『 Anyang 』
" eo Daehwi ya....." Somi memanggil Daehwi sambil tangannya menatap skrin telefon .
" Ya " Daehwi memandang sekilas.
" Somi kena balik company la . Urgent . " ujar Somi dengan rasa bersalah .
" Laa yeke....erm Daehwi ikutlah ? "
" Ikut Daehwi la . Kalau Daehwi nak ikut , ikut . Kalau tak , takpe nanti Somi yang datang sendiri kat sana. "
" Takpe..Daehwi ikut Somi aje la." Daehwi berkata . Dia mengerling jam sekilas . Pukul 4:30 p.m dah...sempat ke sampai sana sebelum pukul 11 ? Jauh juga perjalanannya sekarang.
🍦🍬🍦🍬
『 Homestay | IOI room 』
" Yoojung , tell us the truth story. NOW. " Nayoung menarik lengan Yoojung dan masuk ke bilik . Suaranya mendatar sahaja sekarang ini.
" Apa unnie ni , Yoojung cakap benda betul lah. " diikuti dengan suara Yoojung yang melawan , Sejeong dan Chungha masuk ke bilik . Mereka menutup pintu dengan rapat supaya Wannaone tidak mendengar perbualan mereka . Manakala ahli yang sememangnya berada di bilik , blur dengan situasi yang berlaku.
" Ye la , tapi apa maksud Yoojung ? Kenapa dengan Yeunjung ? " Nayoung bertanya lagi . Kali ini matanya betul-betul fokus pada Yoojung .
" Tak tak . Masalah sekarang yang unnie nak backup Wannaone dah kenapa ? Kita pun tak tahu apa yang mereka nak , tiba-tiba unnie nak tarik Yoojung nak cari pasal ... dah kenapa ? " Yoojung mencebik tidak berpuas hati . Sejeong yang mendengar kata-kata Yoojung berasa panas.
" Yoojung ! Mulut tu jangan kurang ajar sangat . Unnie semua tak ajar tau Yoojung jadi macamni ! " Sejeong meninggikan suara pada Yoojung . Yoojung terdiam tidak bersuara.
" Kalau Wannaone dengar , kecik hati mereka tahu tak." ujar Sohye pula . Dia mengusap rambut Yoojung untuk berikan dia ketenangan.
" Sudahlah . Jangan gaduh , ini bukan penyelesaian yang terbaik. Yoojung , bagitahu saja la kami. It's about Yeunjung , kawan kita dulu yang kita susah senang sama-sama , berjaya sama-sama . Sanggup Yoojung tak nak beritahu pada kitaorang dan termasuk Yoojung yang harungi segala cabaran bersama . Tak gitu ? " Chungha memujuk. Yoojung mengeluh .
" haih arasseo . Mianhae unnie , sebenarnya Yeunjung ......... " Yoojung menceritakan hal yang sebenar .
『 S k i p | Wanna One situation 』
" Hyung hyung .. tak tahulah kenapa hyung tak sedap hati sangat terhadap Jihoon . Korang macam mana , tak risau ke ? " Jisung duduk selepas dirinya memundar-mandir ke kiri dan ke kanan.
" Mestilah tak sedap hati hyung. Our maknae yang paling cute and now takde khabar berita pula . " ujar Daniel . Dia juga memundar-mandir daripada tadi.
" Erm apa kata kita cuba call Jihoon satu per satu ? Mula daripada Jisung hyung sampailah Jinyoung hyung. Takkanlah daripada 9 panggilan dia tak angkat langsung kan salah satu darinya? " Guanlin mencadangkan , mereka mengangguk setuju . Betul juga , takkanlah tak angkat langsung kan kalau dah setiap ahli mendailnya.
" Jisung mula ya. " Semua mengeluarkan telefon bimbit untuk bersiap-sedia menelefon Jihoon. Jisung mengambil keputusan untuk memakai pembesar suara memandangkan semua ingin tahu keadaan Jihoon sekarang .
🍦🍬🍦🍬
『 Spring Breeze Cafe 』
" Macam mana ni hyung ? " pertemuan Jihoon dan Taehyung disusun oleh Jihoon sendiri. Dia tertekan sekarang ni. Panggilan Jisung ditunjukkan kepada Taehyung . ' Jisungieeeomma ~ ♡ ' terpapar di skrin telefon Jihoon . Itu adalah nama yang disimpan oleh Jihoon untuk Jisung.
YOU ARE READING
『 48 Hours ✿ Wanna One 』
Random〖 ♪ sebuah misi yang perlu WANNAONE jalankan dalam masa 48 JAM jika ingin kekal sebagai WANNAONE . 〗 satu per satu halangan ditempuh , cabaran demi cabaran ... mampukah mereka menyelesaikan misi hanya dalam masa 48 jam ? ❝ to be one is nothing witho...