〖 CHAPTER 1 - W 〗

792 63 30
                                    

『 wannaone's dorm | 3 days left 』

" kids ! jom makan , makanan dah siap . " Jisung memanggil kesemua ahli dengan bantuan Minhyun sambil menghidangkan makanan yang siap dimasak . Minhyun cuma masak nasi goreng sahaja memandangkan jika mahu pergi ke kedai pun , sudah lewat .

Satu per satu ahli wannaone mula memenuhi ruang makan . Semuanya hanya diam tidak berkutik malah sedikit pun tidak bising seperti sebelum-sebelum ini .

" Jihoon , nak tambah tak ? " pelawa Jisung pada Jihoon yang pinggannya makin lama makin kosong . Jihoon memandang sepi pada Jisung .

" ani , Jihoon dah kenyang. " Jihoon bangun lalu menuju ke singki dapur . Pinggannya juga dibasuh dengan sendiri .

ha kantoi selama ni tak basuh pinggan (͡° ͜ʖ ͡°) .

Usai sahaja Jihoon membasuh pinggan , dia terus ke ruang tamu . Tidak hanya dengan perangai Jihoon , yang lain juga masing-masing diam . Hanya bunyi sudu garpu berlaga , kipas dan cawan yang diisi air memenuhi ruang makan itu .

『 s k i p 』

Selepas semuanya habis makan , mereka berkumpul di ruang tamu . Kebiasaan mereka adalah bermain bersama selepas makan jadi tidak hairan lah jika dorm itu riuh dipenuhi suara mereka .

" So , what do you want to play kids ?    " tanya Jisung pada semuanya .

" hyung , don't you realise it ? It's just 3 days left and for you , it's just 3 days left to being a leader in this group . " Seongwoo mula menitiskan air mata .

" sebab tu lah , sebab tu kita kena main untuk gembirakan hati. Makin dekat dengan masa yang menyakitkan itulah , kita kena spent time masa sama-sama . Masa tak banyak lagi , jangan bazirkan walau sesaat pun masa yang ada . " ujar Minhyun penuh dengan perasaan yang bercampur .

Sungguh , dia pun tidak sanggup hadapinya.

" kalau dah dihujung macamni , nak main apa lagi hyung ? mood rosak . rosak teruk. Sungwoon anggap , korang semua ni family Sungwoon tahu tak? Berat nak tinggalkan semua ni. " kini Sungwoon pula bersuara.

" statement kita pun dah dikeluarkan official. nothing to do , it's ruined everything. " Jaehwan mengusutkan rambutnya . Sungguh benci dia dengar semua tentang diri mereka sekarang.

" nak taknak kita memang kena hadap . lari la macam mana pun , semuanya akan terjawab dalam masa 2 hari nanti. Don't be like this kid , please . Mana Jihoon yang suka main ? Mana Guanlin yang banyak cakap ? Mana Jaehwan yang suka sangat nak buat highnote ? Mana Woojin yang hyperactive ? Mana Seongwoo yang suka buat orang ketawa ? Mana Sungwoon yang suka mengusik , mana semua tu ? Mana ? " Jisung meminta namun tidak dibalas langsung walau satu patah perkataan .

" tapi hyung , Guanlin tak nak berpisah dengan hyung semua . sebab hyung la , Guanlin makin fasih korea . sebab hyung semua , Guanlin happy ada dekat sini. Guanlin sayang hyung semua . Guanlin tak ready lagi nak berpisah series. " Guanlin yang daripada tadi hanya diam akhirnya air matanya bertakung .

" hyung , 2 jam lagi sebelum masuk 2 hari lagi kita bersama . " Jinyoung bersuara selepas penggera phone nya bunyi dan dia melabelkan sebagai ' 2hours before 2days left ' . Actually , dia set setiap satu jam sampai lah 31/12 . Betapa dia taknak tinggalkan wannaone.

Tiba-tiba Daehwi meluru kearah Jisung dan memeluknya seerat-eratnya. Dia menangis tak ubah seperti anak yang menjumpai maknya setelah hilang.

" Daehwi taknak . Taknak tinggalkan semua ni especially Jisung hyung . Jisung hyung adalah leader yang paling baik bagi Daehwi. Sanggup korang semua nak tinggalkan Daehwi ? Ani , Daehwi taknak! " Makin lama , makin erat pelukannya. Jisung hanya membalasnya dengan air mata yang tidak henti-henti mengalir.

" Daehwi , sudah la. Ini adalah hakikatnya. We have to through it . " Daniel menenangkannya .

Mereka berpeluk dalam bulatan sebagai satu kumpulan . Sungguh , itulah pelukan yang penuh dengan airmata. Belum pisah lagi , dah begini lagikan nanti kena hadapinya kan? Nanti kena sediakan pusat pemindahan ni sebab mesti banjir teruk.

TOK TOK TOK TOK TOK ------

" woi sabarlah! " Selepas Woojin menjerit , pintu serta merta ketukannya berhenti namun sampul surat bewarna biru meluncur masuk ke dorm mereka .

" Minhyun ambik tu , " belum sempat Minhyun ambil , maknae semua sudah menyerbu dahulu.

" eiiii bagilah aku bagi Jisung hyung ! "

" ah takde takde kau nak mengada ! " bidas Jinyoung

" eh bagi Guanlin lah ! "

" ahhh takyah takyah "

" apa payah korang ni. bagi je la sama-sama " Woojin memberi idea , maknae - maknae itu hanya tersengih . Maka diakhirnya , Jaehwan yang memberi pada Jisung dek akibat mereka terlalu lambattttttt .

워너원 너 정말로 머물고 싶다면 , there are conditions . The condition is to meet all IOI and IZONE members and you all need to ask them permission to extend the contract for the equity . When you are looking IOI members , you are not allowed to help each other unless it is coincidence . 1 member must find 1 IOI member . You are only allowed to tell what you want after IOI members gather as a group . You are not allowed to tell the true intention before 10:30 pm although all IOI members are complete . This is IMPORTANT RULES . Next , you have to ask permission from your company ( swing ent ) because if you stay as wannaone , you will move to another company . Don't forget to ask your each other's company as well ( personally ) . For Minhyun and Sungwoon , ask permission from your member too . Do you agree all of this ? If yes , please complete your mission within 48 hours !
Goodluck wannaone♥ !

워너원 너 정말로 머물고 싶다면 = If you really want to stay as wannaone

Mereka memandang Guanlin dan Daehwi. Guanlin yang faham bahasa Inggeris menerangkan kepada mereka. Mereka mula merenung sesama sendiri.

" Apa lagi ! Cepat bersiap ! "

Mereka semua bersiap dalam keadaan kelam kabut kerana masa tidak banyak , hanya ada 2 hari selepas membaca surat tersebut.

Once Wannable , we are forever Wannables ✔ .

•••
Random tags : fitkookieAishahhMazlannflwrnanapeanuteuuuDenny_endykyunjwin-twinklebaeLeeJeno_marshmallowhoshibeautifulHoonsnowchocotaePAPAMAHATHIRSYUMILJIHOONIE990529w1BaeJin_

『 48 Hours ✿ Wanna One  』 Where stories live. Discover now