〖 CHAPTER 15 - R 〗

447 42 2
                                    

Tepat pada pukul 10:30 p.m , Wanna One memberi sepucuk surat pada kesemua ahli IOI . Mereka berada di luar sekarang memandangkan di dalam rumah agak sempit. Suara yang menganggu mereka sebentar tadi hanya lah Daehwi yang baru sampai. Dia mengusik sahaja kerana melihat mereka semua bergelak tawa tanpa dia mengetahuinya.

" What — is this ? " Pinky bertanya. Tangan Nayoung yang menyambut huluran surat itu , membukanya dengan segera. Mereka membaca surat itu bersama-sama. Ya , surat yang membuatkan detik perjalanan ini bermula. Selepas membaca kesemua isi surat itu , mereka membaca pula luahan hati ahli Wanna One yang mereka tulis semasa ada kelapangan.

" Haih , adorable nya korang ni even lelaki ,  I am melting huah. " komen Yoojung secara tiba-tiba. Namun walaupun begitu , keadaan tegang dan masih sepi.

" Arasseo , kami tidak memerlukan perbincangan for this. Waste my time." Nayoung memberi semula surat itu kepada Yoon Jisung. Dia masuk ke dalam homestay diikuti dengan semua ahli. Wanna One memberi reaksi sedikit kecewa.

" Hyung , tak dapat lah kita...hm " Daehwi mengutarakan hal itu. Sedih dia sekarang hanya dia sahaja yang tahu.

" Kenapa mereka begini ? Ke sebab mereka tidak dapat untuk kekal so bagi mereka tidak adil ? " ujar Minhyun. Dia sedikit rasa marah dengan perlakuan semua ahli IOI.

" Mungkin juga. "

Wanna One duduk di bangku yang tersedia ada di hadapan homestay. Semua sedang menahan air mata.

" Hello guys ? Listen here , We will. Kekal lah sebagai Wanna One. I don't care anymore. " Mereka mengangkat kepala yang ditundukkan daripada tadi. Are you serious ??

" lagipun apa kitaorang boleh buat , dah official disband da pun. Masing-masing dah ada career sendiri. Sebab itu kami beri peluang kepada korang semua untuk kekal lagi kerana masing-masing masih tidak mempunyai aktiviti solo lagi kan? So go on . " ujar Nayoung lagi.

Wanna One tidak berhenti-henti mengucapakan terima kasih kepada mereka . Semasa sesi pelukan each other ,  satu roket kertas telah mendarat dihadapan mereka. Bae Jinyoung mengambilnya dan membaca kuat-kuat.

" Congratulations Wanna One ! You are doing well in your mission ! So officially , you are stay and not to disband. Please go to XXX Entertaiment to sign new contract . I am so touching and proud of you because this is not easy to do . Maybe you success because your sincerity . So , Wanna One fighting ! "

Mereka bersorak kegembiraan. Wanna One dan IOI bergabung dalam membuat group hug .

" PRODUCE FAMILY , FIGHTING ! " jerit mereka serentak. Selepas semuanya selesai , Wanna One mula menghantar kesemua ahli IOI yang mereka culik untuk sementara .

🍦🍬🍦🍬

( Daniel & Sohye situation )

" Thankyou guys. Thankyou sangat-sangat. Kami sangat berterimakasih dengan niat baik korang semua. " Daniel masih tidak berhenti-henti berterima kasih dek kerana mereka hanya setuju dalam masa yang singkat.

" Ani , sudahla. Rasanya dah 100 kali korang ni ucap terima kasih. " Somi mengukirkan senyuman dan keluar daripada kereta. Dia melambai Daniel yang makin lama makin hilang dari pandangannya.

🍦🍬🍦🍬

( Jihoon & Yeunjung situation )

" Yeunjung , sorry sebab kita tak boleh berbual panjang. And yeah — this is for you and your friends. " Jihoon memberi WannaOne stuff dan BTS stuff yang official kepada Yeunjung.

『 48 Hours ✿ Wanna One  』 Where stories live. Discover now