『 dorm izone | 12:00 p.m 』
" erm jemputlah minum dulu . " Kwon Eunbi menghidangkan teh panas . Dia tidak tahu mahu menghidangkan apa jadi dia buat sahaja apa yang berada di dapur.
" terima kasih " serentak Wannaone berkata. Mereka hanya menghirup dengan selera lagi-lagi Ong Seongwoo yang kepenatan kerana memandu selama satu jam untuk sampai ke destinasi. Setiap ahli Izone hanya memerhatikan gerak geri mereka.
" Sakura , Nako dengan Hitomi lama lagi ke mereka balik ? Bila mereka balik ? " soal Guanlin selepas mengelap mulutnya dengan tisu.
" Kenapa mereka pergi Jepun? "
" Tak sempat ke mereka balik hari ni atau besok ? "
" Apa tujuan dorang pergi Jepun ? "
" Penting ke ? "
Bertubi-tubi soalan diberikan namun balasannya tidak memuaskan hati wannaone.
" Sebenarnya taklah penting. " jawab Minjoo bersahaja seterusnya disambung oleh Kim Chaewon yang comel .
" tapi dorang pergi ke Jepun hanya untuk bercuti dan untuk dapatkan makanan yang memang ada dekat sana saja. "
" kalau nak balik harini atau esok mungkin tidak memandangkan percutian mereka itu ditaja so maybe dalam masa 4 hari lagi baru mereka balik. " terang Jang Wonyoung yang merupakan maknae dalam kumpulan Izone.
" dan , kenapa korang datang ke sini eh ? "
" ada apa sebenarnya ? "
" sampai keluar semua pula tu ? "
Setelah dijawab , wannaone dibalas pula dengan soalan yang diajukan oleh Yuri , Hyewon dan Yujin.
" kami memang nak bagitahu tapi kami takboleh. "
Mereka mengerutkan dahi selepas Jihoon berkata.
" kami perlu kumpulkan kamu semua dahulu , baru la kami boleh bagitahu hajat kami dan semestinya bendanya berkaitan dengan kami semua. " ujar Jisung sebagai ketua manakala yang lain mengangguk sahaja takubah seperti burung belatuk.
" kalau just call takbole ke ? " soal Wonyoung , wannnaone menggeleng. Dia hanya mengangguk faham.
" Daehwi sshi -- uljima 31 ni " Chaeyeon memberi semangat. Dia memberikan senyuman nipis.
" tak mungkin terjadi , Lee Chaeyeon unnie . "
Izone memandang mereka semua satu per satu selepas mendengar ayat yang keluar daripada Daehwi. Apakah ini ? Permainan apakah ini ?
🍦🍬🍦🍬
『 Incheon airport 』" Harap maaf , penerbangan ke Jepun akan ditangguhkan sehingga esok petang atas faktor cuaca yang hujan lebat serta ribut yang melanda di sana . Kami meminta agar para penumpang yang mengambil penerbangan ini balik ke rumah agar tidak menyemak di kawasan airport . Sekian , takterima kasih . "
(͡° ͜ʖ ͡°) awat pelik sangat announcement nya ? (͡° ͜ʖ ͡°) .
" eo ? Jepun mesti cuaca tak baik ni , ala tak dapatla kita bercuti. " Nako mencebik , dia tidak berpuas hati dengan pengumuman yang diberi.
" hmm kita check-in hotel dulu la. Nak balik , jauh sangat. " cadang Sakura.
" Boleh aje tapi sebelum tu kena bagitahu Eunbi unnie dulu. Biar dia tahu. "
Sakura menelefon Eunbi.
🍦🍬🍦🍬🍦
" tak mungkin terjadi , Lee Chaeyeon unnie . "
" apa maks--
♪ NAEKOYA ~ NAEKOYA ~ NAEKOYA ♪
Telefon Eunbi berbunyi . Eunbi hanya tersengih kerana malu lalu dia mengangkat panggilan tersebut dengan pembesar suara memandangkan Sakura yang menelefonnya.
❨ On call ❩
❝ ada apa Sakura ? ❞
❝ Penerbangan delayed lah tapi kami tidur hotel aje malam ni. ❞
❝ Apa ? Kenapa tangguh ? Sampai bila ? ❞
❝ as well . Faktor cuaca dan tangguh sampai esok petang . Kami masih ada dekat airport ni , baru nak gerak pergi check-in mana-mana hotel. ❞
" Apa kata kita jumpa diorang dekat sana ? " soal Jaehwan.
" Takbole. Aku taknak jadi macam drama melayu wey , baru masuk hotel tiba-tiba perempuannya mengandung . Pelik-pelik je kan ? " Percakapan Yena hanya mengundang tawa kepada mereka . Apa pelik sangat ke aku cakap ?
" Apa kata korang tidur sini dulu? dah malam ni , takkan nak teruskan. " soal Eunbi yang merisaukan keadaan Wannaone. Sungwoon sudah sampai tertidur semasa perbincangan mereka 😂 .
" tapi kami takbanyak masa. "
" percayalah , bila bekerjasama masa akan cukup. Rehat dulu , kumpul tenaga lepastu baru teruskan . yakin dengan diri sendiri , masa akan cukup. " kata Hyewon dengan muka polosnya.
" hmm kalau macamtu Jisung hyung , kita setuju aje la. Lagipun Jihoon ngantuk. " Jihoon meletakkan bahunya pada Jisung. Jisung hanya bersetuju selepas mereka memberi reaksi yang sama.
Dengan itu .. Wonyoung , Minjoo dan juga Yujin menolong Eunbi untuk mengeluarkan comforter , selimut dan juga bantal untuk mereka semua manakala Yuri , Yena serta Chaeyeon membasuh cawan yang mereka hidangkan pada Wannaone tadi.
" Goodnight , " kata Izone kepada semua ahli Wannaone . Wannaone juga mengucapkan hal yang sama. Suis lampu dimatikan. Lama-kelamaan mereka dibawa ke alam mimpi.
" Semoga mereka dapat apa yang mereka impikan , " kata Eunbi yang tersenyum melihat Wannaone sudah terlena. Dia tak ubah seperti seorang isteri yang baik. Dalam fikirannya , memikirkan bahawa mungkin Wannaone penat sebab itulah mereka senang terlena. Dia masuk ke bilik sejurus selepas membasuh mukanya.
Random Tags : AishahhMazlannfitkookieflwrnanakyunjwin-twinklebaeLeeJeno_teamunniemarshmallowhoshiphyikonic_ItstaesyaSaePiidoralin-pubertae-BLEKMUNSQJIHOONIE990529-azreenSyahWoonies17renjunbae-Chanyana_Hwi
YOU ARE READING
『 48 Hours ✿ Wanna One 』
Random〖 ♪ sebuah misi yang perlu WANNAONE jalankan dalam masa 48 JAM jika ingin kekal sebagai WANNAONE . 〗 satu per satu halangan ditempuh , cabaran demi cabaran ... mampukah mereka menyelesaikan misi hanya dalam masa 48 jam ? ❝ to be one is nothing witho...