasa itu dari terus menghancurkan kediaman tuan Tatsuya dan juga menjadi gelanggang untuk aku, Leon dan Reika berlawan.

" Okay, Leon! Cepat serang sekarang! Aku backup kau! Reika pulak kau punya kebolehan belum muncul lagi jadi duduk jauh sedikit. " jerit aku kepada mereka.

Leon pov:

" Okay, water tornado! " kata aku lalu memulakan serangan.

Muncul beberapa tornado tetapi bukan angin ianya air lalu menyerang raksasa itu.

" wuarghhhhh! " jerit raksasa itu lalu mencampak aku dan Lili tanpa sempat kami berbuat apa2 .

" arghhh!!! " jerit aku kesakitan.

Reika pov :

Aku terkejut melihat Leon dan Lili dicampak begitu rupa lalu dipukul raksasa itu....

Takkan aku tak boleh buat apa2......
Apabila rakan aku kesakitan.....
Takkan aku nak duduk diam memerhatikan pula.....
Munculah kebolehan aku...... Tolonglah ...... Aku merayu.........

Tiba2 muncul aura yang kuat disekelilingku. Aku terkejut dan aku dapat rasakan bisikan aura itu.....

" AKULAH KEBOLEHAN KAU NEBULA. AKU AKAN BERITAHU KAU TENTANG APA YANG KAU BOLEH BUAT DENGAN KUASA KAU. " Kata bisikan itu.

Secara tiba2 aku tahu tentang semua pergerakan kuasa ku. Disaat aku sedar semula.... Leon dan Lili sudah lembik dipukul raksasa itu. Kemarahanku muncul....

" Baiklah, aku akan hapuskan kau. Muncullah panahan bintang yang penuh dengan mimpi dan impian. " Jerit aku.

Kemudian muncul beberapa panahan bintang lalu terkena raksasa tersebut lalu raksasa itu mati. Aku berasa lega kerana dapat menyelamatkan semua orang.

Leon Pov:

Sewaktu aku dan Lili melihat kuasa dia..... Aku tergamam. Kuasa itu sangat cantik......seperti kuasa yang membawa mimpi dan impian semua orang.....

" Cantiknya..... " kata Lili dengan kagum.

" Haah. " kata aku pula.

" Dah, meh aku rawat kau . " kata Lili setelah dia habis merawat dirinya.

" Hmmm , ok. " kata aku.

End Leon pov.

Liliana Pov:

Semasa aku merawat Leon . Reika datang kepada kami.

" Korang tak apa2 " tanya Reika kepada kami.

" Kitaorang tak apa2 " jawab Leon.

" Kau ada cedera tak ? kalau ada bagi aku rawat. " tanya aku.

" Tak, aku okey. " kata Reika.

End Lili pov.

Skip......

Reika pov:

" Woah.... jadi, ni ke kuasa aku ? " kata aku sambil memandang tanganku dengan rasa kagum sambil berjalan ke bilik.

Apabila sampai ke biliku... aku pun membersihkan diri. Selepas, selesai membersihkan diri..... Aku pun baring di katil lalu tertidur kerana kepenatan.
 
End chapter 3......

Bonus :

" Saya nak ingatkan kepada sesiapa yang baca story ni pleaseee vote. Kesian author yang buat story ni, tapi tak dapat vote. Ok bye. " - Reika.

" Thanks Reika sebab tolong saya.... 😄😄😄 " - Author

Dreamcatcher : A Long Journey To Catch My DreamWhere stories live. Discover now