〖 CHAPTER 14 - E 〗

309 31 2
                                    

Ting !
@bts.bighitofficial is doing live .

Dia membuka live di igstory yang sedang berlangsung . Sungguh gembiranya seorang army apabila dia menjadi views pertama ! Mereka menyapa kesemua fans yang bersama mengikuti mereka di live . Hanya dalam masa 2 minit , live itu ditonton sebanyak 5 ratus ribu orang.

' Actually , We are doing live for help someone ! . Can you help us , guys ? '

Sebaik sahaja pertanyaan diajukan , komen tidak berhenti henti masuk. Ada yang menjawab sopan , ada yang fangirl serta tidak lupa juga pada haters acah gengster !

??? POV

Aku mendengar dengan tekun permintaan ahli BTS . Mana lah tahu aku boleh tolong kan?

' Sebenarnya Taehyung sedang membantu rakannya yang memerlukan lokasi Yoo Yeunjung iaitu bekas ahli IOI . Korang semua tahu kan ? '

Aku mengelamun seketika. Hm , aku ni kawan Yeunjung sebenarnya dan semestinya aku tahu lokasi dia . Tetapi , aku sudah berjanji dengan Yeunjung untuk tidak memberitahu perkara ini kepada sesiapa pun.

' Kami sangat berharap yang anda semua boleh menolong kami. Dia terdesak , tolong beritahu lokasi Yoo Yeunjung sebelum pukul 11 malam ini . Sesiapa yang mengetahui lokasinya , boleh DM kami dengan segera . Jika benar itu adalah Yoo Yeunjung , kami akan beri hadiah special kepada orang yang bertuah . '

Aku berfikir sejenak. Hadiah? OMG , aku suka gila kalau bab bab hadiah ni ! Aku keluar daripada live mereka dan menelefon Yeunjung.

Aku menelefon sekali lagi selepas panggilan tadi tidak diangkat. Setelah beberapa saat menunggu , panggilan disambungkan.

❨ On Call ❩

❝ Hello Yeunjung , kau dekat mana sekarang ?? ❞

🍦🍬🍦🍬

Matahari terbenam menandakan sudah senja. Jisung masih berada di luar bersama Minhyun dan juga Seongwoo .

" haih , mana Jihoon ni...kenapa la buat kita risau." Jisung bersuara dengan nada yang mendatar. Geram dengan perangai Jihoon yang merisaukan semua orang.

" Jisung hyung , kita masuklah dulu ye. Sekejap lagi Jihoon baliklah tu. Sejuk ni , Jisung hyung pun jangan macamni .. nanti hyung jatuh sakit , siapa yang susah? kami juga. " bebel Guanlin. Dia cuba menenangkan Jisung.

" Hm , betul kata Guanlin tu. Kita masuk rumah jom , kita makan malam sama-sama. Nayoung unnie dan Mina dah masakkan untuk kita semua. " kata Somi daripada dalam rumah melalui tingkap. Jisung memandang Guanlin dan juga Jinyoung yang berada di depan pintu homestay.

" Okeylah , jom. "

Jisung memberi laluan dulu pada Guanlin , Minhyun dan Seongwoo. Baru sahaja dia mahu menutup pintu , sebuah teksi berhenti betul betul dihadapan homestay itu. Jisung mengecilkan matanya untuk melihat kelibat orang tersebut.

" Yeunjung ?!! " Minhyun , Seongwoo dan Jisung menjerit serentak. Serta merta ahli IOI menolak mereka bertiga yang berada di muka pintu. Mereka menunjukkan riak tidak percaya namun berlari ke arah Yeunjung dan memeluknya. Yeunjung sekadar membalas.

" How ? You should be in Perth right? " Yoojung bertanya selepas meleraikan pelukan berkumpulan.

" PERTH ?! " buat kali ke 500 ribu , Wanna one menjerit serentak.

🍦🍬🍦🍬🍦

Jihoon membuka live yang disimpan oleh BTS . Namun live ini akan hilang dalam masa 10 minit . Tidak lama kemudian , selepas menonton live mereka sampai habis ,Jihoon call Taehyung.

『 48 Hours ✿ Wanna One  』 Where stories live. Discover now