『 Kedai phone 』
Daehwi datang semula ke kedai selepas dia bersarapan dan membersihkan diri . Terpaksa dia mengorbankan duitnya untuk bermalam satu malam di hotel. Telefonnya rosak selepas terjatuh dalam air . Nak balik homestay , alamat dalam telefonnya .. nak contact pun dah tak boleh jadi dia mengambil jalan untuk bermalam di hotel. Sebab itulah tiada khabar berita daripada Daehwi.
" How ? Phone saya okay ke ? " ujar Daehwi bertanya pada pekerja kedai. Pekerja itu mengeluarkan telefonnya yang dia hantar semalam.
" Overall okey . Takde apa yang hilang cuma sistem pendengaran rosak jadi awak tak boleh dengar lagu. Tapi kalau nak call ke apa boleh sebab di lain sistem " jelasnya . Nasib baik fuh.
" Oh okay , terima kasih ya." Daehwi berkata setelah dia membayar harga membaiki telefonnya . Bersyukur gila masih boleh call orang , kalau tidak phone mana lagi aku nak pakai ?
" Beli baru aje la pasni." kata Daehwi sendiri. Dia membuka grup chat mereka yang sehari dia tak buka langsung. Nampaknya ramai yang dah jumpa , tinggal dia .. Jihoon dan Daniel sahaja. Daehwi mendail nombor telefon Somi . Didail berkali-kali namun tidak diangkat . Masuk voicemail lagi. Tiada cara lain selain menelefon Chaeyeon.
❨ On Call ❩
❝ Chaeyeon , kenapa aku call Somi dia tak angkat? ❞ soalnya terus.
❝ Kau call nombor yang mana ? ❞
❝ Maksud kau ? Dia ada tukar nombor ke ? ❞ soal Daehwi pelik.
❝ Yelah .. kau taktahu ke ? Ha takpe , aku pm kau bagi nombornya.❞
❝ Ouh ok thanks Chaeyeon ❞
Dia mematikan panggilan dan menunggu Chaeyeon memberi nombor baru Somi padanya. Patutlah aku call tak angkat-angkat. Selepas beberapa minit , dia mendapat nombor telefon Somi. Dia terus mendail sambil berjalan kaki di bahu jalan. Memang pelik berjalan kaki tapi sekarang di jalan raya , kereta sesak kerana jalan sedang dalam pembinaan. Bagi Daehwi , buang masa jika hanya duduk di dalam kereta.
❨ On Call ❩
❝ Hello ~ siapa ni ? ❞
❝ Somi sshi ~ Daehwi ni ! ❞ suara ceria Daehwi menyapa Somi. Sebelum bertanya soalan sebenar , dia bertanya khabar dan berbual kosong dahulu.
❝ Somi dekat mana eh ? Daehwi nak jumpa boleh ?? ❞
❝ eh of course boleh ! Nanti Somi ambil Daehwi nak ? Lagipun Somi dalam perjalanan nak pergi Anyang ni. Daehwi pula dekat mana? ❞
❝ Daehwi dekat Anyang la ni ! Ha kebetulan pula hehehe ❞
❝ Wah baguslah , nanti kita jumpa yerr ❞
❝ Okay , ppali wa ! ❞
Daehwi masuk ke dalam kafe . Dia hendak berehat dan menunggu Somi di sana sahaja . Bolehlah makan tengah hari sekali dengan Somi nanti , sekarang pun dah pukul 12:00 p.m .
🍦🍬🍦🍬
" weh Park Woojin ! Aku penatlah," Mina mengeluh . Kata 1 kilometer ini dah macam 11 kilometer ! Tak sampai-sampai . Mina sudah mencangkung kerana penat . Daripada tadi tidak berhenti berjalan .
" Patutnya dah sampai . Aku rasa sesat doh. " Woojin bersuara . Dia menyuruh Mina untuk duduk dahulu sementara dia memberitahu keadaanya di dalam grup chat mereka.
YOU ARE READING
『 48 Hours ✿ Wanna One 』
Diversos〖 ♪ sebuah misi yang perlu WANNAONE jalankan dalam masa 48 JAM jika ingin kekal sebagai WANNAONE . 〗 satu per satu halangan ditempuh , cabaran demi cabaran ... mampukah mereka menyelesaikan misi hanya dalam masa 48 jam ? ❝ to be one is nothing witho...