『 Hotel 』
Jihoon POV
Tirai langsir dibuka . Aku menongkat dagu di hadapan tingkap sambil menghayati keindahan Bandar Seoul . Awan yang berada di langit mengingatkan aku pada kawan kawan aku yang sekarang mungkin berada di homestay . Sejujurnya , aku tak nak balik homestay itu . Phone aku letak jauh-jauh . Aku perlukan ketenangan . Dah tiada guna untuk mencari Yeunjung sekarang ini. Semuanya sia-sia . Aku takut nak balik . Aku takut aku dipersalahkan . Aku takut hyung-hyung aku marah . Apa aku nak cakap dengan diorang nanti ? Aku langsung tak balas grup chat . Jisung call pun aku reject . Aku biarkan . Perlu ke aku beritahu perkara sebenar ?
Aku keluar daripada hotel untuk makan tengah hari .🍦🍬🍦🍬
Kang Mina POV
Aku pelik dengan si Woojin ni . Dia kata 4 meter , kenapa tak sampai lagi ?! AKU PENATLAH WOI , dia bukannya nak faham aku . Asal aku mengeluh je , dia ugut aku . Benci betul ! Aku berjalan di belakang Woojin . Semakin lama semakin perlahan langkah aku. Semasa aku berjalan,aku ternampak paramedik yang sedang membantu mangsa kemalangan di seberang jalan. Aku terfikirkan satu perkara , aku teringin nak tengok reaksi Woojin bila aku buat ni.
Aku sengaja pengsan di belakangnya selepas line clear , tiada orang . Mataku kadang-kadang terbuka sikit untuk melihat reaksi Woojin .
" Mina ? Mina ? Woi ! " Woojin menggoncang seluruh badan aku . Suaranya nampak risau plus gelisah . Padan muka kau , Park Woojin ! Nasib baik aku jenis boleh berlakon so tak kantoi lah HAHAHAHA . Entah kenapa setelah tubuh aku digoncang begitu , aku rasa dia dah tiada di situ . Aku membuka mata perlahan-lahan . Bagaikan daun yang berguguran keadaan sekarang . Kau tahu dia dekat mana ? DIA BOLEH JALAN KEDEPAN TINGGALKAN AKU ?! Aku terus bangun selepas hampir kehilangan jejaknya . Aku nak lari , kesian pula dekat dia .. katanya urgent sangat.
" Aik , cepat bangun ? Tidur atas jalan ye tadi ? Tak puas lagi ke tidur ? " perlinya terhadap aku . Aku mengetap gigi dengan geram. Dia ni , memang memang memang annoying betul !
" Asal kau tak risau ha ? Macam mana kau boleh tinggalkan aku macamtu je , huahh tak percaya aku . " Mina berdiri dihadapan Woojin untuk memberhentikan langkahnya.
" Risau ? Eh , Jihoon yang bestfriend dan roomate dan teman gaduh aku tu pun .. kalau dia tidur atas bumbung aku tak kisah lagikan engkau .. Memang taklah aku nak risaukan kau. " Woojin mengangkat kening.
" EEEEE KAU NI BETUL LA ERGH ! MEMANGLAH KAU TAK KISAH , SEBAB MANA ADA ORANG TIDUR ATAS BUMBUNG ! HUARGH AKU NAK BALIK !! " Aku mengepal penumbuk . Tinggal nak hayun je ni tetapi disebabkan dia ni famous , aku tahan kesabaran aku . Aku tumbuk kang , ada juga fans attack aku . Aku melarikan diri daripada Woojin setelah menipu dia untuk melengahkan masa dia .
" Kang Mina !!! " Woojin menjerit ke arah aku sambil cuba mengejar aku .
" AUCHHH YAH SAKITLAH !! " Aku memegang rambut aku yang ditarik olehnya . Ok sekarang aku betul-betul geram dengan dia. Huah , Mina sabar Mina .
" Mina , sorry aku tak sengaja ! Sorry weh sorry . Tulah sapa suruh kau lari ! "
Akhirnya , aku mengikut sahaja gerak langkahnya . Lengan aku dipegang erat olehnya disebabkan dia tidak mahu aku lari lagi . Berkali-kali aku janji dengan dia , aku tidan akan lari tetapi dia tidak percaya (͡° ͜ʖ ͡°) . Sampai hatimu Park Woojin melukakan hati wannable HAHAHA (╯︵╰,) .
End Mina POV
🍦🍬🍦🍬
Daniel POV
YOU ARE READING
『 48 Hours ✿ Wanna One 』
De Todo〖 ♪ sebuah misi yang perlu WANNAONE jalankan dalam masa 48 JAM jika ingin kekal sebagai WANNAONE . 〗 satu per satu halangan ditempuh , cabaran demi cabaran ... mampukah mereka menyelesaikan misi hanya dalam masa 48 jam ? ❝ to be one is nothing witho...